Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

Huomasin Mars-matka ketjussa, että TIEDE keskustelussa on paljon lentokoneista kiinnostuneita .

Koska aihe kiinnostaa minua erityisesti haluan avata ketjun jossa voi katsoa ja keskustella erillaisita aspekteista lentämiseen ja lentokoneisiin liittyen.

Tässä testataan erillaisia koneita USAssa 1950 paikkeilla.

https://www.youtube.com/watch?v=jRaBZGhaUng

Lentävä lentokone konseptina on ilmeisesti jollain tavalla lentänyt jo 1874 ja patentti on vuodelta 1857.

http://www.ctie.monash.edu.au/hargrave/du_temple.html

Tämä lensi alamäkeen 29 vuotta ennen Wrightin Flyeria.

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Sivut

Kommentit (594)

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Uusia siipiä tulossa.

http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/nasalta-uusi-siipiratkaisu-lento...

Nasalta uusi siipiratkaisu – Lentokoneen kulutus -50 %

Nasa ja Boeing ovat kehittäneet uudenlaisen lentokoneen siiven tuen, jonka avulla matkustajakoneissa olisi mahdollista käyttää entistä pideämpiä, ohuempia ja kevyempiä siipiä.

Insinöörien laskelmien mukaan uudenlainen siipiratkaisu leikkaisi matkustajakoneen kulutusta ja päästöjä puolella.

Tuulitunnelissa testattiin lentokonemallia, jonka siipien kärkiväli oli 50 prosenttia suurempi kuin vastaavan kokoisessa matkustajakoneessa.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Joku suomalainen muuten rakentaa lentokoneita puusta. Rngossa on käytetty suomalaista puuta ja vaneria.

Hinta 150.000 egee. Kone laskeutu veteen ja maalle.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

SamikoKu kirjoitti:
Uusia siipiä tulossa.

http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/nasalta-uusi-siipiratkaisu-lento...

Nasalta uusi siipiratkaisu – Lentokoneen kulutus -50 %

Nasa ja Boeing ovat kehittäneet uudenlaisen lentokoneen siiven tuen, jonka avulla matkustajakoneissa olisi mahdollista käyttää entistä pideämpiä, ohuempia ja kevyempiä siipiä.

Insinöörien laskelmien mukaan uudenlainen siipiratkaisu leikkaisi matkustajakoneen kulutusta ja päästöjä puolella.

Tuulitunnelissa testattiin lentokonemallia, jonka siipien kärkiväli oli 50 prosenttia suurempi kuin vastaavan kokoisessa matkustajakoneessa.

Joo tiedän ATOL Rovaniemeltä.

Tässä sen amerikkalainen kilpailija.

https://www.youtube.com/watch?v=xAPsAJ5nnpI

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Se sumaainen "puulentokone" oli muistaakseni "kakkos" luokkaa. Eili ei kevein mahdollinen, mutta toisiks kevein. En nyt löydä sitä esittelyvideota mistään. Amerikkalainen kilpailija tuntuu olevan edistyksellisempi.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

SamikoKu kirjoitti:
Se sumaainen "puulentokone" oli muistaakseni "kakkos" luokkaa. Eili ei kevein mahdollinen, mutta toisiks kevein. En nyt löydä sitä esittelyvideota mistään. Amerikkalainen kilpailija tuntuu olevan edistyksellisempi.

ICON5:n tarinassa on jotakin erikoista koska sitä on tehty jo 8 vuotta, mutta vieläkään ei ole myynnissä.

http://www.hilavitkutin.com/2008/06/23/icon-a5-on-kokoontaitettava-amfib...

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä10365
Liittynyt20.1.2013

SamikoKu kirjoitti:
Uusia siipiä tulossa.

http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/nasalta-uusi-siipiratkaisu-lento...

Nasalta uusi siipiratkaisu – Lentokoneen kulutus -50 %

Nasa ja Boeing ovat kehittäneet uudenlaisen lentokoneen siiven tuen, jonka avulla matkustajakoneissa olisi mahdollista käyttää entistä pideämpiä, ohuempia ja kevyempiä siipiä.

Insinöörien laskelmien mukaan uudenlainen siipiratkaisu leikkaisi matkustajakoneen kulutusta ja päästöjä puolella.

Tuulitunnelissa testattiin lentokonemallia, jonka siipien kärkiväli oli 50 prosenttia suurempi kuin vastaavan kokoisessa matkustajakoneessa.

On aina ollut insinöörien tiedossa, että ne konetyypit, joilla on ennen ja millä nykyäänkin lennellään ns charter-lentoja, ovat kaikkea muuta kuin polttoainetta säästäviä, mutta sellaisilla kuitenkin lennetään, koska ovat tehokkaimpia viemään suurin mahdollinen määrä ihmisiä/rahtia paikasta A paikkaan B tietyin käytännön kustannuksin, joissa on kyllä otettu huomioon polttoaineen kulutus, eli raha ratkaisee. Lisäksi on ollut öljy-yhtiöiden edun mukaista pitää nykyistä lentomatkustamistilannetta status quona (kuten autoiluakin), jonka lisäksi lentokentät (kuten tietkin) on suunniteltu nykyisenkaltaisia ja kokoisia lentokoneita (ja autoja) varten.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat