Paineesta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen työskennellyt RAY:lla lähes 20 vuotta ja olemme vääntäneet kättä tupakan savusta työpisteissämme jo vuodesta -95.

RAY pesee kätensä sanoen, että vastuu kuuluu ravintoloille.

Kun ravintoloihin tuli ns. savuttomat alueet, sovittiin, että niistä ravintoloista, joissa tupakointia ei valvota, voidaan pöytiä poistaa sitä mukaa kuin työntekijöitä irtisanoutuu ja näin vanhojen työntekijöiden työt eivät vastaavasti vähene.

Näin ei kuitenkaan ole toimittu.

Itse vähensin vapaaehtoisesti työvuoroja, sanoen että työskentelen vain niissä ravintoloissa, joissa tupakointia valvotaan ja joissa savua on vähiten.

Nyt tuli taas ukaasi, että pitäisi suostua tekemään kaikissa paikoissa töitä, vaikka saman aikaisesti kaupunkiimme otettiin viisi uutta nuorta työntekijää.

Vaihtoehtonahan olisi ottaa niistä ravintoloista pöydät pois, joissa laki ei toteudu.

Onkin melko hassua, että RAY:n ravintoloissa työskentelevät työntekijät altistuvat syöpävaaralliselle aineelle, samalla kun heidän työnsä tuotto menee kansanterveydelle.

Olin tuossa edellisellä viikonlopulla töissä nuorisoluolassa, jossa savua on paljon ja meteliä vähintään yhtä paljon.

Töistä päästyäni menin tietysti ensin suihkuun pesemään tupakan dunkkiksen pois ja sitten nukkumaan.

Eipä ehtinyt täysin uneen kun sydän otti kierroksia alkoi muljahdella iloisesti.

Lääkärin mielestä tätä ei voi yhdistää työpaikkani meluun.

Olen kuitenkin kuullut, että nuorilla tavataan rytmihäiriöitä, kun autoon on asennettu tehokkaat kaiuttimet.

Ja kun itse tiedän, että kaikki perustuu vain yhteen voimaan, joka siis on painevoima, niin lupasinkin lääkärille todentaa melun vaikutuksen rytmihäiriöihin.

Ääniaaltojen eteneminen ilmeisesti perustuu paineeseen ja verenkiertohan perustuu paineeseen.

Itseasiassa kaikki perustuu paineeseen, koska erittäin tiheään käpertynyt energia avautuu/laajenee koko ajan vähemmän tiheäksi tilassa joka ei laajene tai kaareudu.

Näin sydänkin laajenee ja tekee sen synkronissa, jolloin sydän laajenee sykäyksittäin, jonka jälkeen sydän ei laajene ja tämän jälkeen muu elimistö jatkaessaan laajenemistaan, saa veren puristumaan pois sydämestä, koska laajeneva veri ei mahdu olemaan sydämessä silloin kun sydän ei laajene.

Sen jälkeen veri virtaa eteenpäin verisuonissa ja takaisin sydämeen päin palaava veri hankautuu läppiin, jolloin se ei pääse laajenemaan tasaisesti ja hankauksen jälkeen voimakas laajeneminen, josta pyörre, joka sulkee läpät ja taas sydämen laajeneminen tömps jne.

Kun elimistö altistuu kovalle melulle eli normaalia isommalle paineelle esim. 5-6 tuntia, alkaa elimistö esim. kotona levossa ja hiljaisuudessa tasaamaan paineitaan ja näin voi syntyä tilanne, jossa havaitaan ns. rytmihäiriöitä.

Savor

;):)

Kommentit (6)

Vierailija

Olet tehnyt valtavan läpimurron! Kehoitan sinua keskustelemaan oivalluksestasi lääkärin kanssa. Psykologin.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005
Kosmo
Olet tehnyt valtavan läpimurron! Kehoitan sinua keskustelemaan oivalluksestasi lääkärin kanssa. Psykologin.

Et viitsisi. Minulla tulee rytmihäiriöitä kovasta henkisestä paineesta, jota joku voisi stressiksikin kutsua. Vastenmielinen melu on minusta kovaa stressiä pahempi. Luultavasti saisin sytytyshäiriöitä epämiellyttävätä melustakin nykyään.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
Kosmo

Voisitko perustella kehoitustasi?

Savor

Vierailija
Savor
Kosmo

Savor

Ei muitten tartte sulle perustella jos sää et perustele muille.

Vierailija
borri317
Savor
Kosmo

Savor

Ei muitten tartte sulle perustella jos sää et perustele muille.

Voisitko perustella tämän?

Savor

Uusimmat

Suosituimmat