Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

Onko tähän mielipiteitä ? Olen itse keksinyt 3 asiaa jotka vaikuttivat tähän keksintöön.

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Sivut

Kommentit (16)

offmind
Seuraa 
Viestejä15937
Liittynyt19.8.2008

He ottivat huomioon muiden tekemän työn ja jatkoivat kehittelivät omia ideoitaan niiden perusteella. He tutkivat ongelmaan liittyviä luonnonilmiöitä ja testasivat loputtomasti kunnes saavuttivat toimivan lopputuloksen.

“He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher...or, as his wife would have it, an idiot.” Douglas Adams

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

offmind kirjoitti:
He ottivat huomioon muiden tekemän työn ja jatkoivat kehittelivät omia ideoitaan niiden perusteella. He tutkivat ongelmaan liittyviä luonnonilmiöitä ja testasivat loputtomasti kunnes saavuttivat toimivan lopputuloksen.

Tämähän on varmaan yksi tärkein pointti, mutta miksi tähän lentokoneen tekemiseen juuri Wrightit kykenivät eivätkä muut ?

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

o_turunen
Seuraa 
Viestejä13935
Liittynyt16.3.2005

Windspeed kirjoitti:
offmind kirjoitti:
He ottivat huomioon muiden tekemän työn ja jatkoivat kehittelivät omia ideoitaan niiden perusteella. He tutkivat ongelmaan liittyviä luonnonilmiöitä ja testasivat loputtomasti kunnes saavuttivat toimivan lopputuloksen.

Tämähän on varmaan yksi tärkein pointti, mutta miksi tähän lentokoneen tekemiseen juuri Wrightit kykenivät eivätkä muut ?

Kysytkö, vai väitätkö?

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

offmind
Seuraa 
Viestejä15937
Liittynyt19.8.2008

Windspeed kirjoitti:
offmind kirjoitti:
He ottivat huomioon muiden tekemän työn ja jatkoivat kehittelivät omia ideoitaan niiden perusteella. He tutkivat ongelmaan liittyviä luonnonilmiöitä ja testasivat loputtomasti kunnes saavuttivat toimivan lopputuloksen.

Tämähän on varmaan yksi tärkein pointti, mutta miksi tähän lentokoneen tekemiseen juuri Wrightit kykenivät eivätkä muut ?

Veikkaisin, että tuulitunneli antoi ratkaisevan edun muihin keksijöihin verrattuna.

http://wright.nasa.gov/airplane/tunnel.html

Siinä kun muut rakensivat uuden lentokoneen epäonnistuneen yrityksen jälkeen Wrightit testasivat malleilla.

Langleyn Aerodrome oli ehkä lähimpänä päihittää Wrightit ensimmäisenä lentokoneena.

https://en.wikipedia.org/wiki/Langley_Aerodrome

Wrightin veljeksistä kannattaa muistaa myös se, että he myös hidastivat lentokoneen kehitystä vuosilla patentillaan ja oikeusjutuillaan,

https://en.wikipedia.org/wiki/Wright_brothers_patent_war .

“He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher...or, as his wife would have it, an idiot.” Douglas Adams

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

offmind kirjoitti:
Windspeed kirjoitti:
offmind kirjoitti:
He ottivat huomioon muiden tekemän työn ja jatkoivat kehittelivät omia ideoitaan niiden perusteella. He tutkivat ongelmaan liittyviä luonnonilmiöitä ja testasivat loputtomasti kunnes saavuttivat toimivan lopputuloksen.

Tämähän on varmaan yksi tärkein pointti, mutta miksi tähän lentokoneen tekemiseen juuri Wrightit kykenivät eivätkä muut ?

Veikkaisin, että tuulitunneli antoi ratkaisevan edun muihin keksijöihin verrattuna.

http://wright.nasa.gov/airplane/tunnel.html

Siinä kun muut rakensivat uuden lentokoneen epäonnistuneen yrityksen jälkeen Wrightit testasivat malleilla.

Langleyn Aerodrome oli ehkä lähimpänä päihittää Wrightit ensimmäisenä lentokoneena.

https://en.wikipedia.org/wiki/Langley_Aerodrome

Wrightin veljeksistä kannattaa muistaa myös se, että he myös hidastivat lentokoneen kehitystä vuosilla patentillaan ja oikeusjutuillaan,

https://en.wikipedia.org/wiki/Wright_brothers_patent_war .

Wrightit eivät edes keksineet siivekekontrollia vaan sen keksi jo vuosia aiemmin Edson Fessenden Gallaudet leijoissaan.

Tuulitunnelidata ja yleensä se että Chanute ja kaverit jakoivat dataa vappasti lienee yksi syy.

Luulen, että heidän polkupyörätehtailunsa antoi heille edun, he osasivat tehdä ennakkoluulottomasti uusia asioista käsillään tarkasti.

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Spanish Inquisitor Jr
Seuraa 
Viestejä2195
Liittynyt24.1.2014

Jos ei Wrightin veljekset olisivat saaneet laitettaan lentämään, joku muu olisi sen varmasti tehnyt muutaman vuoden sisällä. Kyllä ilmailua (jossain muodossa) harrastettiin laajasti ajan standardein  ja keskeiset ideat olivat varmasti tunnettuja kaikille alan ihmisille.

Vanha nimimerkki Spanish Inquisitor uudelleensyntyneenä.

ekvivalentti
Seuraa 
Viestejä383
Liittynyt25.12.2012

Spanish Inquisitor Jr kirjoitti:
Jos ei Wrightin veljekset olisivat saaneet laitettaan lentämään, joku muu olisi sen varmasti tehnyt muutaman vuoden sisällä. Kyllä ilmailua (jossain muodossa) harrastettiin laajasti ajan standardein  ja keskeiset ideat olivat varmasti tunnettuja kaikille alan ihmisille.

Tämä olisi ollut todennäköistä. Tuohon aikaan tieto vielä kulki hitaasti ja Eurooppalaiset eivät olleet tietoisia Wrightin veljesten työstä, mutta olisivat varmaan jollakin aikavälillä päätyneet samaan. Wrightien suurin keksintö taitaa olla ohjausperiaate. Monet keksinnöt on historiassa on keksitty useaan kertaan ja kunnia saa usein se, joka osaa sitä parhaiten hyödyntää. Wrightin veljekset tutkivat myös kirjallisuutta, joten he ovat saattaneet tietää muiden leijakokeiden tuloksista. Aerodynamiikkaa tutkittiin silloin jo tieteellisesti.

Wrightit olivat järkeviä myös turvallisuuden suhteen. Kun turvallisuustyö perustuu tapaturmien tutkimiseen, niin aika monta hurjapäätä on kuollut ennenkuin lentoturvallisuus saatu hyväksi. Aina kuitenkin näyttää löytyvän ihmisiä koelentäjiksi.

PPo
Seuraa 
Viestejä12865
Liittynyt10.12.2008

Windspeed kirjoitti:
Onko tähän mielipiteitä ? Olen itse keksinyt 3 asiaa jotka vaikuttivat tähän keksintöön.
Olivatko he ensimmäiset?

Gustave Albin Whitehead (born Gustav Albin Weisskopf 1 January 1874 – 10 October 1927) was an aviation pioneer who emigrated from Germany to the United States where he designed and built gliders, flying machines and engines between 1897 and 1915. Controversy surrounds published accounts and Whitehead's own claims that he flew a powered machine successfully several times in 1901 and 1902, predating the first flights by the Wright Brothers in 1903.

Much of Whitehead's reputation rests on a newspaper article which was written as an eyewitness report and described a powered and sustained flight by Whitehead in Connecticut on August 14, 1901. Dozens of newspapers in the U.S. and around the world soon repeated information from the article. Several local newspapers also reported on this and other flight experiments that Whitehead purportedly made in 1901 and subsequent years.[1] Whitehead's aircraft designs and experiments were described or mentioned in contemporary Scientific American magazine articles and a 1904 book about industrial progress.

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013

Väärin aseteltu kysymys ......????? höh... 

Turhaa, lienee edes perustella miksi?

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

pmk
Seuraa 
Viestejä1855
Liittynyt1.1.2010

Windspeed kirjoitti:
Onko tähän mielipiteitä ? Olen itse keksinyt 3 asiaa jotka vaikuttivat tähän keksintöön.

Moottorilentämisen kannalta moottorin teho/painosuhde on kriittinen. Wrightin veljekset rakensivat oman moottorinsa.

Jos mottorin vaadittu kestoikä on vain minuutteja, siitä saa varsin kevyen.

Opettaja
Seuraa 
Viestejä1983
Liittynyt22.7.2011

Ne nyt sattuivat olemaan ensimmäisiä. Jos joku muu olisi ennen ehtinyt, niin taas joku ihmettelisi, että mitenkäs nuo nyt tuon ensiksi "keksivät".

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

Opettaja kirjoitti:
Ne nyt sattuivat olemaan ensimmäisiä. Jos joku muu olisi ennen ehtinyt, niin taas joku ihmettelisi, että mitenkäs nuo nyt tuon ensiksi "keksivät".

Felix du Temple De La Croix taisi olla ensimmäinen joka lensi jo 1800 luvulla mutta se ei ollut tasaiselta startti vaan alamäkeen.

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

Opettaja kirjoitti:
Ne nyt sattuivat olemaan ensimmäisiä. Jos joku muu olisi ennen ehtinyt, niin taas joku ihmettelisi, että mitenkäs nuo nyt tuon ensiksi "keksivät".

Niin mutta miksi juuri he olivat ensimmäisiä joilta se onnistui. Kyllä siinä jotakin kylmää analyyttisyyttä on ollut pelissä ja taitoa ja rohkeutta.

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

pmk kirjoitti:
Windspeed kirjoitti:
Onko tähän mielipiteitä ? Olen itse keksinyt 3 asiaa jotka vaikuttivat tähän keksintöön.

Moottorilentämisen kannalta moottorin teho/painosuhde on kriittinen. Wrightin veljekset rakensivat oman moottorinsa.

Jos mottorin vaadittu kestoikä on vain minuutteja, siitä saa varsin kevyen.

Myös kiskon käyttö oli oleellista...Dumont on ensimmäinen joka starttasi pyöriltä.

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat