Lantion leveys kauneusmittarina

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tänä päivänä kapea lantio näyttäisi olevan, niin miehillä kuin naisilla yksi osa kaunista vartaloa. Entisaikaan ainakin naisilla leveä lantio oli merkki siitä, että nainen saattoi synnyttää helpommin useampia lapsia.

Miehelle leveä lantio ei taasen ole mikään muu kuin rasite, ellei sitten ajatella, että leveä lantioisen miehen lantio voisi siirtyä tämän tyttärelle, joka taas voisi synnyttää helpommin. Kapea lantio taasen auttaa ihmiskehoa juoksemaan rivakammin.

Onko siis olemassa jokin kultainen keskitie lantion leveydelle? Herättääkö tälläinen sopusuhtainen lantio sitten sukupuolista kiinnostusta tänä päivänä, vai elämmekö kapeiden lantioiden aikakautta?

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija
Peksa
Onko siis olemassa jokin kultainen keskitie lantion leveydelle? Herättääkö tälläinen sopusuhtainen lantio sitten sukupuolista kiinnostusta tänä päivänä, vai elämmekö kapeiden lantioiden aikakautta?

On siitä kai joku suhdelukukin. Tais olla kahden suhde kolmeen.
Eli 66 senttinen vyötärö näyttää hyvältä metrisen perseen kera.

Tervempiä kai kuitenkin olivat naiset jolla toi suhdeluku oli hieman suurempi. Eli vyötärö hiukka paksumpi kun 2/3.

Omaan silmään ampiasvyötärö ja iso takamus näyttää hyvältä.

Juoni
Seuraa 
Viestejä1461
Liittynyt20.10.2005
Peksa
Tänä päivänä kapea lantio näyttäisi olevan, niin miehillä kuin naisilla yksi osa kaunista vartaloa. Entisaikaan ainakin naisilla leveä lantio oli merkki siitä, että nainen saattoi synnyttää helpommin useampia lapsia.

Miehelle leveä lantio ei taasen ole mikään muu kuin rasite, ellei sitten ajatella, että leveä lantioisen miehen lantio voisi siirtyä tämän tyttärelle, joka taas voisi synnyttää helpommin. Kapea lantio taasen auttaa ihmiskehoa juoksemaan rivakammin.

Ainankin omaan silmääni tässäkin vallitsee kohtuus. Liian kapealanteinen naishenkilö näyttää lapsenomaiselta, eikä siksi niinkään hehkeältä. Leveä taas on leveä, eikä sekään hyvä. Tuo 2/3-suhde kuullostaa kyllä aika rankalta. Miesten kehonrakennuksessa se on muistaakseni ihanne vyötärö/rintakehä-suhteelle.

Vierailija
Juoni

Tuo 2/3-suhde kuullostaa kyllä aika rankalta

Miten niin rankalta? Minusta se on kyllä ihan normaali suhde jos on keskikokoinen ja normaalipainoinen.

Vierailija
elba
Juoni

Tuo 2/3-suhde kuullostaa kyllä aika rankalta

Miten niin rankalta? Minusta se on kyllä ihan normaali suhde jos on keskikokoinen ja normaalipainoinen.

Ainakin naisella 90 cm lantio yhdistettynä 60 cm vyötäröön on suurimmalle osalle mahdoton saavuttaa. Huomatkaa, että 60 cm vyötärö on jo todellinen ampiaisvyötärö.

Vierailija
elba

On vai? Harvoinpa näkee sen mallista naista. Minä olen keskikokoinen ja normaalipainoinen (BMI 20) ja vyötärö-lantio-suhde on 0,74 eli ~3/4. Kavereitani en ole mittaillut, mutta silmämääräisesti he näyttävät samalta.

Vierailija

Jaa. No sitten se normaalisuhde on varmaankin se 3/4 ja itse olen standardia pienempi. Olen nimittäin myöskin normaalipainoinen (painoindeksi n.20) ja normaalikokoinen (ainakin omasta mielestäni) ja oma suhteeni on 2/3.

Vierailija
Scylla
vyötärö-lantio-suhde on 0,74 eli ~3/4.

Mittasinpa. Vähän epätarkka tuli, kun en jaksanut riisua ja käytin metallista mittanauhaa paremman puutteessa.

Tulos: vyötärö: 74cm, lantio 94cm ja levein kohta eli perse 97cm. Vyötärö-lantio -suhde on siis 0,79 ja vyötärö-levein kohta -suhde 0,76.

Painoindeksi on 20 (vaakaa ei valitettavasti löytynyt tähän hätään, joten luotan aiempaan tulokseen). Lantioni on leveä, mutta niin on vyötärökin. Äiti kyllä väittää, etten ole samanlainen tasapaksu pötkylä kuin esim. missit.

Eivätkös sisäelimet vie kaikilla suunnilleen saman tilan pituudesta riippumatta?

Tarkoittiko Scylla muuten tosiaan lantiota vai leveintä kohtaansa? Mielestäni ne ovat eri asiat...

Vierailija
wizard
Kauniilla naisella suhde on 6/10 ja 8/10 väliltä, optimi on n. 7/10
No hitto! Pitääkö kauniista naisestakin jo tehdä matemaattinen malli?! ..Ai niin, onhan tämä Tiede-foorumi.

Kyllä se kauneus on katsojan silmässä. Siitä puheen ollen, voisittekos naispuoliset keskustelijat lähettää vaikka kuvianne tänne, niin voimme tehdä tarkempia vertailuja? Vitsi, vitsi!

Henk.koht. olen sitä mieltä, että kyllä naisella pitää kurveja olla! Jo siksi, että jos kapealantioisempi juoksee kovempaa, niin sehän saattaa päästä vaikka karkuunkin.

Vierailija
Teje
wizard
Kauniilla naisella suhde on 6/10 ja 8/10 väliltä, optimi on n. 7/10
No hitto! Pitääkö kauniista naisestakin jo tehdä matemaattinen malli?! ..Ai niin, onhan tämä Tiede-foorumi.

Kyllä se kauneus on katsojan silmässä. Siitä puheen ollen, voisittekos naispuoliset keskustelijat lähettää vaikka kuvianne tänne, niin voimme tehdä tarkempia vertailuja? Vitsi, vitsi!

Henk.koht. olen sitä mieltä, että kyllä naisella pitää kurveja olla! Jo siksi, että jos kapealantioisempi juoksee kovempaa, niin sehän saattaa päästä vaikka karkuunkin.

Kaikkea pitää. Voisimme sitten yhdessä pohtia, mistä erot naimauissamme johtuvat...

Vierailija
Teje
wizard

Ei mikään vitsi, kyllä minä ainakin niitä mielelläni katselisin.
Muutama nimimerkkikin tulis heti mieleen jota vois toljottaa.

Vierailija
Kultamuna
Teje
wizard

Onnistuit sekoittamaan nuo lainaukset aika hyvin. Totta, esimerkiksi Kaneli ja DedMoroz olisi kiva nähdä.

Vierailija
wizard
Kultamuna
Teje
wizard

Onnistuit sekoittamaan nuo lainaukset aika hyvin. Totta, esimerkiksi Kaneli ja DedMoroz olisi kiva nähdä.

Siinäs kuulitte, pankaas tytöt kuvia tulemaan.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Jaa, vai kuvia - johan niitä on aina silloin tällöin tuossa avattaren kohdalla vilahdellut - puusilmät!

Lantio-vyötärösuhde 0,75

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Minä olen vanhanaikainen ja pidän kunnon leveälanteisista. Sitä synnytysetua en kylläkään ole ajatellut. Leveälanteinen ja mielellään sovussa muun ruumiin kanssa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat