Seuraa 
Viestejä451
Liittynyt18.3.2008

Järkevä selitys sille, miksi naiset välttelevät tilapäisiä seksisuhteita on siinä, että tilapäinen seksisuhde johtaa helposti rakastumiseen ja parinmuodostukseen. Yhteinen seksi vie niin nopeasti syvälle tunnealueelle, että kiintymyssuhteen syntyminen on helppoa. Tästä syystä se, että välttelee tilapäisiä seksisuhteita ja on niiden suhteen hyvin tarkka, johtaa siihen, että paremmin pystyy harkiten valitsemaan elämänkumppaninsa. Mitä pidättyväisempi on seksin suhteen, sitä enemmän harkinta ja muu tunteiden tutkiskelu antavat panoarvoa kumppanin valinnalle.

Miehille taas perinteisesti on ollut vähän väliä sillä, millainen tilapäinen sänkykumppani on. Sellaisiin tekijöihin, kuten koulutukseen, varallisuuteen, palkkaan tai yhteisiin arvoihin ei ole kiinnitetty huomiota seksiseuraa valittaessa. Pääasia on ollut se, että nainen on ollut mahdollisimman seksikkään näköinen. Valomerkin lähestyessä ei sillä ulkonäölläkään lopulta ole ollut niin paljon merkitystä.

Jos naiset alkaisivat käyttäytyä yhtäkkiä samalla tavoin kuin miehet, niin seurauksena olisivat hillittön meno baareissa ja ravintoloissa. Nyt kun naiset ovat varovaisempia tilapäisen seksin suhteen, niin kaikenlaiseen parinmuodostukseen liittyy enemmän harkintaa. Kun nainen käyttää aikaa tutustuakseen mieheen kunnolla, ennen kuin päättää hypätä tämän kanssa sänkyyn, niin samalla mieskin tutustuu naiseen lähes yhtä paljon. Näin toisen sukupuolen hidastelu ja empiminen hyödyttää itse asiassa molempia sukupuolia.

Naiset pyrkivät pariutumaan itseään varakkaampien miesten kanssa tai ainakin yhtä hyvätuloisen miehen kanssa. Naiset eivät mielellään ala elättämään miespuolisoaan. Miehet taas eivät ole kiinnostuneet naisten tuloista, vaan lähinnä ulkonäöstä, ja tietenkin siitä, saako naiselta seksiä vai ei. Sillä ei ole väliä, joutuuko sitten myöhemmin elättämään pienempituloista naista. Naisten hypergamia ei onnistuisi, jos naiset eivät rajoittaisi sukuviettiään ja alistaisi panohalujaan järjen tuoman harkinnan alle. Naisten hypergamiassa on se piirre, että jos mies ansaitsee 5000 euroa/kk ja nainen 2500 euroa/kk, niin elinikäisessä suhteessa mieheltä naiselle siirtyvä summa on jo melkoinen. Mies tekisi viisaasti, jos hän hillitsisi sukuviettiään jo pariutumisvaiheessa, ja lähtisi vain sellaisen naisen mukaan, jonka koulutustaso vastaa omaa koulutustasoa ja siksi nainenkin tienaisi loppuelämänsä samat 5000 euroa/kk.
Naisten hypergamia on todellinen ilmiö yhteiskunnissamme, ja johtaa siihen epäkohtaan, että koulutettuja ja hyvätuloisia naisia jää sinkuiksi tavallista enemmän, ja toisaalta siihen, että pienituloiset miehet jäävät ilman naista elämässään. Mitä koulutetumpi ja hyvätuloisempi nainen on, sitä suuremmat mahdollisuudet hänellä on jäädä sinkuksi.

Rahakysymyksiä tärkeämpiä avioliiton onnistumisen kannalta ovat kuitenkin luonteiden yhteensopivuudet. Olen joskus pohtinut sitä, kumpi antaa lopulta paremman lopputuloksen avioliitolle: A: pari tutustuu toisiinsa kännissä, ja päätyy sitä kautta jatkoille toistensa kämpille ja siitä sitten kehittyy parisuhde. Vai B: pari tutustuu toisiinsa selvin päin, ja sitten kun joskus otetaan yhdessä kännit, niin päädytään yhteisille jatkoille ja siitä alkaa sitten parisuhde. Voisi nimittäin ajatella, että kännissä oma perusluonne paljastuisi selvemmin, kuin selvänä ollessa. Mutta jos perusluonne paljastuu paremmin selvänä ollessa, niin silloin kaiken järjen mukaan kannattaisi välttää tutustumista vastakkaiseen sukupuoleen humalatilassa ja ainakin pitäisi varoa lähtemästä jatkoille vasta baarista löytyneen uuden ihmisen kanssa.

Kommentit (6)

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Emotion Science kirjoitti:
J

Jos naiset alkaisivat käyttäytyä yhtäkkiä samalla tavoin kuin miehet, niin seurauksena olisivat hillittön meno baareissa ja ravintoloissa.

Aika hillintöntä se tietääkseni onkin. Ikinä ei ole suominaiset jättäneet puutteeseen jos olen halunnut.
Isot pojat myös puhuu ja tytötkin.

Mutta joo, itse olen näistä kai jo luopunut. Ei vuosikausiin ole ollut muuta kuin oma armas.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29581
Liittynyt16.3.2005

Joo, lopetin erinäisistä syistä jo viime vuosituhannella.

Emotion Science kirjoitti:
Jos naiset alkaisivat käyttäytyä yhtäkkiä samalla tavoin kuin miehet, niin seurauksena olisivat hillittön meno baareissa ja ravintoloissa.

Ja joka paikassa. Mutta en minä tiedä, olisiko se lopulta ihmeellisempää. Seksistä tulisi siinä tapauksessa arkinen small talkin jatke ja siihen nyt liittyvät sosaaliset statustekijät ja suuret tunteet heikkenisivät. Ne asiat ratkottaisiin sitten muilla tavoilla.

Lainaus:
Voisi nimittäin ajatella, että kännissä oma perusluonne paljastuisi selvemmin, kuin selvänä ollessa. Mutta jos perusluonne paljastuu paremmin selvänä ollessa, niin silloin kaiken järjen mukaan kannattaisi välttää tutustumista vastakkaiseen sukupuoleen humalatilassa ja ainakin pitäisi varoa lähtemästä jatkoille vasta baarista löytyneen uuden ihmisen kanssa.

Minä en käsitä sitä ajatusta, että humalassa tai muiden päihteiden vaikutuksen alaisena ihmisen luonne olisi jotenkin omempi kuin selvänä. Ne muuttavat luonnetta aika yksilöllisillä tavoilla. Ei siitäkään voi sanoa mitään yleispätevää, kannattaako kännissä tutustua kumppaniehdokkaisiin. Niiden, joiden luonnetta alkoholi muuttaa holtittomia riskejä ottavaksi, väkivaltaisiksi tai jotka eivät pysty olemaan ryyppäämättä itseään räkäkänniin, tuskin kannattaa. Mutta kaikki eivät altistu samalla tavalla typeryyksille kännissä. Ne, jotka eivät saa selvänä sanaa suustaan, jäävät helposti yksin loppuiäkseen, jos eivät opettele ottamaan sopivaa rohkaisua. Ainakin suomalaisessa kulttuurissa, jossa on totuttu parinmuodostukseen viinan voimalla.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29581
Liittynyt16.3.2005

SamikoKu kirjoitti:
Aika hillintöntä se tietääkseni onkin. Ikinä ei ole suominaiset jättäneet puutteeseen jos olen halunnut.

Se hillittömyys on aika pienen ja yöelämässä kokoonsa nähden hyvin näkyvän porukan juttu, johon ei pääse osalliseksi ilman rohkeaa luonnetta. Peruspertit ja pirkot jäävät tai jättäytyvät usein puutteeseen.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Neutroni kirjoitti:
SamikoKu kirjoitti:

Se hillittömyys on aika pienen ja yöelämässä kokoonsa nähden hyvin näkyvän porukan juttu, johon ei pääse osalliseksi ilman rohkeaa luonnetta. Peruspertit ja pirkot jäävät tai jättäytyvät usein puutteeseen.

Saatat olla oikeassa ja varmaankin se aktiivisempi aines löytää toisensa helpoiten.

Kuitenkin hiukan on mututuntuma, että kyllä keskivertonainen ja mies muutaman syrjähypyn elämänsä aikana tekee. Jotkut jopa melkein aina kun tilaisuus tulee. Toki ikiuskollisiakin löytyy, olen kuitenkin aika skeptinen, osalla se uskollisuus on pakon sanelemaa. Eli tarjontaa ei ole.

Taikamaassa on muuten palvelu jolla voi testata kumppaninsa uskollisuuden.
Eli viehättävä nainen tai komia mies antaa ymmärtää, että olis "seinän takana patukkaa tarjolla".
Tämä tapahtuma sitten filmataan ja toimitetaan puolisolle. Varsinaista aktia ei tehdä, mutta houkutellaan kohde tilanteeseen missä halukkuus pettämiseen tulee selkeästi ilmi.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29581
Liittynyt16.3.2005

SamikoKu kirjoitti:
Kuitenkin hiukan on mututuntuma, että kyllä keskivertonainen ja mies muutaman syrjähypyn elämänsä aikana tekee. Jotkut jopa melkein aina kun tilaisuus tulee. Toki ikiuskollisiakin löytyy, olen kuitenkin aika skeptinen, osalla se uskollisuus on pakon sanelemaa. Eli tarjontaa ei ole.

Minulla on eri mututuntuma ja tutkimuksetkin viittaavat siihen, että pettäminen ei ole niin yleistä kuin sitä harrastaneet haluavat uskotella. Yleensä pettäneiden osuus tuntuu olevan kyselytutkimuksissa kolmasosan verran. Ja jos kysytään yleisesti pettämistä, suurin osa niistä lienee hairahduksia nuoruuden suhteissa.

En sano, että pettäminen olisi erityisen harvinainen poikkeus, mutta "keskivertomies tai nainen" ei taida pettää kokonaista yhtä kertaa aikuisiän pitkissä suhteissaan. Ja mediaanisukankuluttaja ei sitä ainoatakaan.

Lainaus:
Taikamaassa on muuten palvelu jolla voi testata kumppaninsa uskollisuuden.
Eli viehättävä nainen tai komia mies antaa ymmärtää, että olis "seinän takana patukkaa tarjolla".
Tämä tapahtuma sitten filmataan ja toimitetaan puolisolle. Varsinaista aktia ei tehdä, mutta houkutellaan kohde tilanteeseen missä halukkuus pettämiseen tulee selkeästi ilmi.

Viekasta meininkiä sielläpäin.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat