Seuraa 
Viestejä2916
Liittynyt13.1.2015

Jutellaanpas välillä ufoista. Niihin ei pitkällä kepilläkään koske kukaan maineestaan välittävä tiedemies, mutta mehän olemme rohkeampia.

Aikoinaan kirjoitin laajan jutun TM:lle. Sen syntyhistoria oli erikoinen. Olin palaamassa Air Francen pitkällä yölennolla Los Angelesista Pariisiin, olin ollut viisi päivää keräämässä materiaalia Aurora-juttuuni, mm. Area 51:llä ja Uudessa Meksikossa.

Kun en osannut nukkua, kirjoitin läppärilläni huvikseni konseptin ufo-jutusta, palattuani lähetin sen TM:n päätoimittaja Martti Merilinnalle merkinnöin, "Eyes only - ei julkaistavaksi". Mutta Martti yllätyksekseni innostui jutusta, kertoi juuri nähneensä ufon autotesteissä Lapissa ja halusi julkaista. Pelkäsin hieman maineeni puolesta, mutta 1500 ecua auttoi ja annoin luvan.

Itse olen nähnyt vain kerran jotain, jonka voisi tulkita ufoksi. Se tapahtui sumuisena aamuyönä kello kuusi Floridan Panhandlessa, jossa niemimaa yhtyy mantereeseen, olin lähtenyt ajoissa ajamaan kohti Georgian Atlantaa, josta paluulentoni illalla, Nuo sinistä valoa hohtavat pallot hämmästyttivät ja muistin, että seudulla oli kerrottu oudoista valoista yli sadan vuoden ajan.

Vaaliteltalla Nummelassa puoluekaveri, vanha mies kysyi ykskaks uskoinko ufoihin. Sanoin, että enpä juuri ja hän kertoi yöllä nähneensä pellon laidasta lentoon lähteneen ladon kokoisen vihreää valoa hohtavan ufon. Siis ihan selvinpäin ja mies on nyt valtuutettu. Samana yönä keskustassa nuorempi tyttäreni oli herännyt huoneessaan outoon vihreään valoon, joka tuli taivaalta valokeilana ..

No niin, eipä kun kokemuksia!

Sivut

Kommentit (154)

Lyde19
Seuraa 
Viestejä2911
Liittynyt7.7.2013

Kelloni oli kerran tunnin väärässä ajassa. UFOt oli yöllä käyneet siirtäämässä kelloa. Joten voiko joku vielä tallaisen kiistattoman UFO todisteen sivuuttaa?

John Carter
Seuraa 
Viestejä8352
Liittynyt17.2.2006

Dr Strangelove kirjoitti:
Jutellaanpas välillä ufoista. Niihin ei pitkällä kepilläkään koske kukaan maineestaan välittävä tiedemies, mutta mehän olemme rohkeampia.

Aikoinaan kirjoitin laajan jutun TM:lle. Sen syntyhistoria oli erikoinen. Olin palaamassa Air Francen pitkällä yölennolla Los Angelesista Pariisiin, olin ollut viisi päivää keräämässä materiaalia Aurora-juttuuni, mm. Area 51:llä ja Uudessa Meksikossa.

Kun en osannut nukkua, kirjoitin läppärilläni huvikseni konseptin ufo-jutusta, palattuani lähetin sen TM:n päätoimittaja Martti Merilinnalle merkinnöin, "Eyes only - ei julkaistavaksi". Mutta Martti yllätyksekseni innostui jutusta, kertoi juuri nähneensä ufon autotesteissä Lapissa ja halusi julkaista. Pelkäsin hieman maineeni puolesta, mutta 1500 ecua auttoi ja annoin luvan.

Itse olen nähnyt vain kerran jotain, jonka voisi tulkita ufoksi. Se tapahtui sumuisena aamuyönä kello kuusi Floridan Panhandlessa, jossa niemimaa yhtyy mantereeseen, olin lähtenyt ajoissa ajamaan kohti Georgian Atlantaa, josta paluulentoni illalla, Nuo sinistä valoa hohtavat pallot hämmästyttivät ja muistin, että seudulla oli kerrottu oudoista valoista yli sadan vuoden ajan.

Vaaliteltalla Nummelassa puoluekaveri, vanha mies kysyi ykskaks uskoinko ufoihin. Sanoin, että enpä juuri ja hän kertoi yöllä nähneensä pellon laidasta lentoon lähteneen ladon kokoisen vihreää valoa hohtavan ufon. Siis ihan selvinpäin ja mies on nyt valtuutettu. Samana yönä keskustassa nuorempi tyttäreni oli herännyt huoneessaan outoon vihreään valoon, joka tuli taivaalta valokeilana ..

No niin, nyt alkoi tulla kunnon aiheita ja tekstiä kerrakseen. Aihe on mielestöni mielenkiintoinen ja hyvä, sillä olen itse nähnyt monta kertaa lentäviä esineitä, joita en ole tunnistanut. Olen saanut niistä myös valokuvia, joita olen lähettänyt aiheen asiantuntijoille tunnistettaviksi. Asiantuntijat ovat todenneet niiden olevan tunnistamattomia lentäviä esineitä ja asian käsittely on jäänyt siihen.

Olen skeptikko luonteeltani, enkä usko mihinkään huuhaahaan ja tiedän myös tunnistavani valtaosan kaikista lentokoneista, joita taivaallamme normaalisti lentää. Silti en ole tunnistanut näitä kohteita ja ne ovat myös liikkuneet tavalla, joihin tuntemani lentokoneet eivät kykene. Voin siis todeta, että olen nähnyt tunnistamattomia lentäviä esineitä, vaikka en otakaan kantaa siihen, että mistä ne ovat kotoisin.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

John Carter
Seuraa 
Viestejä8352
Liittynyt17.2.2006

Lyde19 kirjoitti:
Kelloni oli kerran tunnin väärässä ajassa. UFOt oli yöllä käyneet siirtäämässä kelloa. Joten voiko joku vielä tallaisen kiistattoman UFO todisteen sivuuttaa?

Aikadilaatio.

John Carter
Seuraa 
Viestejä8352
Liittynyt17.2.2006

Tuosta Aurorasta olisi myös mukava kuulla, sillä olen lukenut siitä ja nähnyt dokumentin, jossa sitä käsiteltiin.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä2916
Liittynyt13.1.2015

Jarpah,

Kyllä, näinhän se on nähtävä, mutta erittäin todennäköisesti kysymys havainnossa on ihmisten rakentamista laitteista, jotka ovat vielä huippusalaisia, kuten oli SR-71 Blackbird neljännesvuosisadan, kone jota ei koskaan ammuttu alas. Oli hulppeata lopulta nähdä se livenä muutaman metrin päästi Paris Air Show' ssa.

John Carter
Seuraa 
Viestejä8352
Liittynyt17.2.2006

Windspeed kirjoitti:
Mä en ole koskaan nähnyt ufoa tai mitää siihen viittaavaa.

Kerta se on ensimmäinenkin. Ensimmäisen kerran näin "UFOn", siis tunnistamattoman lentävän esineen kahden kaverini kanssa vuonna 1989 ja se oli aika pelottava kokemus kaikille meille. Musta kolmion mallinen iso laite, jossa oli kolme valoa.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä2916
Liittynyt13.1.2015

Aurorora, spekuloitu 7-8 Machin vakoilukone, Sr-71:n seuraaja oli outo juttu.

Keräsin materiaalia kuukausia ja lopulta kirjoitin pitkän jutun. Merilinna oli kiinnostunut ja viimeistelin juttuni. Mm. FAS, Federation of American Scientists, puolueeton tiedemiesten organisaatio piti sitä tutkimustensa perusteella olemassaolevana projektina.

Viikkoa ennen annettua julkaisuaikaa ajattelin antaa jutulle loppusilauksen ja kysyin ilmavoimiltamme, oliko heillä havaintoja näin nopeasta koneesta. Viikon lopulla esikunnasta soitti tohtoriksi itsensä esitellyt tiedottaja ja sanoi ykskantaan: "Emme voi kertoa havainnoistamme". Siis ei juu tai ei, vaan ei voida kertoa?

Lopullinen yllätys tuli päivää ennen julkaisua, iltapäivällä soitti nyttemmin edesmennyt toimituspäällikkö ja sanoi, että päätoimittaja ja hän olivat tavanneet päivällä joukon asiantuntijoita ja että juttuni menisi hyllylle, sitä ei julkaistaisi. Äkäisenä totesin, että tein aika paljon sen sen eteen ja toimituspäällikkö jatkoi, että tottakai me maksamme, normaalin 2000 euroa laajasta jutusta.

Juttu on edelleen yli 10 vuoden jälkeen hyllyllä, rikkaalla lehdellä lienee varaa ostaa varastoonkin. Kerrassaan outoa ...

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

Okei pallosalaman olen kerran nähnyt. Se oli erikoinen ilmiö. Se ei komemunikointia millään tavalla jota olisin ymmärtänyt.

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä27429
Liittynyt13.5.2005

Olen nähnyt kaksi kertaa punaista valoa hohtavan ufon. Tosin molemmat Helsinki-Vantaan lentokentän läheisyydessä eikä helikopteria voi poissulkea, (jos helikopterissa on punaista valoa tasaisesti lähettävä valonheitin) sillä etäisyyttä oli sen verran, ettei ääniä olisi helikopterinkaan tapauksessa kuulunut. Molemmissa tapauksisa punainen valo oli sen verran selvästi irti maanpinnasta ja yli useamman minuutin paikoillaan ennen katoamistaan, ettei voimalinjoista voinut olla kyse, joita toki niitäkin siellä on ja jo silloinkin oli ja vaikka niissäkin on tietysti punaisia valoja. Hätärakettejakaan en tietysti voi poissulkea kun muistikuvani on heikko mutta muistaakseni valot olivat sen verran pitkään paikoillaan, että hätärakettikin olisi ennättänyt sinä ajassa pudottamaan korkeuttaan kun havaintoa kavereitteni kanssa tein. Ensimmäisen punaisen valon havainnojn tein joskus kersana ja toisen teini-iässä. Tätä toista punaista valoa yritimme kuvata videokameralla mutta 1993-luvun teknologia oli sen verran heikkoa, ettei muutaman kilsan päässä hohtanutta pientä punaista valoa saatu kuitenkaan filmille tallennettua.

Riittoisampi keskustelukumppani.

QS
Seuraa 
Viestejä4348
Liittynyt26.7.2015

Ufffohavaintojen esiintymistiheys USA:ssa selittyy sillä, että uffomiehet juovat pääasiassa vain bourbon whiskiä. Saatavuus muualla maapallolla on rajallista. Superluminaalin puupotkurin energiankulutuksen optimoimiseksi lennetään vain ameriikkaan.

jarppah
Seuraa 
Viestejä1134
Liittynyt12.7.2016

Jarpah,

Kyllä, näinhän se on nähtävä, mutta erittäin todennäköisesti kysymys havainnossa on ihmisten rakentamista laitteista, jotka ovat vielä huippusalaisia, kuten oli SR-71 Blackbird neljännesvuosisadan, kone jota ei koskaan ammuttu alas. Oli hulppeata lopulta nähdä se livenä muutaman metrin päästi Paris Air Show' ssa.

Tätä vähän lähdinkin hakemaan.. Pitkät matkat kun tuottaisivat maan ulkopuoliselle sivilisaatiolle aikaan liittyvän sekamelskan kun sivilisaatio hajoaisi eri aikakausille tutkimusmatkoista johtuen.. Paitsi tietty jos joku osaisi tulla suoraan maapalloa tutkimaan niin ongelma koskettaisi vain yhtä matkaa. Tilanne olisi jotakuinkin epätodennäköinen ja älytön silti..

John Carter
Seuraa 
Viestejä8352
Liittynyt17.2.2006

Aurorora, spekuloitu 7-8 Machin vakoilukone, Sr-71:n seuraaja oli outo juttu.

Keräsin materiaalia kuukausia ja lopulta kirjoitin pitkän jutun. Merilinna oli kiinnostunut ja viimeistelin juttuni. Mm. FAS, Federation of American Scientists, puolueeton tiedemiesten organisaatio piti sitä tutkimustensa perusteella olemassaolevana projektina.

Viikkoa ennen annettua julkaisuaikaa ajattelin antaa jutulle loppusilauksen ja kysyin ilmavoimiltamme, oliko heillä havaintoja näin nopeasta koneesta. Viikon lopulla esikunnasta soitti tohtoriksi itsensä esitellyt tiedottaja ja sanoi ykskantaan: "Emme voi kertoa havainnoistamme". Siis ei juu tai ei, vaan ei voida kertoa?

Lopullinen yllätys tuli päivää ennen julkaisua, iltapäivällä soitti nyttemmin edesmennyt toimituspäällikkö ja sanoi, että päätoimittaja ja hän olivat tavanneet päivällä joukon asiantuntijoita ja että juttuni menisi hyllylle, sitä ei julkaistaisi. Äkäisenä totesin, että tein aika paljon sen sen eteen ja toimituspäällikkö jatkoi, että tottakai me maksamme, normaalin 2000 euroa laajasta jutusta.

Juttu on edelleen yli 10 vuoden jälkeen hyllyllä, rikkaalla lehdellä lienee varaa ostaa varastoonkin. Kerrassaan outoa ...

Tuo taitaa olla se tavallisin vastaus, emme voi kertoa. Eräs tuttu (entinen) hävittäjälentäjä kertoi, että aikoinaan Rissalan lentokentän läheisyydessä oli nähty usean miehen voimin tunnistamattomia lentäviä kohteita, joita ilmavoimat ei myöhemmin ollur myöntänyt nähneensä, vaikka henkilökunta muuta puhuikin.

Lyde19
Seuraa 
Viestejä2911
Liittynyt7.7.2013

John Carter kirjoitti:
Lyde19 kirjoitti:

Aikadilaatio.

Olisiko siis kyseessä ollut sieppaus jossa minut kuljettiin useiden valovuosien päässä olevalle planeetalle tutkittavaksi ylivalonnopeudella kulkevalla aluksella? Muistan olleeni yön aikana horrosmaisessa tilassa johon kuului outoja näköharhoja. En tosin muista että perse olisi aamulla ollut mitenkään erityisen kipeä. Olisiko sondit nykyään niin kehittyneitä että tutkimuksia ei jälkikäteen huomaa?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat