Seuraa 
Viestejä3768
Liittynyt13.1.2015

Jo useita vuosikymmeniä sitten TM laittoi radalla rinnakkain tehokkaimman Ferrarin, parhaan Porschen ja uusimman Corvetten.

Yllätys yllätys, Corvette pesi molemmat eurolegendat. Taas osoittivat tervettä vääntöä tuottavat kuutiotuumat mahtinsa.

Olen vuosien varrella useasti ajanut tuhansia kilometrejä Corvetten SHS-mallilla, erikoisversio, jota GM teki Hertzille 500 kappaletta Hertzin väreihin. Tehoa V- kasista irtosi 431 hp. Kaikki muut autot alkoivat sen jälkeen vaikuttaa alitehoisilta.

Uutta 600 hp:n Vetteä Top Gear hehkutti: " Uskomaton auto, uskomaton alusta, valo tulee taas USA:sta. Ferrarin päihittävä auto viidesosahinnalla!"

Pääsin moiseen tutustumaan 2015 huhtikuussa Miamissa ( kuva kirjoittajan, kuvassa kirjoittaja).
Kaunis ja makea kuin tikkukaramelli ja kulkee kuin tuli ja leimaus.

En lepää, ennekuin saan tuon omaksi! Jopa vaikka olen omistanut Porschen.

Sivut

Kommentit (82)

Keijona
Seuraa 
Viestejä9876
Liittynyt13.3.2015

En ole fanaatikko autojenkaan suhteen:

Työauto Hiace, Vapaa-ajot  Cadillacillä, vapaa-ajan asuntona Mercedes, pidemmät matkat eukon käytössä olevalla bemarilla.  Traktorina Porche ja prätkänä katuenska honda.

Joten omaan kattaukseen tyytyväinen, mitä nyt luonnonvarojen kuluttaminen hävettää, 

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29585
Liittynyt16.3.2005

EIvät Porschet ja Ferrarit yritäkään olla kilpa-autoja, vaan rikkaiden munanjatkeita, joiden ostaja voi olla varma, että joka nousukas ei elvistele paikallisen golfklubin parkkipaikalla sellaisella. Se nyt vaan on niin, että nuo nimiautot kääntävät pään ja Corvetet ovat "ihan kivoja".  Eikä se ole kiinni kuutiotuumista vaan alustasta. Nopea alusta on vaikea ajaa eikä kilpa-ajokokemattomat rikkaat halua sellaisia. Neljänneshintainen 2 litrainen harrastajatason perusrata-auto päihittää radalla tuon Corvetenkin 7-0.

Jakob
Seuraa 
Viestejä1059
Liittynyt11.7.2015

Dr Strangelove kirjoitti:
Jakob,

Tarkoitat, etteivät autot kuulu tänne? Mutta kukat ja mehiläiset kyllä?

Autotekniikkaa kuuluu ehdottomasti tänne, kirjoitankin usein autotekniikkaan liittyvää. Aihe ei ole muutenkaan minulle vastenmielinen, olen takavuosina mm. rakentanut rata-auton putkirungosta alkaen.

Tässä avauksessa vaan on vähänlaisesti tekniikkaa ja paljonlaisesti itsetehostusta. Liittyyhän sekin välillisesti tieteeseen (lääketiede).

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä10206
Liittynyt20.1.2013

Jo useita vuosikymmeniä sitten TM laittoi radalla rinnakkain tehokkaimman Ferrarin, parhaan Porschen ja uusimman Corvetten.

Yllätys yllätys, Corvette pesi molemmat eurolegendat. Taas osoittivat tervettä vääntöä tuottavat kuutiotuumat mahtinsa.

Tuon viittaamasi artikkelin joskus lukeneena, niin muistelisin sen julkaistun joskus 2000-luvun puolivälissä, eli n. 10 vuotta sitten - ei tule minulla ainakaan mieleen mitään vastaavaa TM-testiä, joka olisi julkaistu useita vuosikymmeniä sitten, jollaisessa, mikäli toteutettu, niin Corvette olisi tuskin piessyt Ferraria taikka Porschea muissa spekseissä kuin hintansa suhteen (halvin), tyhjäpainossa (painavin) ja kuutiotilavuuksissa (eniten).

Mutta onhan toki ns jenkkiautoilla omat etunsa, jos nyt niistä keskustellaan, ollen nykyään lähinnä se suhteellinen edullisuus sekä auton oston, varustelun, että sen huoltoa huomioiden, olettaen että kuluttaja toimii tässä kohden viisaasti.

Jenkkiautojen selkeimpinä haittapuolina kokisin pahimmaksi laadun, joka ei vastaa käytännössä edes Koreassa valmistettujen sisarmallien tasoa (GM), ja kehnoa jälleenmyyntiarvoa, josta toki selvä aasinsilta siihen että ovat suhteessa edullisia hankittaessa.

Principia
Seuraa 
Viestejä1787
Liittynyt16.4.2016

Olen vuosien varrella useasti ajanut tuhansia kilometrejä Corvetten SHS-mallilla, erikoisversio, jota GM teki Hertzille 500 kappaletta Hertzin väreihin. Tehoa V- kasista irtosi 431 hp. Kaikki muut autot alkoivat sen jälkeen vaikuttaa alitehoisilta.

Uutta 600 hp:n Vetteä Top Gear hehkutti: " Uskomaton auto, uskomaton alusta, valo tulee taas USA:sta. Ferrarin päihittävä auto viidesosahinnalla!"

Pääsin moiseen tutustumaan 2015 huhtikuussa Miamissa ( kuva kirjoittajan, kuvassa kirjoittaja).
Kaunis ja makea kuin tikkukaramelli ja kulkee kuin tuli ja leimaus.

En lepää, ennekuin saan tuon omaksi! Jopa vaikka olen omistanut Porschen.

Mä oon kanssa kokenut monia superautoja, huippu mersuja jne mutta corvette se vaan oli jotain muuta...

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3768
Liittynyt13.1.2015

Jakob,

Tuo oli vain avaus, tekniikkaan syvennytään jatkossa. Onko se nyt niin paha, jos kertoo omia kokemuksia eikä vain lue jostain? Vai onko se perisuomalaista kateutta ;-)?

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3768
Liittynyt13.1.2015

Neutroni,

Minusta on mukava, että maailmassa on autoja ihan vain nautintoa varten. Useimpia niistä ei tällainen tavallinen tallaaja näe kuin autonäyttelyssä. Ferrarin vuokra mm. Losissa alkaa olla luokkaa 1000 - 2000 taalaa per päivä, Corvetten vuokraa 250-300 taalalla, kaudesta riippuen. Minä laitoin oman firmani piikkiin liikematkalla, ei kukaan isossa firmassakaan katsonut mikä auto oli ollut, tai että hotelli oli *****. Ainakaan ollessani isoissa taloissa myynti-insinöörinä ja tuotepäällikkönä (Orion, Tamro, Kaukomarkkinat, Instrumentarium, Valtameri).

"Munanjatke" ... No, eikö tuo ole vähän jo kulahtanut kateuden ilmaisu? Ja kyllähän niitä viritettyjä vehkeitä on, jotka kulkee kovempaakin, mutta on se tunne ihan toinen jos ajat Nissanilla tai Corvetella/ Camarolla tai Mustang GT Shelbyllä, kaikki tuttuja.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3768
Liittynyt13.1.2015

Brainwashed,

Kyllä se oli kymmeniä vuosia sitten, muistan silloin olleeni vielä poikamies ja tuon muijan kanssa yhteistä taivalta alkaa olla kohta 35 vuotta. Tuskin ovat nuo numerot netissä.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3768
Liittynyt13.1.2015

Mitä sitten tarkoitat laadulla, pitää kestää isältä pojalle ja pojanpojalle kuten Laihian Maamiesseuran yhteinen kortonki?

Nykyinen haukuttu Sebringini, viimeiset 40 vuotta ajoin vain korkeintaan kolmen vuoden ikäisillä, on 10 vuotta nuori ja lasissa yli 250 000 km ja ei uudesta erota, minulla oli upouusi Sebring V6- koneella juuri kymmenen vuotta sitten.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3768
Liittynyt13.1.2015

Kerran olivat antaneet tilaamani Corvetten jollekin tutulle ja maanittelivat minua suostumaan Mersuun, aivan uusi, 900 mailia lasissa. Pitkin hampain otin samaan hintaan, vaikka vuokra Corvettea kalliimpi ja ajoin Miamista Cape Kennedyyn ja takaisin, tuhannen kilometriä.

Eihän siinä Mercy 350 E:ssä mitään vikaa, vain 300 hp, mutta oli vähän persoonaton, pliisu. Tässä kuva Orlandon Kissimmeen motellillani.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat