Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Elämme ristiriitaisia aikoja, koska suomesta hyödynnetään esim. koulutusta ja palveluita, mutta ei haluta maksaa veroja. Itse en pidä veronkiertoa ongelmana, koska en itsekkään halua maksaa veroja, esim. perutin hesarin, koska sanottiin että polttoainevero nousee. Miksi esim. minun esimies harmittelee että lasten päivähoitomaksut nousee, mutta kuitenkaan ei halua työllistää ihmisiä edes kokoaikaisesti. esim. verorahat vähenevät koska esim. minulla ei ole kokoaikatyötä ja raha ei kierrä. Firmalla olisi vara palkata ihmisiä tai jo parantaa töissä olevien asemaa. On ristiriitaista, harmitella että verorahat vähenee koska, itse ei halua että ne kasvaa.

Esim. en voi itsekkään tankata autoa koska ostin Exxon Mobilin ja Neste Oilin osakkeita, koska haluan että osakkeet nousee, mutta haluan halpaa bensiiniä.

Myöskään yrittäjät yleensäkään eivät palkkaa ihmisiä, vaikka voisi olla tilastojen ja tutkimuksien mukaan jonkin verran vaa näin tehdä. silti haluavat asua suomessa ja odottaa että verorahasta tulee palvleuita.

Täistä ristiriitaisuuksista johtuen ei suomi nouse koskaan ja tuhoutuu. Geelitukkaiset 25-35 vuotiaat pankkiirit tulee kohta hoitamaan suomen asioita, he ovat käyneet vain 3 vuotta yliopistoa, koska kandin papereilla valmistuu ja työllistyy ulkomailla. Mutta ei esim. suomessa jäykkien ja outojen työmarkkinoiden takia.

Kommentit (3)

kohe
Seuraa 
Viestejä1257
Liittynyt30.8.2009

tiäremiäs kirjoitti:
Elämme ristiriitaisia aikoja, koska suomesta hyödynnetään esim. koulutusta ja palveluita, mutta ei haluta maksaa veroja. Itse en pidä veronkiertoa ongelmana, koska en itsekkään halua maksaa veroja, esim. perutin hesarin, koska sanottiin että polttoainevero nousee. Miksi esim. minun esimies harmittelee että lasten päivähoitomaksut nousee, mutta kuitenkaan ei halua työllistää ihmisiä edes kokoaikaisesti. esim. verorahat vähenevät koska esim. minulla ei ole kokoaikatyötä ja raha ei kierrä. Firmalla olisi vara palkata ihmisiä tai jo parantaa töissä olevien asemaa. On ristiriitaista, harmitella että verorahat vähenee koska, itse ei halua että ne kasvaa.

Esim. en voi itsekkään tankata autoa koska ostin Exxon Mobilin ja Neste Oilin osakkeita, koska haluan että osakkeet nousee, mutta haluan halpaa bensiiniä.

Myöskään yrittäjät yleensäkään eivät palkkaa ihmisiä, vaikka voisi olla tilastojen ja tutkimuksien mukaan jonkin verran vaa näin tehdä. silti haluavat asua suomessa ja odottaa että verorahasta tulee palvleuita.

Täistä ristiriitaisuuksista johtuen ei suomi nouse koskaan ja tuhoutuu. Geelitukkaiset 25-35 vuotiaat pankkiirit tulee kohta hoitamaan suomen asioita, he ovat käyneet vain 3 vuotta yliopistoa, koska kandin papereilla valmistuu ja työllistyy ulkomailla. Mutta ei esim. suomessa jäykkien ja outojen työmarkkinoiden takia.

Totta, mutta yksipuolista. Siksipä:

Miksi esim. sinä harmittelet bensan hintaa, mutta kuitenkaan ei halua tehdä työtä hiukan halvemmalla jotta työnantajallasi olisi mahdollisuus palkata sinut kokoaikaisesti. esim. verorahat vähenevät koska esim. sinulla ei ole kokoaikatyötä ja raha ei kierrä. sinulla olisi varaa tehdä työsi hiukan halvemmalla tai hiukan pitempää työaikaa ja näin parantaa pienyrittäjän asemaa. On ristiriitaista, harmitella että verorahat vähenee koska, itse ei halua että ne kasvaa

kohe
Seuraa 
Viestejä1257
Liittynyt30.8.2009

tiäremiäs kirjoitti:
Olen kokoaikaisessa työssä, mutta määräaikaisessa työsuhteessa.  Yksilöllä aika vähän mahdollista vaikuttaa asioihin. On hyvä . Suomessa ei voi työtä tehdä halvemalla, byrokratia estää.  

Siis mikä on hyvä?

Sekö että yksilöllä on vähän mahdollista vaikuttaa asioihin? Tämähän on Suomessa totta aivan joka asiassa.

Mielestäni se on tässä laajuudessa huono asia.

Erityisesti koska vaikutusmahdollisuus = valta, ja vallan puute tarkoittaa automaattisesti vastuun puutetta. Mehän elämme vastuun pakoilun aikaa. Yksilöllä ei ole vastuuta vaan yhteiskunta kantaa vastuun - paitsi ettei kanna, koska virkamiehet heittävät pallon takaisin yksilölle lukemattomilla pikkutarkoilla säädöksillä. Lopputulos on ettei kukaan kanna vastuuta mistään.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat