Palstalaisia joka puolella?

Seuraa 
Viestejä848
Liittynyt30.9.2005

Kun yrittää muodostaa mielessään käsitystä eri palstalaisten persoonista, materiaalina käyttää tietysti ennestään tuntemiaan ihmisiä.

Asian kääntöpuoli on se, että helposti alkaa nähdä ympärillään palstalaisia. "Tuo MD on ihan kuin se yksi tuttu lääkäri? Onkohan se tosiaan se?" Tai "Bomt Kneider on ihan kuin se tyyppi meidän työpaikalta. Ei kai sentään?"

Järki tietysti sitten sanoo, että on hyvin tai ainakin melko epätodennäköistä, että tietämättäni tuntisin ketään palstalaista sattumalta myös oikeasti. Vainoharhaiselta ihmiseltä tuollainen suhteellisuudentaju kai puuttuu ja siinä se pieni ero kai hyvin pitkälti piileekin.

Sivut

Kommentit (60)

Vierailija

Todellisuudessa minä pidän (puolia) palstalaisia panttivankeina kellarissani. Niillä on siellä käytössä vain yksi kone, joten ymmärrätte, että viestit saattavat päivittyä hieman hitaasti.

Olen kapinoinnin estämiseksi uhannut lopettaa pirtun jakamisen ja hyvin on tuntunut toimivan.

Tietokoneen olen modannut siihen kuntoon, että lauseet "auttakaa meitä" ja "pelastakaa meidät" kääntyvät tyyliin, "Puhutaanko evoluutiosta" ja "minä olen kehittänyt kaikenteorian".

"kuuleeko joku, me olemme täällä kellarissa", olen kääntänyt "Lettu olet kaikista paras. Alatko johtamaan meitä?"

Simppeliä.

Joten älkää ihmetelkö, miksi ne on aina kännissä.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Lettu Haimakainen
Todellisuudessa minä pidän palstalaisia panttivankeina kellarissani. Niillä on siellä käytössä vain yksi kone, joten ymmärrätte, että viestit saattavat päivittyä hieman hitaasti.

Olen kapinoinnin estämiseksi uhannut lopettaa pirtun jakamisen ja hyvin on tuntunut toimivan.

Tietokoneen olen modannut siihen kuntoon, että lauseet "auttakaa meitä" ja "pelastakaa meidät" kääntyvät tyyliin, "Puhutaanko evoluutiosta" ja "minä olen kehittänyt kaikenteorian".

Simppeliä.

Nyt on paras tehdä äkkiä kunnon suunnitelma. Puhutaanko välillä vaika evoluutiosta?

Onko sitä pirtua vielä?

Ai vielä pullo Taitaa olla viimeinen, joten pidänkin tämän itselläni

Joku savolainen huutaa tuolla ja väittää keksineensä kaiken teorian. No sille ei yleensä pirtua jääkään...

Vierailija

Haluaisin vastaisen varalle todeta, että tuhannesviidessadas viestini sisälsi lauseen: "No voi perkelettu, täällähän on pontikkaakin!"

En väheksy myöskään lauseita:
Veni, vidi, vici!
Alea jacta est!
Kaikki tiet vievät Roomaan!
Sinäkin Brutukseni (lämpimät terveiset MD:lle.)
Perttelissä asuu Armi.

ym.

Vierailija

Lettu!
Ruvetaanko styylaan?
Saisko tänne kellariin ainakin valot?

Ei! Ikinä en ole sortunut naisten kellareihin, ellei niissä ole viinejä. Fiineillä naisilla fiineimpiä viinejä.

Vierailija
Volitans
Pöllö on lentänyt kellarin ikkunasta :)

Taisin lentää päin whiskypulloa. Ehkä yövyn hetken - kyllä, senpä sen taidankin tehdä. :D

Vierailija

Iisakka: Kuten avausviestisi jälkeisistä kommenteista saatat todeta, kyllä tässä saman hoitolaitoksen väkeä ollaan, eli otos populaatiosta ei ole kovin suuri!

Vierailija

Voiih.

Nyt pelkään, että Lettu on kaapannut kellariinsa ihanan Harmittoman, sillä hän totaalisesti kadonnut, enkä voi uskoa että vapaaehtoisesti olisi lähtenyt luotani.

Ystävällisesti jos kävisit tarkistamassa kellaristasi tämän asian, voit sitten yv:nä kertoa minulle, niin tämä sisäinen tuska ehkä helpottuisi.

Kiitos.

Vierailija

Minä en ainakaan ole missään kellareissa!

Tuntuu, että olen letkuissa ja lillun jossakin lämpimässä nesteessä ja minua pidetään tahallisesti masentuneessa tilassa, jotta en jaksaisi pyrkiä minnekkään. Joskus minusta tuntuu siltä, että humallun kuin vahingossa. Ympärilläni tuntuu olevan muovinen kupu...

Vierailija

Kyllä eläkeinisinööri Lierikki ryypää ihan vapaasti Oulun maisemissaan
ja tarjoilee muillekin kysyen myös: " Ookko nä Oulusta, pelkääkkö nä
sosialismia?". Ja minäkin täällä olen ostanut keksi- tai väkevämmät olueni ihan itse. Mahdolisesti pidän kyllä pääsisäisen ajan taukoa, tai ehkä
lähdenkin tästä lähikauppaan. Aika kaukana jostakin Perniöstä tai Uskelasta, jossa Lettu majailee ja pitää ravintola Lettukellaria. Ja sielläkin siis loppujen lopuksi maksetaan kakki Letun tarjoilut itse. - Semmoista elämäähän ne viettivät Eino, Leino, Jean Sibelius. Albert Edelfelt ja
Sulo Wuolijokikin toisinaan. Wuolijoen tyttärenpoika muuten Erki Tuomioja. Hän kuntoilee, mutta muuten lie njo vanhus.

Toiseksi, täällähän keskustellaan nytkin Venäjän sähkökaapelista.
Lettukellarissa ei siitä tiedetä eikä oteta siihen kantaa. Kuten ei Erki
Tuomioja ja ehkä ei Matti Vanhanenkaan. Lettukellarin vakiokundeja
hekin?

Jaa niin, taisi Lettu itse sanoakin, etä hänen kellarissaan vähentää
aivosolujaan, ja jotkut aviosolujaan, vasta puolet palstalaisista.
Joku muu yrittäjä kylläkin on koettanut koota palstalaisia laivaristeilylle.
Jos laiva ei lähdekään, Turuusta tai Muumimaasta, lyhyt matkahan sieltä olisi Letun Kellariin.

Jos Letun juttelut tähän mennessä ovat vain juttuja, tässähän oln antanut sinullekin idean. Perusta tosiaan ravintola Lettukellari tai Letun Kellari, ja juota ihmisiä ihan laillisesta maksusta, sen sijaan etä annat heidän pummata itselleen juotavaa sinun varoillasi. Synnyit perheeseen, jossa edes tytöllä ollut ja ole pikkurahasta puutetta.

Tuokin Letun tekemä sopimus eräässä aiheessa tapaamisesta jonkun uroksen kanssa, se kyllä viittaa siihen, että Letun Kellari on jo olemassa ja pyydystää asiakkaita. Lierikkiä ja minua ei ole pyydetty, ainakaan vielä, eikä taida rahat riittääkään matkustamaan niin kauas. Tai jos riittävät, sitten eivät riitä ruokaan ja juomaan Letun Kellarissa. Kuin Väinämöinen viihdymme täällä kotoisissa oloissamme, ja on Lierikillä jo
Akkakin valmiina, ja minä olen melko periaaatteellinenkin vanhapoika.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat