Jalkahieronta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jalkahieronnalla väitetään olevan monia terveysvaikutuksia. Mitään niistä ei lienee tieteellisesti todistettu. Monissa aasianmaissa jalkahieronta on kuitenkin erittäin yleistä ja jopa puistoihin on vartavasten rakennettu niinsanottuja jalkahierontapolkuja, joissa teräviä kiviä on paineltu betonimassaan.

Voisko olla mahdollista, että väitetyt jalkahieronnan terveysvaikutukset johtuvat yksinkertaisesti kivusta?

Kipu aktivoi hermoratoja päästä varpaisiin.

Kommentit (9)

Vierailija
_alis_
Jalkahieronta ja kipu ei oikein tunnu kivalta samassa lauseessa.

Ei se mitään hiplaamista ole. Sattuu saatanasti välillä.

Vierailija
Kultamuna
_alis_

No onhan se tuskaa, jos oikeasti on tarvetta. Mutta minkä hemmetin takia kukaan haluaa kävellä terävillä kivillä, jos on hieronnan tarpeessa ?

Vierailija

Asiat jotka ovat tieteellisesti todistettu ovat yleensäkkin kovin vähissä.
Siksi todistamattomuutta ei pitäisikään koskaan käyttää skeptisten ideoiden perustana.

Vierailija
_alis_
Kultamuna
_alis_

No onhan se tuskaa, jos oikeasti on tarvetta. Mutta minkä hemmetin takia kukaan haluaa kävellä terävillä kivillä, jos on hieronnan tarpeessa ?

Varmaa samasta syystä ku urheilla tai juua kahvia.

Vierailija

Jalkojen hierominen tuntuu aivan mahtavalta jos sen tekee oikein.

Lapsena tuli käveltyä aika paljon paljain jaloin, ja koska olen pieneltä maatilalta kotoisin en todellakaan kävellyt asfaltilla, vaan hiekkateillä ja muuten epätasaisilla pinnoilla. Jalkapohjat tottuvat siihen todella nopeasti, ja se auttaa jalkojen verenkiertoon ja vaikka mihin. Kokeilkaa ensi kesänä.

Vierailija

Emäntä tekee seisomatyötä. Aina selkä ja oikeanpuoleiset raajat ovat (muka) kipeitä. Iltarituaalina, sohvalla telkkaria katsellessa tulee hajamielisesti hierottua pohkeet, reidet ja kädet. Jos lisäksi jaksan hakea saunasta hierontaöljyjä, niin jotain palautettakin sitten myöhemmin saan.

Jalkapohjassa ja nilkoissa on aika paljon akupisteitä ja länsimaalaisittain myös hermonpäitä. Jos et ole sirkuksessa töissä ja kävele käsilläsi, niin kämmenten hermot jäävät herkiksi, jalkapohjien iho paksuuntuu, ja herkkyys pienenee. Jalkapöydässä on muutamia hermopisteitä, jotka ovat aika herkkiä pienelle hajamieliselle peukkupainelulle.

iisakka
Seuraa 
Viestejä848
Liittynyt30.9.2005
Desi
Lapsena tuli käveltyä aika paljon paljain jaloin, ja koska olen pieneltä maatilalta kotoisin en todellakaan kävellyt asfaltilla, vaan hiekkateillä ja muuten epätasaisilla pinnoilla. Jalkapohjat tottuvat siihen todella nopeasti, ja se auttaa jalkojen verenkiertoon ja vaikka mihin. Kokeilkaa ensi kesänä.

Oikeastaan likaongelma on pitänyt minun avojaloinkävelyni vähissä. Jalkapohjat ovat ulkona tallustelun jälkeen sen verran likaiset, ettei kehtaisi mennä peseytymättä sisälle. Eikä niitä vähän väliä jaksa pestä, kun kesällä muutenkin tulee ravattua tiuhaan ulos ja sisään.

mustikka
Seuraa 
Viestejä81
Liittynyt31.10.2005

Paljasjalkakävely on terveellistä. Harmi, että oli paikka mikä puisto tai piha tahansa, saa aina pelätä lasinsirpaleita. Sain viime kesänä rasittavan paljon kommenteja paljaista jaloistani ja kielsipä yksi kauppias minua kävelemästä hänen kauppansa edestä, koska hän ei halunnut ottaa vastuuta vahingoista.

Jalkahieronta on siksi sallitumpaa ja terveellisempää. Olen itse hieronut miehen jalkoja ja aina tuo unettomuudesta kärsivä olento nukahtaa kuin vauva jo vartin hieronnan jälkeen.

Ehkä jalkaongelmat tekee meille myös selkäongelmat ja niska-ja hartiaseudun ongelmat?

meillä on kova tarve = kukaan järkevä ei halua meille töihin
meillä on jatkuva tarve = aikataulut kusee pahan kerran
kilpailukykyinen palkka = noin 60% liiton suosituksesta

Uusimmat

Suosituimmat