Sivut

Kommentit (705)

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

CE-hyväksytty kirjoitti:
Windspeed kirjoitti:
CE-hyväksytty kirjoitti:
Electric Shadow kirjoitti:
CE-hyväksytty kirjoitti:
Mun bikopteri on pääsääntöisesti muovia, alumiinia ja vaneria.
Ilmoitan kyllä sitten kunhan saan sen lentämään.

Uskoisin että näitä ilmoituksia tulee enemmänkin - sitten kun rakentajat saavat omansa lentämään.

Ehkä.
Mä aloitin helikopterini tekemisen täysin toisin kuin windspeed avaruuslennokkinsa. Mä aloitin hommat lainaamalla kirjastosta fysiikankirjoja.
Sitten mä reenasin sitä matematiikkaa mikä sen fysiikan pyörittelyyn tarvitaan. Sitten mä opettelin ohjelmointia että voisin saada edes teoriassa vehkeen pysymään ilmassa.
Tein laitteen suunnittelusta lyhyehkön paperilapun koulun päin. Edes se ei ollut pelkkä cad-kuva lentokoneesta mainoslauseineen.

Mä oon rakentanut 48 vuotta lennokkeja ja lukenut satoja kirjoja lentokoneista. Tulokulmia voi olla useita.

Liitteessä 45 kiloinen Whing-Ding II

On todella uskomatonta että 48 vuotta lennokkeja harrastanut joutuu kyselemään nettipalstalta että voisiko joku laskea mun puolesta keskipakoisvoiman.

Ei tarvi laskea.

Tässä SR-71:n moottorin toimintaperiaate; https://www.youtube.com/watch?v=F3ao5SCedIk

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Sisältö jatkuu mainoksen alla
CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006

Windspeed kirjoitti:
CE-hyväksytty kirjoitti:
Windspeed kirjoitti:
CE-hyväksytty kirjoitti:
CE-hyväksytty kirjoitti:

Uskoisin että näitä ilmoituksia tulee enemmänkin - sitten kun rakentajat saavat omansa lentämään.

Ehkä.
Mä aloitin helikopterini tekemisen täysin toisin kuin windspeed avaruuslennokkinsa. Mä aloitin hommat lainaamalla kirjastosta fysiikankirjoja.
Sitten mä reenasin sitä matematiikkaa mikä sen fysiikan pyörittelyyn tarvitaan. Sitten mä opettelin ohjelmointia että voisin saada edes teoriassa vehkeen pysymään ilmassa.
Tein laitteen suunnittelusta lyhyehkön paperilapun koulun päin. Edes se ei ollut pelkkä cad-kuva lentokoneesta mainoslauseineen.

Mä oon rakentanut 48 vuotta lennokkeja ja lukenut satoja kirjoja lentokoneista. Tulokulmia voi olla useita.

On todella uskomatonta että 48 vuotta lennokkeja harrastanut joutuu kyselemään nettipalstalta että voisiko joku laskea mun puolesta keskipakoisvoiman.

Ei tarvi laskea.

Joo ei kai enää kun sulle on 48 vuoden odottelun jälkeen linkattu wikipediasivu. Nyt osaat itsekin.

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

CE-hyväksytty kirjoitti:
Windspeed kirjoitti:
CE-hyväksytty kirjoitti:
Windspeed kirjoitti:
CE-hyväksytty kirjoitti:
CE-hyväksytty kirjoitti:

Ehkä.

Ei tarvi laskea.

Joo ei kai enää kun sulle on 48 vuoden odottelun jälkeen linkattu wikipediasivu. Nyt osaat itsekin.

Mä oon laskenut jo vuosia sitten näitä sentripetaalivoimia, kun selvitin turhaa asiaani Cosmoquest ja NASA Space Flight Forumilla. Samat hemmot on täällä huomasin ( alapeukuttaa jokaista postaustani ).

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

Brainwashed kirjoitti:
Windspeedin 1393 viestiä 3 kk lienee jo aika hyvä tulos, mutta onkohan kuitenkaan ennätys?

Mulla oli 4000-5000 postausta Homebuilt Airplanes saitilla...sitten tuli bännit kun selvitin ekaa kertaa tuota avaruuteen lentävää lentokonetta. Meni yli Homebuilt Airplanes agendan.

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

CE-hyväksytty kirjoitti:

No sulle ei ilmeisesti avaruuden valloitus on tärkeää tai ilman fossiilisia lentäminen, mulle se taas on merkityksellistä. Koen että olemme menossa umpikujaan ellei järkeä oteta pian käteen ja aleta toimia.

Mutta olet oikeassa, postauksien suuri määrä varmaan hermostuttaa modet nopeasti.

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

Vapaa radikaali kirjoitti:
Savoris-ilmiö havaittu. Pysy Windspeed himmeleinesi joko tuossa Mars-ketsussa tai tässä. Jos rupeat availemaan jotain oman maniasi ruokkimiseen tarkoitettuja aiheita jatkuvalla syötöllä, ihmiset kyllästyy sun horinoihin nopeasti ja jäät yksikseksi vahvistaman nerouttasi, jota kukaan ei ymmärrä ja josta kukaan ei ole kiinnostunut.

Sun v*****u on ollut aika jatkuvaa ja peräänantamatonta. Olethan sä varmasti moderaattori kun alat rajoittamaan toisten sananvapautta ja nostat itsesi muiden yläpuolelle ?

Jos fysiikkaa on tullut jotakin muutoksia ja aerodynamiikan lait eivät enää päde, voinet viittaamassasi ketjussa tuoda asiat kalkyyleinä esiin.

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

satunnainen seuraaja kirjoitti:
pkinnunen kirjoitti:
Kannattaa seurata FlightForumia ja sen keskusteluita,kovasti Windspeedin kaltainen hemmo kirjoitteli sieläkin.

Sama pelle

Enkö jo sanonut että mene lentämään..pitääkö lähettää bensarahat ?

pkinnunen kirjoitti:
Kannattaa seurata FlightForumia ja sen keskusteluita,kovasti Windspeedin kaltainen hemmo kirjoitteli sieläkin.

Mut on bännätty sieltä jo vuosia sitten..ei varmaan kannata mennä sinne. Syynä oli 2 lentokonetta jotka suunnittelin siellä..floodasin koko saitin samalla projektilla..ja sen jatko kehitelmällä.

Ei teillä kummallakaan olisi mitään kontiribuutiota tähän ilmailuaiheeseen ketjuun ? Jotakin konetta josta tykkäätte tai mielenkiintoista linkkiä...tämä olisi sitä varten jos ei asia jotenkin avauksesta yksiselitteistynyt.

Liitteenä maailman pienimmän ilmanvastuksen omaava pienkone ( joka myöskään ei saanut rahoitusta 2007....ja toinen jonka kopio EADS...E-fan versiona...ylitti kanaalin taannoin...ainakin siinä on 2 faniä juuri samassa paikassa kuin tässä...mutta juuri sopivasti erillainen ettei sentään ihan suora kopio ). Sitä kun jakaa niin hyvä leviää.

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

Ehkä merkittävin eurooppalainen pienkone ( homebuilt ) suunnittelija on Colomban.

https://en.wikipedia.org/wiki/Colomban_Cri-cri

Maksaa noin 15 donaa.

https://www.youtube.com/watch?v=knb3qNq-Uho

Saman hemmon laite piti jonkin aikaa sähkölentokone ennätyksiä alle 300 kiloisissa kunnes Klaus Ohlman rikkoin ne purjekonetyyppisellä laitteella.

Se on MC-30 Luciole; https://en.wikipedia.org/wiki/Colomban_MC-30_Luciole

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat