Seuraa 
Viestejä1435
Liittynyt13.11.2014

Mitä enemmän ikää karttuu niin sitä voimakkaammin alkaa esiin puskea misantropia. Tarkoitan, että yksilöihin kohdistuu edelleen filantrooppisia taipumuksia, mutta ihmiskuntaan on tullut petyttyä.

Suppeaksi rupeaa muodostumaan niiden ihmisten piiri, joiden kanssa haluaa olla tekemisissä. Suurimmasta osasta ihmisiä ei ole kuin haittaa, vaivaa ja harmia.

Mitään helpotusta ei ole näköpiirissä, ihmisten määrä vain kasvaa.

Kommentit (4)

Titanic
Seuraa 
Viestejä930
Liittynyt10.5.2014

Vanhemmiten kaikenlainen kärttyisyys kasvaa. Johtuu luultavasti fysiologisista muutoksista kehossa. Itse olen huomannut itsessäni orastavaa lapsivihamielisyyttä. Sen laukaisee korkeat äänet. Ja kaikenlainen ilman informaatiosisältöä oleva ääni. Muutenkin reagoin ääniin aivan eri tavalla kuin nuorena. Nykyisin pienikin narahdus häiritsee.

Ensimmäisenä huomasin fysiologisen muutoksen kyllä makuaistin suhteen. Mikään ruoka ei enää maistunut miltään niin kuin ennen. Vain jos ruoka on hyvin maustettua saan siitä jotakin irti nykyisin.

Kolmas seikka minkä olen havainnut on seksuaalikyvyn voimakas romahdus. Kun ennen saattoi olla kykyjä kolme kertaa päivässä niin nyt on kivualista jokin enemmän kuin kerran kolmessa viikossa.

Ennen olin terveen itsekriittinen ja häpesin itseäni ja omatunto soimasi. Mutta nykyisin hyväksyn täysin itseni ja pidän itseäni aivan huippuna. Tällainenkin muutos on tapahtunut eli lievästä masokismista tai itseinhosta narsismiin.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä36454
Liittynyt6.12.2009

George Hanson kirjoitti:
Mitä enemmän ikää karttuu niin sitä voimakkaammin alkaa esiin puskea misantropia. Tarkoitan, että yksilöihin kohdistuu edelleen filantrooppisia taipumuksia, mutta ihmiskuntaan on tullut petyttyä.

Suppeaksi rupeaa muodostumaan niiden ihmisten piiri, joiden kanssa haluaa olla tekemisissä. Suurimmasta osasta ihmisiä ei ole kuin haittaa, vaivaa ja harmia.

Mitään helpotusta ei ole näköpiirissä, ihmisten määrä vain kasvaa.

pienentyy mun ympär' elon piiri;
aika seisoo, nukkuu tuuliviiri....

"Overall, the studies suggest that, just like humans, monkeys become more selective as they age: they select social over non-social information, and they are more selective regarding their social interactions. However, the reduced social behavior is not due to a general loss of interest in others. "Changes in social behavior in monkeys and humans may occur in the absence of a limited time perspective and are most likely deeply rooted in primate evolution," concludes Alexandra Freund from the University of Zurich, who was also involved in the study.

Julia Fischer, principal investigator of the study, suggests that "older monkeys might spend less time socializing because they find social interactions increasingly stressful and therefore avoid them." She says they will explore these issues and changes in the monkeys' cognitive performance in future studies."

Read more at: http://phys.org/news/2016-06-monkeys-age.html#jCp

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

CLEVELAND—During an unexpected moment of clarity Tuesday, open-minded man Blake Richman was suddenly struck by the grim realization that he's squandered a significant portion of his life listening to everyone's bullshit, the 38-year-old told reporters.

A visibly stunned and solemn Richman, who until this point regarded his willingness to hear out the opinions of others as a worthwhile quality, estimated that he's wasted nearly three and a half years of his existence being open to people's half-formed thoughts, asinine suggestions, and pointless, dumbfuck stories.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat