Kertokaa vinkkejä miten saa töitä?

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Miten saa töitä, oon kohta vuoden ollu työttömänä. Kertokaa hyviä vinkkejä.

En ole koskaan käyny töissä, ei oo työkokemusta. Että se rajotta hakemista.

Hain kerran töihin, mutta en päässyt koska se vaati työkokemusta, eikä ole ollut työkokemusta koska en ole päässyt koskaan töihin vaikka olen etsinyt.

nykyään vaan on 3 tuntia tai vastavaa vuorokaudessa töitä, tälläisi työpaikkoja ei viitsi hakea. Näitä on noin 50 prosenttia Mol.fi sivulla. Työpaikossa vaaditaan sosiaalisuutta, liikaa. Mikä työpaikka on hyvä missä ei tarvitse hirveästi olla sosiaalinen.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Olen pahoillani, tiäremiäs,
mutta sinusta ei valitettavasti olisi edes variksen pelättimeksi.

Nauti rauhassa vain sitä vähäjärkisten työkyvyttömyyseläkettä.
Tai hae sitä, ellet jo saa.

Ystävyydellä Lasse Liittynyt

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Olen tainnut syrjäytyä vähän tästäkin yhteiskunnasta? Olen yrittäny harjaannuttaa sosiaalisia taitoja, mutta kehitys ei ole niin nopeaa. koska minulla ei ole koskaan ollut hyviä sosiaalisiataitoja. Enkä tiedä missä niitä voi harjoitella jos ei ole ihmissuhteita ollenkaan muihin ihmisiin.

Olen muutenkin motti tilanteessa, koska en pysty harjoittamaan sosiaalisiataitoja koska en käy missään, koska ei ole mitään mielenkiintoa käydä missään.

Onko muita ihmisiä, jolla on samanlaisia kokemuksia.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Ajattelin ehdottaa sairaseläkettä, tai mikä se mahtaaa olla. Kuin Menen mielenterveystoimiston palaveriin. Eipähän ole sitten muuta huolia, kuin että yritän päästä opiskeleman ja syödä terveellisesti ja harrastaa liikuntaa, myös varoa perusvaaroja, mitä niitä nyt onkaan.

Eipä hirveästi tarvitsisi työelämästä huolehtia.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005
tiäremiäs
´
Mihin niitä töitä tarvitset? Elämiseen?

Opiskele ja kehitä itseäsi, tee vapaaehtoistyötä. Mene ihmisten pariin. Harrasta. Opiskele lisää. Jos suinkin rahat edes murto-osaan noista riittää. Nurkkaan ei kannata jäädä köpöttämään.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Neonomide
tiäremiäs
´
Mihin niitä töitä tarvitset? Elämiseen?

Opiskele ja kehitä itseäsi, tee vapaaehtoistyötä. Mene ihmisten pariin. Harrasta. Opiskele lisää. Jos suinkin rahat edes murto-osaan noista riittää. Nurkkaan ei kannata jäädä köpöttämään.

Ei oo rahaa, niin ei voi harrastaa mitään. Se on vaikea mennä mihinkään, kuin ei ole koskaan ollut sosiaalisiasuhteita, enkä pahemmin tiedä että miten onnistuu. Ei onnistu vain tältä istumalta tuollainen.

Vierailija

Mene tiäremies kouluun opiskelemaan, samalla saat kehitettyä sosiaalisia taitojasi. Mieti mikä sinua todella kiinnostaa ja hakeudu opiskelemaan.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Kultamuna
Eikös sulla tieremiäs joku puualan koulutus ollu?
Onko paikkakunnalla siihen liittyvää firmaa?

Ei täällä päin ole puualaa. Tampereella ei ole kuin jotain pieniä firmoja jolla ei oo tarvetta palkata, tai niillä ei oo varaa.

Nämäkin firmat on laskettavissa molempien käsien sormilla.

Vierailija
tiäremiäs
Kultamuna
Eikös sulla tieremiäs joku puualan koulutus ollu?
Onko paikkakunnalla siihen liittyvää firmaa?

Ei täällä päin ole puualaa. Tampereella ei ole kuin jotain pieniä firmoja jolla ei oo tarvetta palkata, tai niillä ei oo varaa.

Nämäkin firmat on laskettavissa molempien käsien sormilla.

Yritä vaikka löytää joku parkettialan tai kettiökalusteita duunaava/asentava pikkufirma. Ei sen tarkalleen omaa alaa tartte olla. Pyri duuniin, sano että tuut aina kun pyydetään, jos ei muuten hommaa oo niin kiirepiikkiin. Kyllä se sellasesta liikkeelle lähtee. Jalkaa vaan ovenrakoon ja reilu meininki.

Remonttihommat on muuten kasvava ala. Niihin kun pääset mukaan ties vaikka omaakin joskus pyörität.

Vierailija

Tee kuin minä aikoinani - Suomen rankkaussysteemiin kyllästyttyäni menin Ruotsiin siirtolaiseksi. Sieltä on helpompi sijoittua sitten kotimaiseen teollisuuteen, kun on näyttöä dynaamisestä toiminnasta töiden eteen.

Eikä se silloin nuorempana tiukkaakaan tehnyt, oli oikeastaan hauskat reissut.

Vierailija

Kyllä tekevälle aina töitä löytyy, kunhan ei liian valikoiva ole. Eli lähdet työnhakuun avoimin mielin, etkä vaadi ensimmäiseltä työpaikaltasi mahdottomia. Itse aloitin lukioaikana jakamalla ilmaisjakelulehtiä, ja nyt opiskelen insinööriksi ja käyn illalla töissä kuljetualan yrityksessä varastomiehenä. Siitä se ura urkenee, pohjalta suurin osa joutuu aloittamaan.

Tsemppiä työnhakuun!

mustikka
Seuraa 
Viestejä81
Liittynyt31.10.2005

Lehdenjakajista on pulaa, eikä aamuyöllä tarvitse olla kovinkaan sosiaalinen muille kuin itselle. Koulutusta saat työnantajalta. Työaika 2-5 tuntia ja taatusti itsenäinen ja kohtuupalkattu työ. Miinuksena työaika ja melko fyysinen työnkuva. Ulos pitää mennä, vaikka olis -30 astetta pakkasta.

meillä on kova tarve = kukaan järkevä ei halua meille töihin
meillä on jatkuva tarve = aikataulut kusee pahan kerran
kilpailukykyinen palkka = noin 60% liiton suosituksesta

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat