Lempijuomasi (%)

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Nykyään tulee juotua lähes ainoastaan punaviiniä (etenkin keskitäyteläistä italialaista ja espanjalaista), paitsi ruoan kanssa joskus valkoviiniä ja baarissa tietenkin olutta. Tosin kuumana kesäpäivänä saattaa maistua limusiiderikin terassilla.

Hupsista. Vaihtoehtoja tuli liikaa ja poistin vahingossa väärän, eli tuon "jonkin drinkin" pitäisi olla "jokin muu".

Sivut

Kommentit (55)

Euphemos
Seuraa 
Viestejä793
Liittynyt16.3.2005

Tummista oluista löytyy niin paljon hyviä vaihtoehtoja, että kyllä taidan valita sen. Vahvempien alkoholijuomien puolelta kulutan määrällisesti eniten tervasnapsia.

Janoon sitten mehua tai maitoa, pullo- tai kraanavedestä en juurikaan perusta.

P.S. täytyy käyttää tilaisuus hyväksi ja mainostaa aivan mainiota suomalaista pääsiäisolutta Paasbieria. Muistuttaa Chimay Triplea, mutta selkeitä vivahde-eroja löytyy.

Nervus rerum

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Tämä oli hyvä : Alkoholia en ole koskaan juonut sen takia koska tykkäisin ,vaan sen takia että menisin sekaisin.

Kiitos tuosta Tiedemies.

Minun ei ole tarvinnut juuvva tuohon juurikhan mithän, olen luonnosthan sevoin.
Muuten listalta puuttuu ainaki Hetevesi ja Pontikka.
No konjakki sieltä senthän löyty.

Vierailija

Olutmiehiähän minä.
Lagerit yleensä ulkosalla menee. Jos rupee liika oluen juonti lopulta närästään niin väliin pari Underbergeriä ja taas jaksaa. Nyt oon ostanut viimeaikoina Australialaisia ja Chileläisä punkkuja kotijuomiseks.

Vierailija

Niskalaukaus = fifty-sixty absinttia ja jääkäriä.
Minttuferrari = fifty-sixty minttuviinaa ja fernettiä.

Lisäksi tykkään upotella peltikattoja.

Euphemos
Seuraa 
Viestejä793
Liittynyt16.3.2005
iisti
Lisäksi tykkään upotella peltikattoja.
Millainen naama, sellainen juoma.

On kyllä hyvä drinkki, vaikka harvemmin tulee otettua. "Mummon tohveli" on myös ihan kiva (puolet salmaria, puolet Bailey'sia), saattaisi sopia Mummollekin.

Nervus rerum

Vierailija
tiäremiäs
Jo juotte alkoholia sen takia että nautitte siittä, silloin olette riippuvaisia siihen.

So What?
En tunne montakaan joka joisi alkoholia nauttimatta siitä.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005

Äänestin viski, vaikka oikeasti se on whiskey tai whisky. Ja vaikka tänään olen juonut brandy:a, valkoviiniä ja lager-olutta. Enemmän pidän silti tummista oluista, punaviinistä, konjakista ja erityisesti siitä whiskystä. En kyllä sylje muihinkaan laseihin.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija
Kosh
Äänestin viski, vaikka oikeasti se on whiskey tai whisky. Ja vaikka tänään olen juonut brandy:a, valkoviiniä ja lager-olutta. Enemmän pidän silti tummista oluista, punaviinistä, konjakista ja erityisesti siitä whiskystä. En kyllä sylje muihinkaan laseihin.

Rakas KOSH!

(noh mä ainakin tykkään kaikesta mikä nousee hattuun... ...

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Ennen nuorempana sitä tehthin oikejaa kiljuaki.
Se se oli juomien kunungas. Tiesi seuraavana päivänä mitä oli juonu.
Se panthin tuomoshen kymmenen litran astijhan kolme tai jopa neljäki kiloa sokeria. Sitte puolipakkaa hiivaa, meinaan ennen oli hiivaki semmosissa
suunnilhen voipakan kokosissa könteissä.
Ku ostit puolipakkaa kauppias semmosella langalla halkasi pakan kahtia.
Soli vishin suutarinlankaa mutta ilman pikeä.
Nekkö sekotethin ne sokerit haaleihan vethen , ja hiiva isompina köntteinä perhän. Pikkunen pala hiivaa sotkethin sokerin kans, semmoseksi litkuksi se meni. Ei se tarvinnu ku kolme päivää käyvvä, jopa oli kilju valmis.

Se oli semmonen vaaleanharmaja liemi, vishin se valtava määrä hiivaa anto sen värin. Maku oli kaamea, ei ennää maistunu sokeriliemi.
Mutta juuri sitä saatto juuvva. Päähän se ampu ku meetrin halko tanssitalon takana tappeluissa. Litra pari niin suurinki mies konttas.
Aamulla tiesi kiljua juonhens,soli pää kipeä ja oksennusta tuli jatkuvasti.
Minulla ainaki oli kova rapula tavallinen kiljun juonnin jälkhin.

Eli sitä herräilthin 8-9 aikhoin ja heti oksentamhan, muutaman minuutin oksennuksen jälkhin pieni tauko. Pää tuntu hajoavan justhins siihen paikhan. Valo kävi silmhin, oli ko olis kuuven tuuman piikarit työnnetty silmhin. Suunnilhens puolentunnin päästä uuvet oksennuskouristukset.
Tuntu toisinhans niinku persesilmäki olis tulossa kurkusta ulos.
Tämmösiä oksennuskouristuksia pienine taukoinhens jatku tuonne sivu
puolenpäivän. Vihreää"sappea" oksennethin viimeiseksi , tai vertä. Sitte tuli armias uni, joskus seuraavana iltana heräthin , virkeinä ja hyvin uuvistunheina, olihan kaikki sisuskalut vaihettu uushin.
Taas työnteko maistu ja elämä hymmyili, käythin kaupasta viiskiloa sokeria ja pakka hiivaa...

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Urquellia juon yleensä.

Mutta kyllä Aslakin kiljutarina toi veden kielelle.

Ja muistoja siitä vaaleasta rommista, mikä aikoinaan pani meidät kolme kaveria oksentamaan toistakymmentä muovikassia vihreänkeltaista lientä teltassa Sääksjärvellä.

Ollapa sellaisia juhannuksia vielä. Tosin pääsiäinen oli aikoinaan vuoden tärkein ryyppypyhä. Alkon myyjätkin menivät lakkoon muutaman kerran, onneksi oli sahtia.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat