Itsemurhapommittajat iskuvalmiudessa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

(Uutinen 16.4.)
Iran on koonnut joukon koulutettuja itsemurhapommittajia valmiuteen Iranin ydintukikohtiin mahdollisesti suunnitteilla olevien iskujen varalta, kertoo brittilehti The Sunday Times.
Lehden haastattelemien iranilaisten viranomaislähteiden mukaan 40 000:n itsemurhapommittajan joukko on valmis iskemään valikoituihin kohteisiin Yhdysvalloissa ja Britanniassa. (STT)

Hieman yllätti tuo joukon suuruus. Eli kyllä itsemurhapommittajia riittää vielä lastenlapsiemmekin iloksi kauas tulevaisuuteen...

Kommentit (14)

Vierailija

Itsemurhapommittajia Iranin ydintukikohtiin ?

Mitä ne siellä tekevät, räjäyttävät itse tukikohdat ilmaan ?

Eikös niiden pitäisi päästä Lontooseen ja New Yorkiin ?

Pommivyön kanssa se voisi olla vähän vaikeaa.

Psykologinen sodankäynti on meneillään, varmaan
jenkit nyt säikähtävät ja luikkivat häntä koipien välissä
Texasin peräkulmille

Vierailija

Naton entinen komentaja: Rumsfeldin erottava
(MTV3-STT-Reuters-AFP) 16.04.2006 04:18

Naton entinen komentaja pitää traagisena virheenä sitä, että Yhdysvaltain puolustusministeri Rumsfeld ja varapresidentti Cheney painostivat Irakin sodan aloittamiseen, vaikka diplomaattiset keskustelut olivat vielä kesken.

Sotilasliitto Naton entinen komentaja Wesley Clark yhtyy vaatimuksiin, joiden mukaan Yhdysvaltain puolustusministerin Donald "duck-brain" Rumsfeldin tulisi erota. Clark ilmoitti kannastaan amerikkalaisen Fox News Channel -uutiskanavan haastattelussa.

Clark sanoo Rumsfeldin yhdessä varapresidentti Dick "dick-head" Cheneyn kanssa olevan vastuussa Irakin sodasta. Irakin miehittämisellä ei Clarkin mukaan ole mitään tekemistä terrorismin vastaisen sodan kanssa.

- He painostivat sodan aloittamiseen, vaikka diplomaattiset keskustelut olivat vielä kesken. Se oli traaginen virhe, Clark sanoi.

Myös joukko eläkkeelle jääneitä kenraaleja vaati äskettäin Rumsfeldin vetäytymistä. Rumsfeld on kuitenkin kieltäytynyt eroamasta.

Vierailija

Vai että 40000 itsemurhapommittajaa on löydetty

Nyt tietysti jenkeissä pamahtaa ja syylliseksi "paljastuu" Iran, joka antaa tekosyyn hyökätä. Ei varmaan mene monelle enää läpi.

Vierailija
blast from the past
Nyt tietysti jenkeissä pamahtaa ja syylliseksi "paljastuu" Iran, joka antaa tekosyyn hyökätä.

Ei niiden tarvitsisi tuollaista tehdä. Iraniin voisi jo nyt hyökätä paremmalla syyllä kuin Irakiin hyökättiin. Jos Iran vielä jatkaa samalla linjalla kuin tähän asti, niin hyökkäys lienee vain ajan kysymys.

Vierailija
Olen
Ei niiden tarvitsisi tuollaista tehdä. Iraniin voisi jo nyt hyökätä paremmalla syyllä kuin Irakiin hyökättiin. Jos Iran vielä jatkaa samalla linjalla kuin tähän asti, niin hyökkäys lienee vain ajan kysymys.

En ymmärrä nimimerkkiä "Olen". Itse en nelikenttäanalyysinkään jälkeen löytänyt yhtään syytä miksi USA:n pitäisi hyökätä itsenäiseen Iraniin. Kyllä itsenäinen valtio saa kehittää mitä haluaa, ei ne ydinaseet kuule oo yhtään sen turvallisemmassa paikassa Amerikan Yhdysvalloissa. Ja ottaen huomioon, kuinka tulenarka alue Lähi-itä on, niin kyllä se toisi vakautta alueelle jos Israelin vastapainoksi saataisiin voimakas Iran, jonka päältä ei noin vaan kävellä vieraan maan joukoilla. On ihan turha yrittää istuttaa demokratiaa lähi-idän alueen maihin: alueella on aina vallinnut jonkin sortin diktatuuri, ja se on - olosuhteisiin nähden - toiminut hyvin. Alueelle on aina juurtunut yhden hallitsijan järjestelmä, ei kai se liene sattumaa? Jos alueen öljyvaroista ei olisi kiinnostuttu maailmanlaajuisesti, tuskin alue olisi näin rauhaton mitä se on. Valtiojohtoiset tiedotusvälineet eivät ole juuri muusta kiinnostuneet kuin Lähi-idästä, koska valtiot ovat niin riippuvaisia öljystä. Jos koko maailman mediat lopettaisivat kuukaudeksi uutisoinnin alueelta, luultavasti alue rauhoittuisi huomattavasti kun eri ryhmittymien sana ei leviäisi valtamedioiden kautta ympäri maailmaa yhtä tehokkaasti.

Vierailija
Olen
blast from the past
Nyt tietysti jenkeissä pamahtaa ja syylliseksi "paljastuu" Iran, joka antaa tekosyyn hyökätä.

Et taida olla kovinkaan hyvin perillä siitä, kuinka epäsuosittu Irakin sota (ja sen johdosta Bush) Yhdysvalloissa tällä hetkellä on. Jopa amerikkalaiset oppivat virheistään. Kynnys aloittaa toinen samanlainen on äärimmäisen korkea, mutta tervejärkisten osuus Bushin hallituksessa matala. Ja vaikka sota rajoittuisi ilmaiskuihin, arvioiden mukaan niistäkin seuraisi pahaa jälkeä.

http://www.cfr.org/publication/10318/ox ... group.html

Vierailija
nouhau
En ymmärrä nimimerkkiä "Olen". Itse en nelikenttäanalyysinkään jälkeen löytänyt yhtään syytä miksi USA:n pitäisi hyökätä itsenäiseen Iraniin. Kyllä itsenäinen valtio saa kehittää mitä haluaa, ei ne ydinaseet kuule oo yhtään sen turvallisemmassa paikassa Amerikan Yhdysvalloissa. Ja ottaen huomioon, kuinka tulenarka alue Lähi-itä on, niin kyllä se toisi vakautta alueelle jos Israelin vastapainoksi saataisiin voimakas Iran, jonka päältä ei noin vaan kävellä vieraan maan joukoilla.

En viitsinyt tuota kommentoida enempää kun minulle ei ollut aivan selvillä mikä hänen oma kantansa asiaan on, mutta nuo asenteet nyt ovat seurausta aivan samanlaisesta rummutuksesta, joka edelsi Irakin sotaa. Kun huudetaan ja toistetaan tarpeeksi uhkakuvia (ydinhyökkäys Israeliin), niin ne faktat unohtuu helposti.

Vierailija
nouhau
Olen

En ymmärrä nimimerkkiä "Olen". Itse en nelikenttäanalyysinkään jälkeen löytänyt yhtään syytä miksi USA:n pitäisi hyökätä itsenäiseen Iraniin.

En mielestäni edes vihjannut viestissäni siihen suuntaan, että Iraniin pitäisi hyökätä. Ydinaseen kehittelystä löytyy kuitenkin vahvoja viitteitä, toisin kuin Irakin "joukkotuhoaseista." Sen vuoksi siis Iraniin voitaisiin hyökätä paremmalla syyllä. Siihen en varsinaisesti halunnut ottaa kantaa, että onko syy vieläkään hyvä, saati riittävä.

Vierailija
blast from the past
nouhau
En ymmärrä nimimerkkiä "Olen". Itse en nelikenttäanalyysinkään jälkeen löytänyt yhtään syytä miksi USA:n pitäisi hyökätä itsenäiseen Iraniin. Kyllä itsenäinen valtio saa kehittää mitä haluaa, ei ne ydinaseet kuule oo yhtään sen turvallisemmassa paikassa Amerikan Yhdysvalloissa. Ja ottaen huomioon, kuinka tulenarka alue Lähi-itä on, niin kyllä se toisi vakautta alueelle jos Israelin vastapainoksi saataisiin voimakas Iran, jonka päältä ei noin vaan kävellä vieraan maan joukoilla.

En viitsinyt tuota kommentoida enempää kun minulle ei ollut aivan selvillä mikä hänen oma kantansa asiaan on, mutta nuo asenteet nyt ovat seurausta aivan samanlaisesta rummutuksesta, joka edelsi Irakin sotaa. Kun huudetaan ja toistetaan tarpeeksi uhkakuvia (ydinhyökkäys Israeliin), niin ne faktat unohtuu helposti.

Arvostan sitä, ettet ruvennut päättelemään mielipidettäni, toisin kuin nouhau. Painottaisin kuitenkin sinullekin sitä, että viestini ei myöskään heijasta asenteitani. Koin kirjoituksesi siinä mielessä loukkaavana, että pyrin aina panostamaan nimenomaan faktoihin, ja juuri siksi en rupea tässäkään asiassa julistamaan mielipidettäni. Lukemalla vastaukseni nouhaulle ymmärtänet paremmin mitä halusin ensimmäisellä viestilläni sanoa.

Ikävää, että joudun näin paljon selittelemään kirjoituksiani. Otan osan vastuusta kontolleni kenties epäselvän ilmaisun varjolla, mutta toivoisin myös teiltä muilta tarkkaavaisempaa otetta viestien luvussa.

Vierailija
The Sunday Times
Iran on koonnut joukon koulutettuja itsemurhapommittajia valmiuteen Iranin ydintukikohtiin mahdollisesti suunnitteilla olevien iskujen varalta, kertoo brittilehti The Sunday Times.
Lehden haastattelemien iranilaisten viranomaislähteiden mukaan 40 000:n itsemurhapommittajan joukko on valmis iskemään valikoituihin kohteisiin Yhdysvalloissa ja Britanniassa.

Tämän luokan tapaus vaatii ehdottomasti ennalta ehkäisevän iskun. Mieluiten ydinaseella.

Vierailija
bena
The Sunday Times
Lehden haastattelemien iranilaisten viranomaislähteiden mukaan 40 000:n itsemurhapommittajan joukko on valmis iskemään valikoituihin kohteisiin Yhdysvalloissa ja Britanniassa.

Tämän luokan tapaus vaatii ehdottomasti ennalta ehkäisevän iskun. Mieluiten ydinaseella.

Tai vaikka kolmella. Miksei samantien testata kaikkia ydinaseita, kun kerran on hyvä paikka jossa ihmisuhrien lukumäärä on maaston takia vähäinen.

Uusimmat

Suosituimmat