Seuraa 
Viestejä2
Liittynyt8.5.2016

Olen nyt ollut älyllisesti laiska jo pitkään. Lapsuudessa kaikki oli uutta ja mielenkiintoista, siis ihan kaikki. Sitten opinnot loppuivat, tuli vuosi töissä ja laiskistuin sekä fyysisesti ja älyllisesti. En tiennyt mistä aloittaa. Sitten elämässäni tapahtui paljon muutoksia (hyviä ja huonoja, mm. uudet opinnot alkoivat) ja yhtäkkiä näin maailman uudesta näkökulmasta. Kiinnostuin kaikesta lapsen tavoin. Tunsin olevani pieni tyhmä olento tässä suuressa maailmassa, jossa kaikki on jännittävää. Mielialani heitteli nopeasti ääripäästä toiseen ja välillä tunsin olevani masennuksenkin partaalla. Nyt tämä vaihe on ohi, kun elämä on tasoittunut. Elämä on tylsää ja kaikki tuntuu olevan itsestäänselvää. En enää pelkää kuolemaa, kuten aikaisemmin, mutta en myöskään ole kiinnostunut juuri mistään. Uusien asioiden lukeminen ei kiinnosta, en saa lukemisesta mitään. Haluaisin selvittää asioita, ratkaista jotain tärkeää, mutta en tiedä mitä. Sudoku on ihan ok tekemistä, mutta kaipaan enemmän. Tarvitsen uusia ajatuksia ja näkökulmia elämään, mutta mistä? Ajatukset pyörivät päässä, mutta en millään pääse omin avuin seuraavalle levelille, jossa asiat ovat mielenkiintoisia. Olin aiemmin ylemmällä tasolla, mutta tipuin pois sieltä ja nyt en keksi ajatuksia, joista saisin tarpeeksi vahvoja aasinsiltoja seuraavalle tasolle. Minua stressaa. Täytyy selvittää jotain suurta, nähdä jotain uutta. Kenties huumeilla sitten. En vain haluaisi, että huumeista tulisi elämäni lähestulkoon ainoa mielenkiintoinen asia.

Samaan asiaan ja vähän uuteenkin asiaan liittyen, olen myös kovin yksinäinen tällä hetkellä. Minulla on yksi sellainen ystävä, jonka kanssa tunnen olevani samalla aaltopituudella hyvin monen asian suhteen. Olemme hyvin samanlaisia ja en viihdy kovinkaan monen muun ihmisen seurassa. Muiden seurassa tunnen oloni usein henkisesti yksinäiseksi. He eivät ole samanlaisia, minun maailmani on erilainen kuin heidän. Olen myös kuvitellut olevani erakkoluonteinen, mutta ehkä en vain ole löytänyt itseäni muistuttavia ihmisiä tai en vain ole saanut heitä pidettyä elämässäni. Veikkaan sittenkin jälkimmäistä.

Mitähän elämässä tekisi. Onko neuvoja?

Kommentit (3)

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3203
Liittynyt30.5.2010

Täältä ei älyllisiä haasteita löydy.

Inttämistä vain.

Vänkäämistä parhaillaan.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

Suosituimmat