Kiinteädioksidipolttokennojärjestelmä

Seuraa 
Viestejä7521
Liittynyt17.2.2006

Polttokenno on elektrokemiallinen laite,joka muuttaa polttoaineen kemiallisen reaktion energian suoraan sähköenergiaksi ja lämmöksi.

Polttokennon perusrakenne koostuu elektrolyyttikerroksesta,jonka toisella puolella on huokoinen anodi ja toisella puolella katodikerros.

Nyt kehitettävä uusi polttokennojärjestelmä voi osoittautua yhdeksi tulevaisuuden tärkeimmistä energiantuotantomuodoista,koska se on ainoa nollapäästötekniikkaa hyödyntävä laite.

Meiltä suomesta hankkeessa on mukana Wärtsilä,jonka järjestelmä perustuu maakaasun,metanolin sekä matalarikkisen dieselöljyn käyttöön.

EU on rahoittamassa hanketta,jonka koko nimi on REALSOFC

Wärtsilä puolestaan on tehnyt polttokennotutkimusta jo vuodesta 2001 ja on kehittänyt siinä ajassa jo lukuisia tekniikkaan perustuvia testilaitteita,joiden antamat tulokset ovat olleet todella lupaavia.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija
John Carter

Wärtsilä puolestaan on tehnyt polttokennotutkimusta jo vuodesta 2001 ja on kehittänyt siinä ajassa jo lukuisia tekniikkaan perustuvia testilaitteita,joiden antamat tulokset ovat olleet todella lupaavia.

Osakemanipulointia!

Mutta yhdyn ajatukseen. Energiaa muodossa jos toisessakin kannattaa ostaa.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Ainakin tuollainen sivusto löytyi: LINKKI: RealSOFC

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

totinen
Seuraa 
Viestejä4876
Liittynyt16.3.2005
John Carter

Nyt kehitettävä uusi polttokennojärjestelmä voi osoittautua yhdeksi tulevaisuuden tärkeimmistä energiantuotantomuodoista,koska se on ainoa nollapäästötekniikkaa hyödyntävä laite.
Kuinka niin nollapäästötekniikkaa? Salain antamassa linkissä sanotaan, että hiilidioksidipäästöt vähenevät vain 50%, ei 100%

John Carter
Seuraa 
Viestejä7521
Liittynyt17.2.2006

Wärtsilän vielä kehitteillä olevassa versiossa,maakaasusta,metanolista ja matalarikkisestä dieselöljystä voidaan muokata polttoainetta,joka soveltuu kiinteädioksidipolttokennolle,joka on ainut nollapäästötekniikkaa hyödyntävä laite.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Vierailija
John Carter
Wärtsilän vielä kehitteillä olevassa versiossa,maakaasusta,metanolista ja matalarikkisestä dieselöljystä voidaan muokata polttoainetta,joka soveltuu kiinteädioksidipolttokennolle,joka on ainut nollapäästötekniikkaa hyödyntävä laite.

Siis jotain inside infoa?
Onko julkisuudessa linkkejä tai julkaisuja?

Vierailija

Johtuuko tuo 50% hiilidioksidipäästö
siitä, että hyötysuhde kennolla on polttomoottoriin
verrattuna noin paljon korkeampi ?

John Carter
Seuraa 
Viestejä7521
Liittynyt17.2.2006

Wärtsilä on myös kehittänyt pakokaasujärjestelmän puhdistusjärjestelmän eli rikkidioksipesurin,jota tosin vasta sovelletaan meridieselmoottoreihin.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Vierailija

Carterilta

"Nyt kehitettävä uusi polttokennojärjestelmä voi osoittautua yhdeksi tulevaisuuden tärkeimmistä energiantuotantomuodoista,koska se on ainoa nollapäästötekniikkaa hyödyntävä laite"

Nollapäästö vaatii paremman määritelmän. Vety on ainoa, jolla päästään "saasteeksi" luettavan hiilidioksidin nollapäästöön. Jos hiiliketjua pilkotaan vedyn tuottamiseksi, niin se hiili puskee ulos prosessista jossain vaiheessa, vaikkei vetyä käyttävässä kennossa.

No, jos alkuperäinen raaka-aine on kasvavasta luonnonvarasta tehty, niin hiilen osalta päästö hiilen suhteen on nolla, koska menetelmä on sitonut ilmakehästä saman määrän hiiltä kuin hyödynnettäessä vapautuu

Vierailija
TPa
Nollapäästö vaatii paremman määritelmän. Vety on ainoa, jolla päästään "saasteeksi" luettavan hiilidioksidin nollapäästöön.

Eikä syntyvä vesihöyrykään ole harmiton. Vesihöyry on nimittäin suurin kasvihuoneilmiötä aiheuttava kaasu.

John Carter
Seuraa 
Viestejä7521
Liittynyt17.2.2006

Suomalainen osaaminen on kansainvälisellä tasolla tarkasteltuna huippua moottoriteknologian sekä myös polttokennoteknologian osalta.

Wärtsilän uusimmassa"tulevaisuuden moottorissa"voidaan vaikuttaa jo sisäisesti moottorin päästöihin.

Moottoreissa on esim;"älykäs"kunnonvalvonta,jossa algoritmien ja antureiden avulla seurataan moottorin kunnon kehittymistä.

EU:n vaatimukset myös polttoaineiden rikkipitoisuuksista kiristyvät ja päästörajoitukset alenevat sekä kansainvälinen merenkulkujärjestö IMO tuo voimaan MARPOL-sopimuksen mukaiset päästörajoitukset,jonka takia Wärtsilä on kehittänyt niin sanotun pakokaasujärjestelmän puhdistusjärjestelmän eli rikkidioksidipesurin.

Myös vaihtoehtoisia polttoaineita Wärtsilä on kehittänyt jo hyvin pitkään,niitä tarvitaan alhaisempien päästöjen ja uusiutuvien polttoaineiden kestävän kehityksen vuoksi.

Polttokennoteknologia perustuu samoihin periaatteisiin kuin sähköparistot ja akut,joten päivitetty versio kiinteädioksidipolttokennojärjestelmä on vielä nyt ainoa nollapäästötekniikkaa hyödyntävä laite tällä pallolla ja mahdollisesti myös yksi tulevaisuuden tärkeimpiä energiantuotantomuotoja.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Vierailija

No niinpä tietenkin, polttokenno
käyttää BIOPOLTTOAINEITA !!!

Silloin siis CO2-tase on muuttumaton,
hiilinielut ( metsät jne. ) ottavat
takaisin jo kerran antamansa.

CLEVER

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat