Persoona TROLLIN takana

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Pinky&Brain kirjoitti:
Mietitäänkö seuraavaksi, mitä provosoivat viestit kertovat henkilöstä nimimerkin takana?

Ei Pinky&Brain sit perustanut threadia joten aloitampa itse.

Miettikääpä syitä siihen miksi joku trollaa?
Millainen persoona trollin takana piilee?

Kannattaa muistaa että trolleja on eri asteisia.

Herättääkö trolli keskustelua?
Oivalluttaako trolli?
Vaiko pelkästään vituttaa?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija
Tuppu L
trollit ja muut semmoiset ovat varmaankin huomion haluisia lapsia.

Itse kirjoitan 80 prosenttia trolleja. Jotain asiaakin joukkoon mahtuu, mutta silti väitän että olen täyspäinen. Kyllä aikuisetkin trollaa. Omat syyni tiedostan ja tiedän.

Analyyttistä keskustelua aiheesta toivoisin.

Vierailija
Tuppu L
trollit ja muut semmoiset ovat varmaankin huomion haluisia lapsia.

Luulisin että ovat ennemminkin huomion haluisia aikuisia.
Sillä ei nuo jutut välttämättä mitään todista. Teiniä on
helppo matkia?

Vierailija
Kultamuna
Onko porukka totosiaan noin avutonta ettei pysty vastaamaan?

Joskus vasaran isku on liian hidas. Pyrin sitä nopeuttamaan. Ja joskus trollailen vittuillakseni. Joskus saattaa tulla jopa asiaakin. Haukkukaa trolliksi jos haluatte, mutta määritelkää trolli ja kertokaa, jos tälläkin palstalla sattuu joskus joku olemaan, joka koskaan ei ole trollannut.

Toivon, että joskus vitutan. Se on joskus tarkoituskin.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
Kultamuna
Onko porukka totosiaan noin avutonta ettei pysty vastaamaan?

No minä vastaan. Tiede foorumi on minulle viihdettä. Ei se kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että valehtelisin, enkä kirjoittaisi enimmäkseen mitä ajattelen. Omasta mielestäni vastaan asiallisesti niihin ketjuihin mistä minulla tietoa on jonkin verran. Niinkuin Snautsikin Tekniikka ja energia jutuissa. Politiikkahömpässä tulee aika paljon provoja, mielestäni kuuluu asioiden luonteeseen. Historiajutut yritän ainakin tarkistaa, ennen kuin puhun paskaa. Historia onkin sellainen tiede, jossa on näkökulma, joka ei ole kaikilla sama. Absoluuttista totuutta ei ole, ja siksi jossitellaan.

Edit: Kirjoittamisen narsismi on minun eräs luonteenpiirteeni, netti on vain uusin väline siihen.

Lierikki Riikonen

Vierailija

Luulenpa, että jokainen viestejä vähänkin enemmän kirjoittanut nikki on joskus trollannut. Suljen siis pois esim. yhden viestin kirjoittaneet ja jokusen kaksi viestiä kirjoittaneista.

Trollaus on voinut olla hyvin pientäkin, mutta silti trollausta.

Trollauksen aste ja luonteen lujuus sitten vaihtelevat; on kokotrolleja, osatrolleja, aamupäivätrolleja, yötrolleja, kuuden kaljan trolleja, jumaltrolleja, kaappitrolleja, tosikkotrolleja, SI-trolli, snobitrolleja, Kiergekaard-henkisiä trolleja, Yrjö Pensaspaloa sekä sytytteleviä että sammuttelevia trolleja ja seksitrolleja.

Löysin yli sata viestiä kirjoittaneista vain yhden, joka ei ole koskaan trollannut.

Vierailija

lierikki puhuu asiaa. Politiikkahömpästä en tiedä, mutta varsinkin pontikkahömpässä niitä provoja tulee.

Vierailija

En oo ihan salee ees mikä trolli täsmällisesti on.

No useimmat väittää, että trolli on vaan häirikkö joka tekee sellasia topikkeja että kaikki huomaa et se vaan pelleilee ja siinä on mahdollisesti jokin huumori takana ja kaikki inisee kikkikää toi vittuun.

Mut oikeahan alkuperäinen trolli on mun mielestä semmoinen, joka ei näytä merkkiäkään että topicissa leikittäisiin, vaan päinvastoin se topicin aloittaja on mukamassa tosissaan mahdollisesti jostain todella typerästä aiheesta, joka voi joidenkin käyttäjien kohdalla aiheuttaa kiivasiakin kommentteja tai erittäin paljon semmoisia.

Persoona trollin takana on luultavasti kieroutunut humoristi. Ite olen useissa foorumeissa heittänyt jotain sarkastista kommenttia ja kun se yks tai kaks ei tajunnut sitä ja suuttu, niin sit alan leikkimään et ei se ollukkaa sarkasmia vaan mukamassa totta ja sit ne suuttuu lisää.

Näin mä asian ainaski käsitän.

Vierailija

Useimmat tällä foorumilla trollaavat henkilöt ovat luullakseni aikuisia, älykkäitä ihmisiä, jotka huvikseen esittävät kärjekkäitä mielipiteitä. Vakkareiden joukossa ei ole ollut kuin yksi oikea sekopää, ja hänelläkin tulee nykyisin järjellisiä vastauksia joten ilmeisesti lääkitys on vaihdettu.

Vierailija

Joillain on vain tarve kirjoittaa palstoille mitä sylki suuhun tuo.
Ei trolli välttämättä ole mikään teini tai kehityksessä jälkeen jäänyt hölmö. Saattaahaan olla, että trolli on yksinäinen henkilö, joka hakee huomiota kaikilla mahdollisilla tavoilla. Ja koska maailman kohtaaminen silmästä silmään pelottaa, on helpompi kirjoittaa anonyyminä nettiin palstoille ja nauttia saamastaan huomiosta.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Unohdit Hurrskapöllö listastasi krokotiilitrollit, nuo alligaattorit ja raadonsyöjät. Ne ilkkuvat pitkine Pinokkien nenineen, kun vain saavat jotain oikeaa ihmistä mollattua. Minulle ei uskalla kukaan päätään aukoa, mutta ystäväni Tieäremiäs koki sen ahdistavaksi.

Lierikki Riikonen

Vierailija

Totta puhut, Lierik, nuo raadonsyöjät unohdin.

Ihmisluonto on välillä käsittämättömän julma - aikoinaan minut pisti täysin hiljaiseksi Sarajevon tapahtumat, kun videokuvassa sivistysvaltion miehet veivät saman sivistysvaltion miehiä ja nuorukaisia teloitettavaksi. Tuosta vaan, eriävän ajatusmaailman vuoksi.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Hurskapöllö
Totta puhut, Lierik, nuo raadonsyöjät unohdin.

Ihmisluonto on välillä käsittämättömän julma - aikoinaan minut pisti täysin hiljaiseksi Sarajevon tapahtumat, kun videokuvassa sivistysvaltion miehet veivät saman sivistysvaltion miehiä ja nuorukaisia teloitettavaksi. Tuosta vaan, eriävän ajatusmaailman vuoksi.

Tähän joukkomurha juttuun, liittyy aseet tuovat turvaa ketju. Se kertoo just miksi ihmisiä on helppo mennä tappamaan. Lue se jos et ole lukenut jos, sielä on sitten kaikenlaista turhaa tekstiä, koska ihmisillä on tarvetta kirjoittaa sonta aja pilata toisten ketjut, jos itse eivät ymmärrä pointtia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat