Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Noniin, tiede ei osaa päättää. Hyvä kuitenkin että on tieteellisesti todistettu liikunnan merkityksestä. Se kyllä on ollut selvää jokaiselle itse liikuntaa harrastavalle.
Pitää vielä tähän heittää että bodaaminen vähentää rasvakudosta vaikka ei mentäis yhtään miinuskaloreilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Brainwashed
Seuraa 
Viestejä18251

Sittenkin muka - .ittu mitä skeidaa, sori my french.

Nykyihmisen on ainakin länsimaisessa yhteiskunnassa primääristi oltava tarkkana siitä mitä hiilariskeidaa tunkee kitusiinsa, jotta ei lihoisi - ja ne läskit ei lähe salissa ravaamalla.

Jossain Delhin slummissa tai Afrikan aavikolla asuvalla voi huolena olla, ettei saa tarpeeksi kaloreita päiväannoiksessaan, jos edes päivittäin saa syötävää.

Vaihtelu virkistää

Vierailija

SamikoKu kirjoitti:
Niin ja rasvaa VOI polttaa paikallisesti.

Tähän täytyy jotain vielä lisätä. Eli rasvaa voi polttaa paikallisesti. Otetaan esimerkki.

Jos minä syön normaaleja päiväannoksia mitä syön nyttenkin plus 60-90g proteiinia extrana päivässä ja tällä kulutuksella en lihoa enkä laihdu vaan homma on balanssissa. Jätän kuitenkin kokeellisesti kädet kokonaan treenammatta eli en satsaa niihin yhtään, mutta muun vartalon treenaan normaalisti. Muutamassa kuukaudessa rasvan märä käsissä lisääntyy ja muualla vartalossa se pysyy samana.

Jos taas kiinitän ertyishuomiota käsiin ja teen monipuolisia liikesarjoja ja supersettejä niin muutamassa kuukaudessa käsissä rasvakudos katoaa liki kokonaan. Ranteissa ei ole "yhtään rasvaa" ihon alla, hauikset kireät ja ojentajien kohdalla erittäin ohut kerros. Eli kyllä se rasva palaa paikallisesti niissä ruumiinosissa mitkä ovat käytössä vaikka rasvaa saattaa hävitä jostain muualtakin.

Sixbagistä on ihan turha unelmoida jos sitä ei geneettisesti ole ja ei ole valmis satsaamaan kyseisen alueen intensiiviseen treenamiseen.

Nämä havainnot huomaa vasta kohtuullisen alhaisilla rasvoilla. Silloin sen paikallisen sulamisen huomaa, se ei ole havaittavissa runsaasti ylipainoisilla tai jos rasvaprosetti on paljon päälle 18%. (Prosentti on oma mututuntuma ja perustuu omiin havantoihin ja omaan kroppaan.)

Eli kiinittämällä erityishuomiota treenaamisessa jollekkin alueelle kropassa voi sulattaa rasvaa alueellisesti, mutta ilmiö näkyy vasta alammilla rasvaprosenteilla.

Joku nyt vois mennä tätäkin tutkimaan ja huomata että se nyt vaan on totta.

John Carter
Seuraa 
Viestejä23059

SamikoKu kirjoitti:
SamikoKu kirjoitti:
Niin ja rasvaa VOI polttaa paikallisesti.

Tähän täytyy jotain vielä lisätä. Eli rasvaa voi polttaa paikallisesti. Otetaan esimerkki.

Jos minä syön normaaleja päiväannoksia mitä syön nyttenkin plus 60-90g proteiinia extrana päivässä ja tällä kulutuksella en lihoa enkä laihdu vaan homma on balanssissa. Jätän kuitenkin kokeellisesti kädet kokonaan treenammatta eli en satsaa niihin yhtään, mutta muun vartalon treenaan normaalisti. Muutamassa kuukaudessa rasvan märä käsissä lisääntyy ja muualla vartalossa se pysyy samana.

Jos taas kiinitän ertyishuomiota käsiin ja teen monipuolisia liikesarjoja ja supersettejä niin muutamassa kuukaudessa käsissä rasvakudos katoaa liki kokonaan. Ranteissa ei ole "yhtään rasvaa" ihon alla, hauikset kireät ja ojentajien kohdalla erittäin ohut kerros. Eli kyllä se rasva palaa paikallisesti niissä ruumiinosissa mitkä ovat käytössä vaikka rasvaa saattaa hävitä jostain muualtakin.

Sixbagistä on ihan turha unelmoida jos sitä ei geneettisesti ole ja ei ole valmis satsaamaan kyseisen alueen intensiiviseen treenamiseen.

Nämä havainnot huomaa vasta kohtuullisen alhaisilla rasvoilla. Silloin sen paikallisen sulamisen huomaa, se ei ole havaittavissa runsaasti ylipainoisilla tai jos rasvaprosetti on paljon päälle 18%. (Prosentti on oma mututuntuma ja perustuu omiin havantoihin ja omaan kroppaan.)

Eli kiinittämällä erityishuomiota treenaamisessa jollekkin alueelle kropassa voi sulattaa rasvaa alueellisesti, mutta ilmiö näkyy vasta alammilla rasvaprosenteilla.

Joku nyt vois mennä tätäkin tutkimaan ja huomata että se nyt vaan on totta.

Asia on juurikin näin. Käyn säännöllisin väliajoin huhkimassa kuntosalilla ja asia on silloin helppo todeta empiirisesti. Toinen tärkeä asia ylimääräisen rasvan hävittämiseksi on oikea ruokavalio ja ruuan annostelu, eli jos kulutat enemmän kaloreja kuin tunget naamariin, niin rasvakerros alkaa taatusti vähenemään.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Vierailija

Jos aineenvaihdunta vilkastuu, niin mihin se energia kuluu, jos ruumiinlämpö on vakio? Palmupuiden alla nyt tietenkin ruskeaa rasvaa ei voi hirveästi olla, eikä kyllä sen puoleen kyllä normiläskiäkään, jos meinaa yhtään liikkua, mutta jos oletetaan että on jo läskiä, niin lämpöhalvaushan siinä iskee.

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1809

Ihminen on eläin. Eläin ei yleensä liho. Jos kroppa on kunnossa elimistö ottaa ravinnosta sen mitä tarvitsee ja loput tulee perseestä ulos.

Jos on joku tulehdus tai muu häiriö, ei kropan prosessi toimi. Ihminen syö vaikkei tarvitsisikaan ja keho varastoi aineita kun luulee lopun lähestyvän.

Kaikki keinoruoka tekee hallaa prosessille. Jos esim. on perso makeille juomille ja juo noita keinomakeutettuja niin menee säätelymekanismi sekaisin ja lihoo entisestään.

Liiallinen liikkumattomuus on pahasta mutta ei ole suoraan syyllinen lihomiseen.

Vierailija

jepajee kirjoitti:
Jos aineenvaihdunta vilkastuu, niin mihin se energia kuluu, jos ruumiinlämpö on vakio? Palmupuiden alla nyt tietenkin ruskeaa rasvaa ei voi hirveästi olla, eikä kyllä sen puoleen kyllä normiläskiäkään, jos meinaa yhtään liikkua, mutta jos oletetaan että on jo läskiä, niin lämpöhalvaushan siinä iskee.

Ruskeesta rasvasta en tiedä, mutta tänään treeninä 80 metrin sprinttejä ja palauttava kävely takaisin.
Sen päälle jalkakyykkyä 12 toiston settejä 6 kaapplaetta jokaisessaa sarjassa painoa lisäten 10-20kg.
Välillä liki täydelliset palautumiset. Varjossa terassilla oli 33 astetta ja auringossa, missä sprintit, ehkä yli neljäkymmentä. Treenin päälle 30g maitoproteeinia ja parin tunnin päästä normiruoka.

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä18251

SamikoKu kirjoitti:
jepajee kirjoitti:
Jos aineenvaihdunta vilkastuu, niin mihin se energia kuluu, jos ruumiinlämpö on vakio? Palmupuiden alla nyt tietenkin ruskeaa rasvaa ei voi hirveästi olla, eikä kyllä sen puoleen kyllä normiläskiäkään, jos meinaa yhtään liikkua, mutta jos oletetaan että on jo läskiä, niin lämpöhalvaushan siinä iskee.

Ruskeesta rasvasta en tiedä, mutta tänään treeninä 80 metrin sprinttejä ja palauttava kävely takaisin.
Sen päälle jalkakyykkyä 12 toiston settejä 6 kaapplaetta jokaisessaa sarjassa painoa lisäten 10-20kg.
Välillä liki täydelliset palautumiset. Varjossa terassilla oli 33 astetta ja auringossa, missä sprintit, ehkä yli neljäkymmentä. Treenin päälle 30g maitoproteeinia ja parin tunnin päästä normiruoka.

Turhaa kehon rääkkäämistä tuollainen riuhtominen.

Paremmin taitaisit voida, jos söisit sen ns normiruokasi veden kera, ja jonkun pikku kävelylenkin 1-2 km.

Niveliäsi käy sääli.

Vaihtelu virkistää

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä18251

John Carter kirjoitti:
... jos kulutat enemmän kaloreja kuin tunget naamariin, niin rasvakerros alkaa taatusti vähenemään.

Tuon paremmin ei voi asiaa esittää.

Vaihtelu virkistää

Vierailija

Brainwashed kirjoitti:

Turhaa kehon rääkkäämistä tuollainen riuhtominen.

Paremmin taitaisit voida, jos söisit sen ns normiruokasi veden kera, ja jonkun pikku kävelylenkin 1-2 km.

Niveliäsi käy sääli.

Kävelyä ei kannata liikuntana väheksyä. 6-10km päivässä on normikuntoselle määrä mikä olis hyvä vähintään päivässä kävellä, vaikka useammassa erässä.

Noissa spinteissä ja kävelyssä tuli pari kilsaa täyteen. Ite uskon siihen että jokaisella on omat rajat jotka kannattaa nuorena hakea. Sitten vanhana koittaa pitää niitä yllä mahdollisimman pitkään. Siinä on huima ero kuntoilemattoman ja kuntolevan välillä jolla on pohjat nuorena haettu.
Lyhytkestoset voimaa vaativat anairobiset rutistukset on mun juttu. Airobinen pitkä rasitus ei keuhkovamman puolesta nappaa. Tai no, ei niissä mitään tuloksia pysty tekemään. 

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

Brainwashed kirjoitti:
Sittenkin muka - .ittu mitä skeidaa, sori my french.

Nykyihmisen on ainakin länsimaisessa yhteiskunnassa primääristi oltava tarkkana siitä mitä hiilariskeidaa tunkee kitusiinsa, jotta ei lihoisi - ja ne läskit ei lähe salissa ravaamalla.

Jossain Delhin slummissa tai Afrikan aavikolla asuvalla voi huolena olla, ettei saa tarpeeksi kaloreita päiväannoiksessaan, jos edes päivittäin saa syötävää.

Kikujut juoksee jäniksiä kiinni ja antilooppeja kiinni...siinä ei juuri voi läskimaha kehittyä.

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14249

SamikoKu kirjoitti:
Noniin, tiede ei osaa päättää. Hyvä kuitenkin että on tieteellisesti todistettu liikunnan merkityksestä. Se kyllä on ollut selvää jokaiselle itse liikuntaa harrastavalle.
Pitää vielä tähän heittää että bodaaminen vähentää rasvakudosta vaikka ei mentäis yhtään miinuskaloreilla. 

Juu lihasmassan säilytys ja RMR:n säilyttäminen sekä hormonikaskaadit voivat parantua liikunnalla. Mutta nythän kyse oli kapisesta jyrsijätutkimuksesta, joka ei kerro mitään varmaa ihmisistä.

Älytön liikunta + dieetti voivat rikkoa metabolian vuosiksi siten, että laihduttamisesta tulee hyvin vaikeaa:

""Of the 16 “Biggest Loser” competitors originally investigated, 14 participated in this follow-up study. Weight loss at the end of the competition was (mean ± SD) 58.3 ± 24.9 kg (P < 0.0001), and RMR decreased by 610 ± 483 kcal/day (P = 0.0004). After 6 years, 41.0 ± 31.3 kg of the lost weight was regained (P = 0.0002), while RMR was 704 ± 427 kcal/day below baseline (P < 0.0001) and metabolic adaptation was −499 ± 207 kcal/day (P < 0.0001). Weight regain was not significantly correlated with metabolic adaptation at the competition's end (r = −0.1, P = 0.75), but those subjects maintaining greater weight loss at 6 years also experienced greater concurrent metabolic slowing (r = 0.59, P = 0.025).""

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/oby.21538/abstract

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14249

Paikallinen rasvapoltto toimii siten, että aerobinen ja intervallit polttavat korostetusti sisäelinten ympärille kertyvää viskeraalirasvaa, kun taas painoharjoittelu vähemmän.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14249

John Carter kirjoitti:
SamikoKu kirjoitti:
SamikoKu kirjoitti:
Niin ja rasvaa VOI polttaa paikallisesti.

Tähän täytyy jotain vielä lisätä. Eli rasvaa voi polttaa paikallisesti. Otetaan esimerkki.

Jos minä syön normaaleja päiväannoksia mitä syön nyttenkin plus 60-90g proteiinia extrana päivässä ja tällä kulutuksella en lihoa enkä laihdu vaan homma on balanssissa. Jätän kuitenkin kokeellisesti kädet kokonaan treenammatta eli en satsaa niihin yhtään, mutta muun vartalon treenaan normaalisti. Muutamassa kuukaudessa rasvan märä käsissä lisääntyy ja muualla vartalossa se pysyy samana.

Jos taas kiinitän ertyishuomiota käsiin ja teen monipuolisia liikesarjoja ja supersettejä niin muutamassa kuukaudessa käsissä rasvakudos katoaa liki kokonaan. Ranteissa ei ole "yhtään rasvaa" ihon alla, hauikset kireät ja ojentajien kohdalla erittäin ohut kerros. Eli kyllä se rasva palaa paikallisesti niissä ruumiinosissa mitkä ovat käytössä vaikka rasvaa saattaa hävitä jostain muualtakin.

Sixbagistä on ihan turha unelmoida jos sitä ei geneettisesti ole ja ei ole valmis satsaamaan kyseisen alueen intensiiviseen treenamiseen.

Nämä havainnot huomaa vasta kohtuullisen alhaisilla rasvoilla. Silloin sen paikallisen sulamisen huomaa, se ei ole havaittavissa runsaasti ylipainoisilla tai jos rasvaprosetti on paljon päälle 18%. (Prosentti on oma mututuntuma ja perustuu omiin havantoihin ja omaan kroppaan.)

Eli kiinittämällä erityishuomiota treenaamisessa jollekkin alueelle kropassa voi sulattaa rasvaa alueellisesti, mutta ilmiö näkyy vasta alammilla rasvaprosenteilla.

Joku nyt vois mennä tätäkin tutkimaan ja huomata että se nyt vaan on totta.

Asia on juurikin näin. Käyn säännöllisin väliajoin huhkimassa kuntosalilla ja asia on silloin helppo todeta empiirisesti. Toinen tärkeä asia ylimääräisen rasvan hävittämiseksi on oikea ruokavalio ja ruuan annostelu, eli jos kulutat enemmän kaloreja kuin tunget naamariin, niin rasvakerros alkaa taatusti vähenemään.

Tottakai. Ongelmana on se, ettei ihminen tiedä omaa perusaineenvaihduntaansa kuin kokeilemalla.

Samanpainoisilla ihmisillä voi olla satojen kilokalorien ero perusaineenvaihdunnassa (lihasmassa, suolistofauna +  sisäelinten kulutus + muu metabolinen adaptaatio). Laihdutus voi jättää elimistön säästöliekille vuosiksi.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14249

Neonomide kirjoitti:
Paikallinen rasvapoltto toimii siten, että aerobinen ja intervallit polttavat korostetusti sisäelinten ympärille kertyvää viskeraalirasvaa, kun taas painoharjoittelu vähemmän.

""After removal of outliers, there was a significant pooled effect size (ES) for the comparison between AEx [aerobic exercise] therapy and control (-0.33, 95% CI: -0.52 to -0.14; P < 0.01) but not for the comparison between PRT ([resistance training] therapy and control (0.09, 95% CI: -0.17 to -0.36; P = 0.49).""

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmedhealth/PMH0034315/

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

Neonomide kirjoitti:
Samanpainoisilla ihmisillä voi olla satojen kilokalorien ero perusaineenvaihdunnassa (lihasmassa, suolistofauna +  sisäelinten kulutus + muu metabolinen adaptaatio). Laihdutus voi jättää elimistön säästöliekille vuosiksi.

Mihin se energia menee?

Sivut

Viimeaikojen keskustelluin

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat