Seuraa 
Viestejä16
Liittynyt3.4.2016

Tiedetty jo pitkään, mutta mielummin yksin kuin idioottien seurassa! Onko joillain muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (14)

Bestla
Seuraa 
Viestejä2
Liittynyt26.4.2016

Löytyy samoja kokemuksia. Kaverisuhteet ovat lähes kaikki kariutuneet tai kuihtuneet pois. Viimeksi pistin kaverisuhteen (pitkäaikaisen sellaisen) poikki sen takia, että kyseinen henkilö jatkuvasti aliarvoi kykyjäni ja väitti, ettei minusta ole mihinkään, koska olen tällainen asperger-henkilö. Ehkä ihmissuhteissa en niin taitava ole kuin neurotyypilliset, mutta se ei todellakaan tarkoita sitä, ettei minusta mihinkään olisi. Muutenkin itsetuntoni on vuosien aikana ehtinyt käydä jo pohjamudissa, joten tunsin, ettei tervettä itsetuntoa ainakaan edistä tuollainen latistaja kaverina.

Lähtökohtaisesti ongelma on varmaankin se, että kaltaisiani ihmisiä on harvassa. Yleistetysti useimpia ikäisiäni naisia/tyttöjä tuntuu kiinnostavan enimmäkseen puhuminen muotivaatteista, miehistä ja ulkonäöstä. Itselleni nämä ovat melko merkityksettömiä asioita. Omiin mielenkiinnon kohteisiini lukeutuvat muun muassa lääketiede, eläimet, luonnontieteet ja älytehtävät. Aika eri aaltopituudella liikun siis muiden samanikäisten naisten kanssa. Toki miespuolisen henkilönkin kanssa voisin ystävystyä, mutta ainakaan tässä iässä se ei ole kovin tavanomaista.

Kyllähän sitä välillä pohdiskelee, että elämä olisi erilaista, jos niitä kaverisuhteita olisi enemmän. Kuitenkin olen aika hyvin pärjännyt näinkin. Viihdyn yksinkin. Varmasti tähän kavereiden kaipuuden tunteeseen vaikuttavat myös vanhempieni mielipiteet, he kun ovat sitä mieltä, että minulla pitäisi olla enemmän ihmisiä ympärilläni. Ei niitä kuitenkaan niin vain hankita. Mutta todellakin on parempi näin yksin, kuin ilkeiden ihmisten seurassa.

Diam
Seuraa 
Viestejä2359
Liittynyt14.9.2006

Tuolla toisella lekuripalstalla väitetään, että suomalaiset ahdistuvat muista, jopa puolet kokee toiset näin, jos se on näin, niin kaikille kilpailukykyloikille saadaan heittää hyvästit ja hihhuloida vain rauhanyhdistyksissä. Sitten ovat nämä, jotka ottavat tällaiset hölynpölykeskustelut vakavasti.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/191248-tutkija-muista-tama-kun-seuraavan...

Mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!

Käyttäjä2040
Seuraa 
Viestejä16
Liittynyt3.4.2016

Mä en ole mikään kilpailukykyloikan väline! Olin sosiaalisessa työssä kunnes mut keksittiin "Taide on saari" projektiin ilmaiseksi työvoimaksi. Siis mulle riitti työ sosiaaliseksi kontekstiksi, minkä hienon bisnesidean entiset ystäväni olivat kehittänetkään...(Kyseessä Nokian insinöörit, heh, maksanut kuin ehkä vähän Suomelle! En ole taiteilija, tähän on kuulunut nyt monta vuotta stalkkaamista niin netissä kuin työpaikallakin, pahinta oli kotipihalla kun epätoivoiset journalistit ja taiteilijat yrittivät saada nimeä. Olivat vielä saaneet työkaveritkin mukaan! Kerroin tyhmänä tästä ent. työnantajalleni ja silloiselle ystävälleni joka ei uskonut! Päinvastoin ollaan etsitty erilaisia tapoja hyötyä mun elämästäni, mitä pahemia "draamoja" sen parempi. Irtisanomisuhkaa, sättimistä työpaikalla ja niin edespäin) Mä ihmettelinkin miksi mulla on aina ollut elämä yhtä helvettiä! Nyt ois niinkuin julkinen terapia kyseessä, OIH!!! Mua kiinnosta Suomen kilpailukykyloikat pätkääkään! Tästä opimme että älä tee mitään! Älä käy töissä, älä hanki ystäviä, älä luota kehenkään, älä puhu kenenkään kanssa!

Diam
Seuraa 
Viestejä2359
Liittynyt14.9.2006

Hallitus ajaa kilpailukykyloikkaansa kuin käärmettä pyssyyn ja haluaa nipsaista sinultakin. Tämä onkin ilmeistä näpertelyä, koska euroalue ei kasva lähitulevaisuudessa. Kannattaa opetella sietämään yksinäisyyttä, koska raha on ihmisen arvon ainoa mitta, kykyä ottaa riskejä arvostetaan siitä syystä, että se avaa mahdollisuuksia suurempien pelureiden pettää pienempiään.

Mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!

jussipussi
Seuraa 
Viestejä36438
Liittynyt6.12.2009

Käyttäjä2040 kirjoitti:
Tiedetty jo pitkään, mutta mielummin yksin kuin idioottien seurassa! Onko joillain muilla samoja kokemuksia?
Itseähän on myös idiootti. Se kannattaa muistaa.

Tannu Hanskanen
Seuraa 
Viestejä2134
Liittynyt3.6.2015

jussipussi kirjoitti:
Käyttäjä2040 kirjoitti:

7 sanaan sait mahtumaan kirjoitusvirheen. Miten Venäjällä?

jussipussi
Seuraa 
Viestejä36438
Liittynyt6.12.2009

Tannu Hanskanen kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Käyttäjä2040 kirjoitti:

Tavaramerkkini. Vertaappa Absurdin tekstiin.

Sinäkö koet ettet olisi myös muiden muassa idiootti. Miten se juuri sinut välttäisi, idioottimaisuus? Tämä koko palstahan on täynnä kirjoituksia muiden idioottimaisuuksista mutta ei juuri yhtään omasta idioottimaisuudesta. Mitä se kertoo meistä?

Tannu Hanskanen
Seuraa 
Viestejä2134
Liittynyt3.6.2015

jussipussi kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Käyttäjä2040 kirjoitti:

Sinäkö koet ettet olisi myös muiden muassa idiootti. Miten se juuri sinut välttäisi, idioottimaisuus? Tämä koko palstahan on täynnä kirjoituksia muiden idioottimaisuuksista mutta ei juuri yhtään omasta idioottimaisuudesta. Mitä se kertoo meistä?

En koe. Miten Venäjällä?

jussipussi
Seuraa 
Viestejä36438
Liittynyt6.12.2009

Se on muuten muunmuassa idiootti. Ei muiden muassa. Oman maan kielensä huono osaaminen antaa ihmisestä muuten.. .. no sellaisen omanlaisensa kuvan.
Sillekkin on selityksensä. Monta maata.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä36438
Liittynyt6.12.2009

jussipussi kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Käyttäjä2040 kirjoitti:

En koe. Miten Venäjällä?
Vertaa kokemustasi muiden kommentteihin. 

jussipussi
Seuraa 
Viestejä36438
Liittynyt6.12.2009

jussipussi kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Käyttäjä2040 kirjoitti:

En koe. Miten Venäjällä?
Minä ja Absurd tiedämme että olet idiootti väittäessäsi Absurdin olevan sama kirjoittaja kuin minä. Koetko nyt olevasi idiootti?

Käyttäjä2040
Seuraa 
Viestejä16
Liittynyt3.4.2016

Diam kirjoitti:
Hallitus ajaa kilpailukykyloikkaansa kuin käärmettä pyssyyn ja haluaa nipsaista sinultakin. Tämä onkin ilmeistä näpertelyä, koska euroalue ei kasva lähitulevaisuudessa. Kannattaa opetella sietämään yksinäisyyttä, koska raha on ihmisen arvon ainoa mitta, kykyä ottaa riskejä arvostetaan siitä syystä, että se avaa mahdollisuuksia suurempien pelureiden pettää pienempiään.

Työ dementia kodissa??? Ja mä joudun nykyään kannanottoihin joidenkin Niinistön sukulaisten kanssa? Eikö ne osaa töitään?!? Ei mun avullani kilpailukyky nouse, paras jättää mut rauhaan, jossei halua kuulla jatkuvana solvausta USAlaisista (erityisesti) ja taiteilijoista ja näyttelijöistä! 

MooM
Seuraa 
Viestejä6057
Liittynyt29.6.2012

Se on muuten muunmuassa idiootti. Ei muiden muassa. Oman maan kielensä huono osaaminen antaa ihmisestä muuten.. .. no sellaisen omanlaisensa kuvan.

Ei kannata korjata toisten tekstiä, jos ei osaa. Se antaa... no, omanlaisensa kuvan.

Se on 'muun muassa' (erikseen kirjoitettuna) ja sen kanssa rinnakkainen muoto on 'muiden muassa'.

https://fi.wiktionary.org/wiki/muun_muassa

"Muun muassa kirjoitetaan erikseen, ei: muunmuassa."

ja

http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/haku/lyhenteet/ohje/257

"Myös sellaiset lyhenteet kuin jne. (’ja niin edelleen’) ja mm. (’muun muassa, muiden muassa’) [...]"

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat