Seuraa 
Viestejä2990
Liittynyt13.1.2015

Taas alkavat nk. " liikunnallisen lahjakkuuden" kuninkuusravit, olympialaiset ja kahteen viikkoon ei tv:stä juuri muuta tulekaan.

Aivan liian suuren arvon yhteiskunnassamme saa laji, jossa jokainen eläin voittaa leikiten ihmisen. Kolmekymmenkiloinen simpanssineito nostelee kevyesti yhdellä kädellä kahdensadan kilon painoja ja lajin todellinen Einstein on kirppu, joka vauhditta hyppää kaksisataa kertaa oman pituutensa.

Haluammeko opettaa nuorisollemme apinataitoja vai älyn taitoja?

Sivut

Kommentit (51)

Raspu
Seuraa 
Viestejä12812
Liittynyt12.7.2010

Olympialaiset on perseestä. Turhaa rahan haaskausta ja kaupallista habitusta. Onneks niitä ei taikamaassa yleisesti seurata. Saa olla rauhassa. 

En kyllä ymmärrä penkkiurheilijoitakaan jotka eivät itse liikauta eväänsäkään.
Mielummin kuntoilen itse kun katso sitä töllöstä, paitsi sumopainia.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä2990
Liittynyt13.1.2015

Lisään tähän (kuuluisi leipätekstiin, mutta kun sitä ei voi muuttaa) erään ihanteeni aiheeseen liittyvän lausahduksen:

"En turhaa askelta ottanut". (Jean Sibelius)

Spanish Inquisitor Jr
Seuraa 
Viestejä1920
Liittynyt24.1.2014

Hassuhko avauksen otsikko mielestäni. Urheiluhan on täysin viihdettä, siinä missä kaikki tangokuninkaalliset,TV-ohjelmat, musiikki ym. Ei mun mielestä liikunnallista lahjakkuutta mitenkään yliarvosteta. Tuskin kukaan tenniksen Lapin piirin mestari pääsee yhtään mihinkään, urheilullisten ansioidensa perusteella. Maailmantähdet ovat sitten toinen juttu, koska niillä on media-arvoa.

Urheilu on myös hyvin tasa-arvoista, se ei vaadi mitään taustaa yhteiskunnassa, se vaatii vain lahjakkuutta ja armotonta harjoittelua ja hyviä tuloksia. Ei tarvitse edes esittää mitään sivistynyttä, jos sitä ei ole taustaltaan, toisin kuin joissain akateemisissa ym. jutuissa, luulisin.

Vanha nimimerkki Spanish Inquisitor uudelleensyntyneenä.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Dr Strangelove kirjoitti:
Taas alkavat nk. " liikunnallisen lahjakkuuden" kuninkuusravit, olympialaiset ja kahteen viikkoon ei tv:stä juuri muuta tulekaan.

Onpa sulla paska telkkari. Meidän telkkarista tulee vaikka mitä kaikkea.

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä9585
Liittynyt20.1.2013

Kolmekymmenkiloinen simpanssineito nostelee kevyesti yhdellä kädellä kahdensadan kilon painoja...

Potaskaa - ei pidä ollenkaan paikkansa tuo väitteesi.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä2990
Liittynyt13.1.2015

Jahas, pojat (?) siirtyi tänne?

YLE TV esittää 24/7 urheilua olympialaisten ajan, myös muilla kanavilla huomattava osa. Maksan pakolla YLE:n antia, halusin tai en.

Simpanssivertaus ei olekaan tiedettä vaan analogia.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28278
Liittynyt16.3.2005

Spanish Inquisitor Jr kirjoitti:
Hassuhko avauksen otsikko mielestäni. Urheiluhan on täysin viihdettä, siinä missä kaikki tangokuninkaalliset,TV-ohjelmat, musiikki ym. Ei mun mielestä liikunnallista lahjakkuutta mitenkään yliarvosteta. Tuskin kukaan tenniksen Lapin piirin mestari pääsee yhtään mihinkään, urheilullisten ansioidensa perusteella. Maailmantähdet ovat sitten toinen juttu, koska niillä on media-arvoa.

Kyllä minun kokemus on vahvasti sellainen, että esimerkiksi koululaitos arvosti viihteellisen lahjakkuuden, kuten juuri urheilun ja musiikin, huimasti korkeammalle kuin luonnontietellisen. Kilpailujen voittajia ja soittajia suitsutettiin lakkaamatta, kun taas tieteellinen osaaminen nähtiin jonkinlaisena näsäviisautena ja uhkana heikkotasoisten opettajien auktoriteetille. Aikuisena homma tietenkin tasoittuu ja vain sillä on väliä miten osaat myydä osaamisesi tai osaamattomuutesi.

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä9585
Liittynyt20.1.2013

Simpanssivertaus ei olekaan tiedettä vaan analogia.

Analogiasi on virheellinen, koska esittämäsi väite simpanssin fyysisistä voimista ei pidä ollenkaan paikkansa - simpanssi (esimerkissäsi 30 kg painoinen naaras) ei ole likimainkaan kykenevä nostamaan 200 kg painoja.

Analogialla tarkoitetaan verrattavuutta, jonka pitää perustua realistiseen arvioon - määre, joka ei täyty esimerkissäsi - sinun tapauksessasi en tosin ollenkaan ihmettele että esität tuota aivopieruasi jonain analogiana.

Spanish Inquisitor Jr
Seuraa 
Viestejä1920
Liittynyt24.1.2014

Neutroni kirjoitti:

Kyllä minun kokemus on vahvasti sellainen, että esimerkiksi koululaitos arvosti viihteellisen lahjakkuuden, kuten juuri urheilun ja musiikin, huimasti korkeammalle kuin luonnontietellisen. Kilpailujen voittajia ja soittajia suitsutettiin lakkaamatta, kun taas tieteellinen osaaminen nähtiin jonkinlaisena näsäviisautena ja uhkana heikkotasoisten opettajien auktoriteetille. Aikuisena homma tietenkin tasoittuu ja vain sillä on väliä miten osaat myydä osaamisesi tai osaamattomuutesi.

Kuullostaa kyllä huonolta koululta. Mulla ei ole tuollaisia kokemuksia, vaikka kävin pääkaupunkiseudun rupulähiön koulua aikoinaan. Lukioon siirtyminen (sama rakennus) karsi pois kaikki "ääliöt" ja jäljelle jäi kyllä ihan asiallinen porukka. Ei mun mielestä meillä mitään painotusta ollut mihinkään liikuntaan/soittotaitoon jos nyt ei mihinkään luonnontietelliseenkään. Ehkä meidän opet olivat jo niin leipääntyneitä, että he eivät enää viitsineet suitsuttaa mitään, tai sitten opiskelijaaines oli niin "heikkotasoista" -  minä mukaan lukien -, että suurempikin opetusinto sammuu aika nopeasti. 

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28278
Liittynyt16.3.2005

Kuullostaa kyllä huonolta koululta.

Mitä muutakaan hihhulien hallitseman kyläpahasen ala-aste voisi olla?

Lainaus:

Mulla ei ole tuollaisia kokemuksia, vaikka kävin pääkaupunkiseudun rupulähiön koulua aikoinaan. Lukioon siirtyminen (sama rakennus) karsi pois kaikki "ääliöt" ja jäljelle jäi kyllä ihan asiallinen porukka. Ei mun mielestä meillä mitään painotusta ollut mihinkään liikuntaan/soittotaitoon jos nyt ei mihinkään luonnontietelliseenkään.

Ei meilläkään enää lähikaupungin yläasteella ja lukiossa niin paha tilanne ollut. Siellä oli lähinnä se leipääntynyt meininki.

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

Mun mielestä fyysinen rasitus ihmiselle tekee hyvää. Olympialaisten henki ontuu kun päähänhakkasmisesta nyrkillä tuli olympialaji.

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Spanish Inquisitor Jr
Seuraa 
Viestejä1920
Liittynyt24.1.2014

Neutroni][quote=Spanish Inquisitor Jr kirjoitti:
Kuullostaa kyllä huonolta koululta.

Mitä muutakaan hihhulien hallitseman kyläpahasen ala-aste voisi olla?

[quote]

Itse asiassa, kun olin ala-asteella 70-luvun lopulla tässä lähiössä, niin voisi olettaa, että opettajat ovat vasemmistolaisia tms, kun ollaan jossain duunarilähiössä. Totuus on kyllä toinen, meidän ala-asteen opettaja oli kyllä oikeistolainen n. 50v äijä, vasta vanhempana ymmärsin sen juttuja. Esimerkiksi oli tapana laskea alas Suomen kartta ja esitelmöidä Venäjän uhkasta tms. lapsille. Sinänsä jälkikäteen hauskaa siinä on se, että keskellä suomettuneinta 70-lukua ja vasemmistolaista aatteen paloa löytyy keskeltä duunarilähiötä tuollainen opettaja.

Ei tuo ollut hyvä eikä huono opettaja mun mielestäni tuolloin.

Principia
Seuraa 
Viestejä1787
Liittynyt16.4.2016

Windspeed kirjoitti:
Mun mielestä fyysinen rasitus ihmiselle tekee hyvää. Olympialaisten henki ontuu kun päähänhakkasmisesta nyrkillä tuli olympialaji.

Onko päänhakkaaminen jalkapallolla sen parempaa?

ID10T
Seuraa 
Viestejä2079
Liittynyt3.10.2007

Vertailun vuoksi:

Urheilun superlahjakkuus Floyd Mayweather ansaitsi pelkästään viime vuonna n. 300 miljoonaa dollaria, kun taas superälykkö Stephen Hawkingin nettoarvo (tai kokonaisvarallisuus) on vain noin 20 miljoonaa dollaria. Kumpi tekee yhteiskunnallisesti hyödyllisempää työtä?

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

ID10T kirjoitti:
Vertailun vuoksi:

Urheilun superlahjakkuus Floyd Mayweather ansaitsi pelkästään viime vuonna n. 300 miljoonaa dollaria, kun taas superälykkö Stephen Hawkingin nettoarvo (tai kokonaisvarallisuus) on vain noin 20 miljoonaa dollaria. Kumpi tekee yhteiskunnallisesti hyödyllisempää työtä?

Mihin ihmeeseen Hawkings tarvii 20 miettiä vuodessa ?

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat