Seuraa 
Viestejä930
Liittynyt10.5.2014

Luin eräästä lehdestä, että hermeetikkojen mielestä maailmassa tulee olemaan 36525 pyhää kirjoitusta, joista 2000 kertoo maailman rakenteen. Maailman rakennetta on selvitetty viime vuosisatoina ahkerasti. Olen itse miettinyt mitkä teokset kuuluvat noiden 2000 joukkoon. Olen tullut siihen tulokseen, että ne ovat aikakausijulkaisuja, sarjoja ja lehtiä. Mukaan mahtuu toki tavallisia teoksiakin sekä tietosanakirjoja.

Tiede lehden kilpailija: Tieteen Kuvalehti kuuluu mielestäni noiden 2000 joukkoon. Samoin ehkä tietosanakirjasarjoista ne, joiden nimessä on sanat: Iso (suuri) tai Pieni. Sen sijaan epäilen kyllä, että jos on tietosanakirjasarja, jonka nimessä on sana Uusi; niin se ei välttämättä kuulu noiden 2000 joukkoon.

Principia Mathematica, Ajan lyhyt historia, Kaaos. Siinä kolme tavallista kirjaa, jotka saattavat kuulua noiden 2000 joukkoon.

Freudin ja Jungin teokset kertovat aivojen rakenteesta, mutta viime aikoina aivojen rakenteen ja toiminnan tutkimusta on tehty paljon enemmän. DNA tutkimuksen tiimoilta en tiedä onko vielä ilmestynyt perusteosta, joka kuuluisi noiden 2000 joukkoon.

Vielä ei siis ole kaikkia 2000 ilmestynyt, mutta uskoisin, että seuraavan 25 vuoden kuluessa kyllä melko monet noista 2000 on saatavilla.

Tuleeko teidän mieleenne maailman rakennetta käsitteleviä teoksia?

Kommentit (15)

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Öläskiperse kirjoitti:
Kait tuohon joukkoon kuuluu Matematiikan miehiä - Bell E.T.

Lisäksi Tammertekniikan kaavasto.

Jos haluat mallintaa todellisuutta, opettele todellisuus. 

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Öläskiperse kirjoitti:
Olen pistänyt sinut jo ajat sitten Tiitisen listalle, eli en noteeraa typeriä aivopierujasi.

Taas noteerasit.

Sinun juttusi ovat niin väsyneitä ja vanhoja että kukaan ei ota niitä vakavasti. Paitsi ehkä tyhmät.

Kyttääjä
Seuraa 
Viestejä447
Liittynyt4.1.2016

CE-hyväksytty kirjoitti:
Öläskiperse kirjoitti:
Olen pistänyt sinut jo ajat sitten Tiitisen listalle, eli en noteeraa typeriä aivopierujasi.

Taas noteerasit.

Sinun juttusi ovat niin väsyneitä ja vanhoja että kukaan ei ota niitä vakavasti. Paitsi ehkä tyhmät.

Jos jatkat vittuilua, ilmoitan ylläpidolle tai vaikka suoraan Jukka Ruukille, että CE-hyväksytty kirjoittaa nimimerkkiin kohdistuvaa propagandaa!

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Öläskiperse kirjoitti:
CE-hyväksytty kirjoitti:
Öläskiperse kirjoitti:

Taas noteerasit.

Jos jatkat vittuilua, ilmoitan ylläpidolle tai vaikka suoraan Jukka Ruukille, että CE-hyväksytty kirjoittaa nimimerkkiin kohdistuvaa propagandaa!

Anna anteeksi. Imen vaikka kiveksiäsi jotta et käräyttäysi minua Jukka Ruukille jota varmasti kiinnostaa tämäkin asia ihan saatanasti.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

CE-hyväksytty kirjoitti:
Öläskiperse kirjoitti:
CE-hyväksytty kirjoitti:
Öläskiperse kirjoitti:

Taas noteerasit.

Anna anteeksi. Imen vaikka kiveksiäsi jotta et käräyttäysi minua Jukka Ruukille jota varmasti kiinnostaa tämäkin asia ihan saatanasti.

Vanha pallinlutkuttaja. Aina hakemassa syytä siihen.

Hämmentää.

Principia
Seuraa 
Viestejä1787
Liittynyt16.4.2016

CE-hyväksytty kirjoitti:
Öläskiperse kirjoitti:
CE-hyväksytty kirjoitti:
Öläskiperse kirjoitti:

Taas noteerasit.

Ööö, minäkin käräytän sinut Jukka whomeverille..

jussipussi
Seuraa 
Viestejä36454
Liittynyt6.12.2009

Titanic kirjoitti:
Luin eräästä lehdestä, että hermeetikkojen mielestä maailmassa tulee olemaan 36525 pyhää kirjoitusta, joista 2000 kertoo maailman rakenteen.
Älä lue ko lehtiä.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat