Pääsiäiskertomus

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Skeptikko tuli vanhoilla päivillään uskoon ja meni pääsiäisenä paikkakuntansa kirkkoherran luo pyytämään syntejään anteeksi. Erityisesti häntä tuntui painavan yksi synti, jota hän katui todella kovasti.

- Ole hyvä ja kerro tekosi, Jeesuksen Kristuksen silmien edessä, sanoi kirkkoherra.
- Pyydän anteeksiantoa, Isä. Olen piilotellut pakolaista taloni ullakolla ilman, että viranomaiset ovat tienneet siitä mitään.
- Hyvä veli, vaikka tekosi yhteiskunnan lakien kannalta on väärin, kristillisen etiikan näkökulmasta olet toiminut oikein. Voin luvata sinulle, että tuo syntisi on sinulle rukouksen kautta anteeksi annettu!

Skeptikko purskahti itkuun ja sanoi:

- Mutta ei tässä vielä kaikki. Pakolainen on taustaltaan hyvin rikas, hän peri aikanaan suuren omaisuuden ja sen vuoksi olen kiskonut häneltä nylkyrimäistä kuukausivuokraa piilottelusta.
- No tuo on tietysti jo hieman vakavampi asia, totesi kirkkoherra, mutta olethan samalla ottanut myös henkilökohtaisen riskin, joten uskon, että tämäkin synti on kohdallasi rukouksen kautta sovitettu.
- Kiitos näistä sanoista, hyvä kirkkoherra, mutta asiaan liittyy vielä eräs yksityiskohta. Pakolainen on jo hyvin iäkäs. Pitäisikö minun kertoa hänelle, että toinen maailmansota on jo päättynyt?

Kommentit (7)

Vierailija

Toinen pääsiäistarina:

Venäläinen Ivan kuoli pääsiäisenä ja tuli taivaan portille. Pietari totesi:
- Valitettavasti joudut helvettiin, mutta saat valita, haluatko kapitalistiseen
vai kommunistiseen helvettiin.

- Tahdon kommunistiseen helvettiin, Ivan vastasi epäröimättä.

- Miksi ihmeessä, kysyi Pietari.

- No kun tunnen systeemin. Tiedän, että kommunistisessa helvetissä on hyvä olla, koska hiili on loppu. Ja jos on hiiltä, kattila on remontissa. Ja jos kattila kunnossa, lämmittäjä on umpihumalassa. Ja jos lämmittäjä on selvä, ei ole hiiltä...

Uusimmat

Suosituimmat