Seuraa 
Viestejä1
Liittynyt8.8.2016

Terve,

Ajattelin tätä kautta kysyä, että kärsiikö muut kämmenien ja jalkojen liikahikoilusta?

- miten olette asian kanssa eläneet?
- onko mitään hoitoa joka on auttanut teitä em. sairaudessa?

Kerron hieman omaa tarinaa tästä sairaudesta:

Olen 26v mies ja kädet ja jalat ovat joka päivä koko päivän hikiset ja todella nahkeet. Sairaus on ollut minulla niin kauan kuin vain muistan. Minulla on aina ollut todella hikiset (usein jopa niin hikiset, että kämmenessä näkyy isoja hikipisaroita. Olen kokeillut eri hoitomuotoja (absolut torr, iontoforeesi ja kaikkea muuta pieniä konsteja mm. vihreän teen juonti yms. Mutta nämä konstit eivät ole auttaneet minua. Olen seuraavaksi harkinnut sympaattisen hermorungon salpaamis toimenpidettä.
Siksi haluaisin kysyä, että onko täällä kenelläkään salvattu ja kuinka se auttoi ? Vai pahensiko tilannetta?

Tuntuu, että tämä sairaus vie minulta kaiken itsetunnon pois, koska tämä rajoittaa elämääni aivan tolkuttoman paljo.
Pääasiassa sosiaalinen elämä kärsii. On ollut tapahtumia joihin en ole mennyt kyseisen sairauden takia (varsinkin jos täytyy kätellä tai pitää toista ihmistä kädestä kiinni) ja en itsekkään lainkaan pidä, että kädet ovat jatkuvasti kuvottavan nahkeet ja hikiset. Tietyistä askareista ei meinaa tulla yhtään mitään. Olin nuorena asian suhteen fine, mutta viime vuodet ovat olleet tuskaa tällä saralla. En halua edes kertoa parhaimmille kavereille ongelmasta. Tähän asti olen pystynyt jotenkin peittelemään sen. Olemalla pois paikalta tai keksinyt jotain muuta.

Luultavasti moni miettii, että mitä oikein liioittelen asian suhteen, mutta kaikki on totta. He keillä samanlainen sairaus on tietävät minkälaista tuskaa kannan sisälläni. Ja moni sanoo, että älä ajattele koko asiaa, että kädet hikoilevat.. Helppo sanoa, toteutus 0.

Kommentit (1)

ROS
Seuraa 
Viestejä101
Liittynyt22.1.2013

Jmust kirjoitti:
Olen kokeillut eri hoitomuotoja (absolut torr, iontoforeesi ja kaikkea muuta pieniä konsteja mm. vihreän teen juonti yms. Mutta nämä konstit eivät ole auttaneet minua. Olen seuraavaksi harkinnut sympaattisen hermorungon salpaamis toimenpidettä.

Onko sinulle ehdotettu sympatektomiaa? Missä olet itseäsi hoidattanut? Onko botuliinitoksiinipistokset jo kokeiltu?

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat