Seuraa 
Viestejä29582
Liittynyt16.3.2005

Toistavatko puhelinmyyjät myyntipuheensa joltain nauhurilta? Aika usein vaikuttaa siltä, että kun minä sanon johonkin väliin, että en osta mitään, ne vain jatkavat sitä ulkoa opeteltua puhettaan ilman mitään reaktiota.

Sivut

Kommentit (46)

Nobelaner
Seuraa 
Viestejä1767
Liittynyt9.6.2011

Homma nimenomaan opetetaan myyjille niin, että sen asiakkaan ei saa antaa viedä keskustelua. Jos asiakas keskeyttää niin korkeintaan vastataan jotain että "niin" ja sitten jatketaan sitä kirjoitettua myyntipuhetta siitä mihin jäätiin. Ilmeisesti joku tutkimus (kuulema) kertoo että tuo on paras tapa saada myytyä paskaa.

Eli kyllä, se on ihan tarkoituksellista että sinua ei juurikaan siellä soittopäässä kuunnella.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6273
Liittynyt8.11.2012

Voiko noita pösilöitä kieltää soittamasta? Siis oikeasti eikä leikisti. Olen tehnyt kieltosopimuksen ja silti vähän väliä joku yrittää soittaa minulle. Kelpaa myös jos saan vaikkapa 100€ joka kerta kun joku vähäpää yrittää myydä minulle lehteään jota en halua.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6273
Liittynyt8.11.2012

Arvopaperi on yksi innokkaimmista häiritsijöistä, vaikka olen ties miten monta kertaa heille tehnyt selväksi että minulle ei tarvitse soitella ja lyönyt lukemattomia kertoja luurin korvaan. Joskus ajat sitten oli kiire ja jotenkin vahingossa otin heidän ilmaisen tarjouksen vastaan vaikken edes ole yhtään kiinnostunut enkä lukenut koko läpyskää.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä10965
Liittynyt13.7.2015

Nobelaner kirjoitti:
Homma nimenomaan opetetaan myyjille niin, että sen asiakkaan ei saa antaa viedä keskustelua. Jos asiakas keskeyttää niin korkeintaan vastataan jotain että "niin" ja sitten jatketaan sitä kirjoitettua myyntipuhetta siitä mihin jäätiin. Ilmeisesti joku tutkimus (kuulema) kertoo että tuo on paras tapa saada myytyä paskaa.

Eli kyllä, se on ihan tarkoituksellista että sinua ei juurikaan siellä soittopäässä kuunnella.

Riippuu tapauksesta. Joskus kuunnellaan ja suhtautuvat ihan asiallisen ystävällisesti siihen, että en todellakaan halua mitään. Sellainen ei juuri haittaa, saahan sitä soittaa ja kysyä, mutta pitää hyväksyä jos en ole kiinnostuntu jostain uusista kalsareista kerran kuussa (noilla kaupustelijoilla muuten ei ole yleensä tippaakaan huumorintajua; ne ottaa tosissaan tai alkaa väittää vastaan jos ilmoittaa ettei käytä alushousuja). Astetta ärsyttävämpiä ovat lehtimyyjät, jotka eivät ihan tajua puhetta; "Tilaatko Aku Ankan?" - "Ei, en tilaa mitään lehtiä". - "Entä Seuran?" - "Mitä juuri sanoinkaan?? Kuulemiin." - "Olisi hyvä tarjous APU-lehdest...". Todellisen puhelinraivon kuitenkin saavat aikaan ne imbesillit, jotka eivät ole kuulevinaankaan ja jatkavat liturgiaansa häiriintymättä. Se on niin epäkohteliasta, että luuri korvaan välittömästi, ehkä pikku tylytyksen saattelemana, on helpoin ja oikeudenmukaisin toimenpide.

mdmx
Seuraa 
Viestejä5227
Liittynyt23.11.2009

Ab Surd Oy kirjoitti:

Se on niin epäkohteliasta, että luuri korvaan välittömästi, ehkä pikku tylytyksen saattelemana, on helpoin ja oikeudenmukaisin toimenpide.

Mulla on noiden kans tapana sanoa kerran, sitten pistää puhelin pöydälle katkaisematta linjaa. Joskus kuuluu pölinää kymmeniä sekunteja.

Oon ehkä vähän sadisti, mut sitä saa mitä tilaa.

Nobelaner
Seuraa 
Viestejä1767
Liittynyt9.6.2011

Ab Surd Oy kirjoitti:
Nobelaner kirjoitti:
Homma nimenomaan opetetaan myyjille niin, että sen asiakkaan ei saa antaa viedä keskustelua. Jos asiakas keskeyttää niin korkeintaan vastataan jotain että "niin" ja sitten jatketaan sitä kirjoitettua myyntipuhetta siitä mihin jäätiin. Ilmeisesti joku tutkimus (kuulema) kertoo että tuo on paras tapa saada myytyä paskaa.

Eli kyllä, se on ihan tarkoituksellista että sinua ei juurikaan siellä soittopäässä kuunnella.

Riippuu tapauksesta. Joskus kuunnellaan ja suhtautuvat ihan asiallisen ystävällisesti siihen, että en todellakaan halua mitään. Sellainen ei juuri haittaa, saahan sitä soittaa ja kysyä, mutta pitää hyväksyä jos en ole kiinnostuntu jostain uusista kalsareista kerran kuussa (noilla kaupustelijoilla muuten ei ole yleensä tippaakaan huumorintajua; ne ottaa tosissaan tai alkaa väittää vastaan jos ilmoittaa ettei käytä alushousuja). Astetta ärsyttävämpiä ovat lehtimyyjät, jotka eivät ihan tajua puhetta; "Tilaatko Aku Ankan?" - "Ei, en tilaa mitään lehtiä". - "Entä Seuran?" - "Mitä juuri sanoinkaan?? Kuulemiin." - "Olisi hyvä tarjous APU-lehdest...". Todellisen puhelinraivon kuitenkin saavat aikaan ne imbesillit, jotka eivät ole kuulevinaankaan ja jatkavat liturgiaansa häiriintymättä. Se on niin epäkohteliasta, että luuri korvaan välittömästi, ehkä pikku tylytyksen saattelemana, on helpoin ja oikeudenmukaisin toimenpide.

Itse en ole ollut kuin yhdessä puhelinmyyntityössä, ja siellä homma opetettiin juurikin niin että sen vastaajan puheisiin ei periaatteessa reagoida mitenkään. Noi lehtiä ja liittymiä myyvät eivät kai saa mitään "koulutusta" vaan tekevät sitä hommaansa niinkuin itsestä parhaalta tuntuu. Aivan epäilemättä vähemmän ärsytystä aiheuttava toimintatapa, mutta ilmeisesti myöskin vähemmän myyvä.

Se oma hommani oli myöskin B2B-myyntiä eikä suoraan kuluttajille myyntiä, joten sekin voi vaikuttaa siihen myyntitapaan.

Haluan myös mainita, että tuosta kokeilustani on useita vuosia aikaa, ja itselläni meni hermot siihen parissa viikossa joten otin loparit. Mutta tulipahan tuollaistakin kokeiltua, tiedän siis että ei sovellu minulle tuollainen työ.

Reiska
Seuraa 
Viestejä5282
Liittynyt6.5.2007

Myytityö on monii asioita, mut periks anto ei ole niitä asioita mitä yleensä tehdää, kun asiakkaasee saadaa  kontakti. Hyvä fiilis ja typerät kysymykset kuuluu myöski, niillä nostetaan sitä fiilistä, saadaan asiakas miettimään asioita myyjän haluamalta kantilta jne. Se on tehokkainta, kun saat asiakkaan perustelemaan sulle miks se tarvii tuotteen. Ja myyjänhän täytyy myöski olla helposti lähestyttävä ja asiakkaan asioista kiinnostunu. Negatiivisuudella ja kilpailijoita haukkumalla ei myydä, asiakas pitää saada sanomaan joo mahdollisimman monta kertaa ja jos sen saa kysymää kysymyksen, voi pikkuhiljaa alkaa vetämää euron kuvia silmille.

Per se

ekavekara
Seuraa 
Viestejä5263
Liittynyt7.8.2016

Neutroni kirjoitti:
Toistavatko puhelinmyyjät myyntipuheensa joltain nauhurilta? Aika usein vaikuttaa siltä, että kun minä sanon johonkin väliin, että en osta mitään, ne vain jatkavat sitä ulkoa opeteltua puhettaan ilman mitään reaktiota.

Hieman sama fiilis on ajoittain näissä nettikeskusteluissa. :)

Puhelinmyyjät ovat pääosin nuoria, jotka työkkäri on pakottanut moiseen hyväksikäyttöön. Ei sitä kukaan vapaaehtoisesti tee. Olkaa armollisia! ;)

Puhelimyynnin voi myös estää, jos oikeasti haluaa:
http://www.asml.fi/kieltopalvelut/

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29582
Liittynyt16.3.2005

ekavekara kirjoitti:
Puhelimyynnin voi myös estää, jos oikeasti haluaa:
http://www.asml.fi/kieltopalvelut/[/quote]

Toimiiko se oikeasti? Miksi se on tehty noin vaikeaksi, että pitää soittaa johonkin maksulliseen numeroon eikä hommaa voi tehdä netissä?

Hitto vieköön, jos minä olisin diktaattori, kaikki myyjäosapuolen kaupankäyntialoitteet kriminalisoitaisiin saman tien, ja rangaistukset olisivat samaa luokkaa kuin vallankaappauksen yrittämisestä - ja syyllisiä olisivat aivan erityisesti sen firman omistajat osakeomistuksiensa suhteessa, joiden työntekijä syyllistyy rikokseen. Poikkeuksena olisi tilanne, jossa asiakas tulee myyjän hallinnoimaan kiinteistöön, joka olisi asianmukaisesti merkitty kauppapaikaksi, jotta palvelumyymälät voisivat toimia. Vituttaa se kun monta kertää päivässä häiritään turhuuksien takia.

ekavekara
Seuraa 
Viestejä5263
Liittynyt7.8.2016

Neutroni kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
Puhelimyynnin voi myös estää, jos oikeasti haluaa:
http://www.asml.fi/kieltopalvelut/

Toimiiko se oikeasti? Miksi se on tehty noin vaikeaksi, että pitää soittaa johonkin maksulliseen numeroon eikä hommaa voi tehdä netissä?[/quote]

Toimii. Tuo palvelu taitaa olla vanhempi kuin netti. :)

Lisäksi numeron voi laittaa salaiseksi, niin loppuu ne loputkin soittajat, jotka eivät tuota listaa kunnioita.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä40604
Liittynyt6.12.2009

Neutroni kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
Puhelimyynnin voi myös estää, jos oikeasti haluaa:
http://www.asml.fi/kieltopalvelut/

Toimiiko se oikeasti? Miksi se on tehty noin vaikeaksi, että pitää soittaa johonkin maksulliseen numeroon eikä hommaa voi tehdä netissä?

Hitto vieköön, jos minä olisin diktaattori, kaikki myyjäosapuolen kaupankäyntialoitteet kriminalisoitaisiin saman tien, ja rangaistukset olisivat samaa luokkaa kuin vallankaappauksen yrittämisestä - ja syyllisiä olisivat aivan erityisesti sen firman omistajat osakeomistuksiensa suhteessa, joiden työntekijä syyllistyy rikokseen. Poikkeuksena olisi tilanne, jossa asiakas tulee myyjän hallinnoimaan kiinteistöön, joka olisi asianmukaisesti merkitty kauppapaikaksi, jotta palvelumyymälät voisivat toimia. Vituttaa se kun monta kertää päivässä häiritään turhuuksien takia.[/quote]

Olellinenhan tässä on se että sinua voi häiritä masamatta siitä mitään.  Eli on oletusarvo että sinun aika on rahallisesti arvotonta sinulle. Ratkaisuna ehdottaisn maksullista siten että myyjät maksavat soitetun numeron tilille automaattisesti x euroa minuutti, laskettuna jonkin keskituntiansion mukaan. Ilmaiset häirinnät pitää lakisääteisesti kieltää.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä40604
Liittynyt6.12.2009

Nobelaner kirjoitti:
Homma nimenomaan opetetaan myyjille niin, että sen asiakkaan ei saa antaa viedä keskustelua. Jos asiakas keskeyttää niin korkeintaan vastataan jotain että "niin" ja sitten jatketaan sitä kirjoitettua myyntipuhetta siitä mihin jäätiin. Ilmeisesti joku tutkimus (kuulema) kertoo että tuo on paras tapa saada myytyä paskaa.

Eli kyllä, se on ihan tarkoituksellista että sinua ei juurikaan siellä soittopäässä kuunnella.

Puhelimessa on se punainen luurin kuva, sitä painaa, ei tarvitse puhua mitään.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Toimii nuo kieltopalvelut. Mulle ei tule soiton soittoa ja kun tulee niin uusin sen ja saan taas olla 3 vuotta rauhassa.

Puhelinmyynnillä tienais ihan helvetin hyvin mutta mun psyyke ei kestä sitä. Tienasin kuuden tunnin työpäivillä 1500 e netto kuussa. Jaksoin melkein 3 kk. Sitten oksensin työpaikalla ja lähdin kesken päivän kotia enkä palannu.

Hämmentää.

Nobelaner
Seuraa 
Viestejä1767
Liittynyt9.6.2011

jussipussi kirjoitti:
Neutroni kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
Puhelimyynnin voi myös estää, jos oikeasti haluaa:
http://www.asml.fi/kieltopalvelut/

Toimiiko se oikeasti? Miksi se on tehty noin vaikeaksi, että pitää soittaa johonkin maksulliseen numeroon eikä hommaa voi tehdä netissä?

Hitto vieköön, jos minä olisin diktaattori, kaikki myyjäosapuolen kaupankäyntialoitteet kriminalisoitaisiin saman tien, ja rangaistukset olisivat samaa luokkaa kuin vallankaappauksen yrittämisestä - ja syyllisiä olisivat aivan erityisesti sen firman omistajat osakeomistuksiensa suhteessa, joiden työntekijä syyllistyy rikokseen. Poikkeuksena olisi tilanne, jossa asiakas tulee myyjän hallinnoimaan kiinteistöön, joka olisi asianmukaisesti merkitty kauppapaikaksi, jotta palvelumyymälät voisivat toimia. Vituttaa se kun monta kertää päivässä häiritään turhuuksien takia.

Olellinenhan tässä on se että sinua voi häiritä masamatta siitä mitään.  Eli on oletusarvo että sinun aika on rahallisesti arvotonta sinulle. Ratkaisuna ehdottaisn maksullista siten että myyjät maksavat soitetun numeron tilille automaattisesti x euroa minuutti, laskettuna jonkin keskituntiansion mukaan. Ilmaiset häirinnät pitää lakisääteisesti kieltää.[/quote]

Vähän hankala kieltää lailla tuollaiset häirinnät, koska silloin pitäisi samalla kieltää TV-mainokset ja radiomainokset ja kotiin tulevat ilmaislehdet ja kaikki kadunvarsimainokset ja ylipäänsä kaikki kauppojen ulkopuolelle näkyvä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat