Sivut

Kommentit (704)

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

Tässä ilmailun tärkein kaava...nostovoimayhtälö. Sitä jo hapuili Otto Lilienthal.

LIFT THEORY

The lifting force, (lift) produced by a wing is mainly a function of the area of the wing(s), the density of the air, the speed of the wing relative to the air and the shape of the wing section. The other factor is the viscosity of the air, (see Reynolds number in Glossary). The section shape and its angle relative to the motion determines the factor Cl or "lift coefficient" in the formula

L = Cl x ro/2 x V2 x S

where L = lift, ro = air density , V = velocity and S = area. Cl is a pure number (dimensionless), hence if one converts to a different system of units its value is unaltered.

-----

http://www.ppl-flight-training.com/lift-formula.html

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

Tässä siiven rakenteita ja muotoja jne.

http://www.bsaeronautics.com/2015/11/02/aircraft-wing-configurations/

Tässä puurakenteisen kotimaisen lentokoneen tekemistä.

http://www.vlmyrsky.fi/blogi/?k=VL+Myrsky

Siiven suunnittelussa tulee muistaa  siipiprofiili, kohtauskulma, asetuskulma, v-kulma ( dihedral ), aeroelastinen värähtely ja mm uuma ja paarre sekä salko. Paljon muutakin siihen liittyy..aerodynaaminen kierto geometrinen kierto ja wash-out. Ellipsinen siipi ja trapetsisiipi ym.

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

Gemini kirjoitti:
Saksalaisten stealth-hävittäjä Horten HO-229. Hortenin veljesten suunnittelema 1944.

Tässä ihan mielenkiintoinen dokumentti, jossa rakennetaan koneesta malli ja testataan sen tutkaominaisuuksia.

Tässä kannattaa panna jäitä hattuun taas. Kone kyhätään kasaan home-depot vanerista kun oikea oli komposiiitista jossa oli maalin seassa hiilipölyä ja muuta...ja kerran jo videon alussa sanotaan että silla oikealla on hyvä RCS ominaisuus, mutta tällä "dummy" mallilla ei sitten lopussa olekaan.

Vapaa radikaali
Seuraa 
Viestejä1924

Savoris-ilmiö havaittu. Pysy Windspeed himmeleinesi joko tuossa Mars-ketsussa tai tässä. Jos rupeat availemaan jotain oman maniasi ruokkimiseen tarkoitettuja aiheita jatkuvalla syötöllä, ihmiset kyllästyy sun horinoihin nopeasti ja jäät yksikseksi vahvistaman nerouttasi, jota kukaan ei ymmärrä ja josta kukaan ei ole kiinnostunut.

Gentlemen, start polishing your tin foil hats!

Vierailija

Windspeed kirjoitti:
Gemini kirjoitti:
Saksalaisten stealth-hävittäjä Horten HO-229. Hortenin veljesten suunnittelema 1944.

Tässä ihan mielenkiintoinen dokumentti, jossa rakennetaan koneesta malli ja testataan sen tutkaominaisuuksia.

Tässä kannattaa panna jäitä hattuun taas. Kone kyhätään kasaan home-depot vanerista kun oikea oli komposiiitista jossa oli maalin seassa hiilipölyä ja muuta...ja kerran jo videon alussa sanotaan että silla oikealla on hyvä RCS ominaisuus, mutta tällä "dummy" mallilla ei sitten lopussa olekaan.

Itselleni oli aikoinaan yllätys että jo toisen maailmansodan aikana sakut kehittivät häivekonetta. Tai siis että kehitys oli heillä noin pitkällä.

Vierailija

PSYbuse kirjoitti:
rasisti99 kirjoitti:
Vaihda nyt saatana äkkiä tuota avatarisia, koska se on niin ärsyttävän näköinen. Jos olet tuon näköinen, minä vetäisin itseni narun jatkeeksi lähimpään mäntyyn.

Menin vallan hämilleni, kiitos. :)

Eikös tuo avatar ole trololo-mies .

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

50-luvulla Yhdysvalloissa oli useita kovia lentokonesuunnittelijoita. Pienkonepuolella oli kova ennätystehtailua.

Ray Stitts oli yksi näistä; http://www.aircraftspruce.com/catalog/kitspages/rstits.php

Hän oli SA-8 koneella perustamassa myös ns. ultralite homebuilt -liikettä.

Weedhopper ja Grasshopper ultralite-koneita on rakennettu kymmeniä tuhansia. Nämä ei USAssa tarvi lentolupaa.

http://ereksonfamily.org/weedhopper/

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

Gemini kirjoitti:
Windspeed kirjoitti:
Gemini kirjoitti:

Itselleni oli aikoinaan yllätys että jo toisen maailmansodan aikana sakut kehittivät häivekonetta. Tai siis että kehitys oli heillä noin pitkällä.

Totuus on usein tarua ihmeellisempää.

http://luft46.com/

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006

Electric Shadow kirjoitti:
CE-hyväksytty kirjoitti:
Mun bikopteri on pääsääntöisesti muovia, alumiinia ja vaneria.
Ilmoitan kyllä sitten kunhan saan sen lentämään.

Uskoisin että näitä ilmoituksia tulee enemmänkin - sitten kun rakentajat saavat omansa lentämään.

Ehkä.
Mä aloitin helikopterini tekemisen täysin toisin kuin windspeed avaruuslennokkinsa. Mä aloitin hommat lainaamalla kirjastosta fysiikankirjoja.
Sitten mä reenasin sitä matematiikkaa mikä sen fysiikan pyörittelyyn tarvitaan. Sitten mä opettelin ohjelmointia että voisin saada edes teoriassa vehkeen pysymään ilmassa.
Tein laitteen suunnittelusta lyhyehkön paperilapun koulun päin. Edes se ei ollut pelkkä cad-kuva lentokoneesta mainoslauseineen.

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

CE-hyväksytty kirjoitti:
CE-hyväksytty kirjoitti:

Uskoisin että näitä ilmoituksia tulee enemmänkin - sitten kun rakentajat saavat omansa lentämään.

Ehkä.
Mä aloitin helikopterini tekemisen täysin toisin kuin windspeed avaruuslennokkinsa. Mä aloitin hommat lainaamalla kirjastosta fysiikankirjoja.
Sitten mä reenasin sitä matematiikkaa mikä sen fysiikan pyörittelyyn tarvitaan. Sitten mä opettelin ohjelmointia että voisin saada edes teoriassa vehkeen pysymään ilmassa.
Tein laitteen suunnittelusta lyhyehkön paperilapun koulun päin. Edes se ei ollut pelkkä cad-kuva lentokoneesta mainoslauseineen.

Mä oon rakentanut 48 vuotta lennokkeja ja lukenut satoja kirjoja lentokoneista. Tulokulmia voi olla useita.

Liitteessä 45 kiloinen Whing-Ding II

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006

Windspeed kirjoitti:
CE-hyväksytty kirjoitti:
CE-hyväksytty kirjoitti:

Ehkä.

Mä oon rakentanut 48 vuotta lennokkeja ja lukenut satoja kirjoja lentokoneista. Tulokulmia voi olla useita.

Liitteessä 45 kiloinen Whing-Ding II

On todella uskomatonta että 48 vuotta lennokkeja harrastanut joutuu kyselemään nettipalstalta että voisiko joku laskea mun puolesta keskipakoisvoiman.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat