Seuraa 
Viestejä1041
Liittynyt10.5.2014

Kun olen pakon saattelemana joutunut valmistamaan ruokaa kaverilleni jo kahden vuoden ajan; niin olen huomannut seuraavaa:
1. Sitä enemmän ruokaa tarjoan mitä enemmän tahdon tukkia kaverini suun puhumasta joutavia tarinoita. Eli tarjotun ruuan määrä viittaa siihen, että ruuan avulla tukitaan suut, jos ei tahdota kuunnella kaveria.
2. Sitä nopeammin valmistuvia ruokia pyrin laittamaan (eineksiä) mitä enemmän tahdon päästä eroon kaverini seurasta. Ja mitä vähemmän aikaa tahdon viettää hänen kanssaan.

Kunnon ateriat, joiden tekeminen kestää kauan aikaa valmistetaan vain seuralle, jonka seurassa todella viihtyy??? Eikä silloin ole niin paljon merkitystä sillä kuinka paljon ruokaa on tarjolla.

Kommentit (2)

Titanic
Seuraa 
Viestejä1041
Liittynyt10.5.2014

Jos vielä tahtoo tehdä jonkin yleistyksen tai lainalaisuuden edellämainitusta niin:

Väestön lihavuus on merkki tarpeesta tukkia suut ruuan avulla. (USA:ssa paljon lihavia?)

Pikaruoka ja einesruoka osoittaa tarvetta tukkia suut nopeasti.

Kuullostaa ehkä huu-haalta, mutta perustuu käytännön kokemuksiin ja käytännön psykologiaan. Mutta on totta, että yksittäistapausten pohjalta ei voida vetää sataprosenttisen varmoja yleistyksiä. 

Vierailija

Paljon todennäköisempää on, että ihmiset syö valmisruokia ihan sen takia, koska niitä ei tarvitse valmistaa itse. Ihmiset ovat laiskoja ja mukavuudenhaluisia, se on ihan luonnollinen reaktio. Tietysti jos tulee hyvää porukkaa kylään niin haluaa osoittaa välinpitonsa tekemällä oikeaa ruokaa heille. Sekin on vain tervettä sosiaalisuutta. Jänniä havaintoja sinänsä sinulla, ihan mielenkiintoista. Mutta tuskin ne ovat syynä esim USA:n lihavuudelle. USA on lihava, koska ne on helvetin tyhmää porukkaa. Niiden koko kulttuuri rakentuu paskan syömiselle. Tuskin ne edes tietää mitä terveellinen ruoka on. 

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat