Seuraa 
Viestejä4
Liittynyt8.6.2016

Tervehdystä.
Minun mieltäni on tässä jo jonkin aikaa korventanut tupakka hysteria, joka kylläkin tällä hetkellä hieman seesteisellä tasolla lepäilee.
Liekö tyyntä myrskyn edellä?

Minä, jo ties monennenko polven kovana kessumiehenä olen tuuminut,
että mistä halu kieltää ja lietsoa tätä epäterveellistä tapaa.
Epäterveellistä kyllä. Epäilen että jokainen, joka on vähääkään aikaa tupakoinut oivaltaa mitä tästäkin voi seurata.
Tupakan ja tupakoinnin historiasta voisi esitelmöidä vaikka miten päin, mutta yksi asia on edelleen tuolla jossain tulevaisuuden historiassa odottamassa.
Meitä kaikkia kehoitetaan olemaan polttamatta, kerrotaan kuinka siinä voi käydä ja mihin se suurimmalla osalla johtaa.
Minun tupakka valistukseni yhdeksänkymmentä luvulla oli lähinnä samaa mitä tänäkin päivänä, mutta...
Näinä päivinä on tuo tupakan polttaja saanut toisenkinlaisen leiman otsaan. \"Toisen luokan kansalainen\". Baarit, pubit, ravintolat ja monet muut ovat lähteneet mukaan tähän kansan parannus talkoisiin. Junat ovat savuttomia, sisäpihat ovat savuttomia ja parvekkeet ovat oma vaivansa.
Kuka käskee tupakoimaan?.
Niin kuka, tai mikä?
Nyt kaikessa hiljaisuudessa nuo mystiset, kauppojen kassojen takana kumisevat peltilaatikot alkavat täyttyä \"terveellisistä\" tupakka askeista. \"100% tobacco\" \"natural tobacco\" \"addictive free tobacco\".
Mitä ihmettä, onko nortti aina ollut pullollaan paskaa, mitäs ihmettä tuo harmaa rouhe on pitänyt sisällään bonusta rullatessani?
Onko nyt näin, että kaikessa hiljaisuudessa vedetään pois markkinoilta lisäaineilla sun muilla kyllästetyt ameriiikan tupakat ja täytetään hyllyt luomu tupakeilla ja aina vaan sanotaan että samaa paskaa. Mutta ei tästä käydä keskustelua, eikä kerrota että tupakoissa on vaihtoehtoja.
Muitakin kun että Malboro mies on Malboro mies ja Nortti mies on työmies.
?
Tupakan mainonta on kiellettyä, siksi Lucky strike ei voi kertoa että sillä olisi lisäaineettomampikin vaihtoehto. Mutta kenen kanssa tupakka merkit kilpailevat. Aika lailla saman sulattamon läpi kulkevat.

Vanhat luomutupakat, sätkät; Manitout, Pueblot, American spiritit ovat pienissä tupakka myymälöissä, joita niitä vain muutama tietääkseni.
Poskettoman kalliit tupakat ovat jemmattuina pieniin myymälöihin, jotka eivät voi valtakunnallisesti mainostaa toimintaansa. Ovat kovan hinnan tupakoistaan ansainneet, mutta mielelläni vähemmän maksaisin.
Siispä poltankin edullisempia vaihtoehtoja, joita kätevästi lähikaupastani saan. Kunhan vain tiedän numeron. Silläkin riskillä että tulevaisuuteni on uhattuna ja ainoastaan siksi, että asiasta ei voi käydä julkista keskustelua.
Mitäpä tuumitte? Kuitenkin aika moni tupakoi sen kummemmin miettimättä asiaa.

PK

Kommentit (6)

Opettaja
Seuraa 
Viestejä1983
Liittynyt22.7.2011

Tupakka haisee pahalle. Jos esimerkiksi parveketupakointi edelleen sallitaan, niin tasapuolisuuden vuoksi pitäisi sallia parvekkeilla myös ulkohuussit.

Stroomversnelling
Seuraa 
Viestejä4
Liittynyt8.6.2016

Mitähän tasapuolisuutta se esittää? Tupakka haisee pahalta sille joka ei polta. Paska haisee kaikille samalta.

Se on yksi haju muiden joukossa.

Pitäiskö vetäistä parfyymi kortti tähän väliin.

PK

Stroomversnelling
Seuraa 
Viestejä4
Liittynyt8.6.2016

Tämä taitaa edelleen olla sellainen aihe että siitä ei saa kunnon keskustelua koska kyse on ns. epäterveellisestä asiasta.

Se vaan että olisiko tupakka todellisuudessa niin epäterveellistä, mitä se nyt tällä hetkellä on lisättyjen aineiden vuoksi. 

Vai onko tämä aihe joka vaimenetaan koska asiasta ei vain saa voi puhua totuudella?

PK

marja korpisaari
Seuraa 
Viestejä8
Liittynyt10.6.2016

Minä vedin ensimmäiset sauhut prince merkkisestä filtteri tupakista 13 vuotiaana. Sitten aloin ostaan, koska 70 luvulla lapset saivat ostaa tupakkia, yhden paketin jotain kerran kuukaudessa. Se riitti hyvin sen 30 päivää silloin siihen aikaan. Nyt mulla menee 30g savuketupakkia päivässä, ja on ollut sillai jo noin 30 vuotta. Mä poltan piippua. Silloin 70 luvulla oli tupakkirasian kyljessä sisällys seloiste, eikä mitään varoituksia. Vaikka koulussa varoitettiin huumeista ja alkoholista, mutta ei tupakista. Mikä haloo siitä tupakin vaarallisuudesta terveyteen nyt yhtäkkiä on noussut?

marja korpisaari
Seuraa 
Viestejä8
Liittynyt10.6.2016

Mun mieleen tulee tunkkainen vanha 50 luvun auton sisällä istuminen kuumassa helteessä  siinä kun isäni jutustelee kaverinsa kanssa ulkopuolella. Se tunkkainen kaamea ilma joka on kuin iskostunut mun mieleen, se haju tupakista lähtee.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat