Seuraa 
Viestejä2913
Liittynyt7.7.2013

Kuinkas isoksi korppi voi kasvaa?
Äsken lensi yli jättikorppi jonka siipiennväli oli varmaan kaksi kertaa variksen mitta.
Olen nyt saman korpin nähnyt kaksi kertaa. Eka kerralla näin vilaukselta ja ajattelin olikos kotka vai mikä.

Sivut

Kommentit (27)

John Carter
Seuraa 
Viestejä8357
Liittynyt17.2.2006

Lyde19 kirjoitti:
Äsken lensi yli jättikorppi jonka siipiennväli oli varmaan kaksi kertaa variksen mitta.
Olen nyt saman korpin nähnyt kaksi kertaa. Eka kerralla näin vilaukselta ja ajattelin olikos kotka vai mikä.

Olen nähnyt korppeja varmaan satoja kertoja ja ne voivat olla hyvinkin isoja (verrattuna normi varikseen), siipien kärkiväli saattaa olla parhaimmillaan lähelle 1,5 metriä. Korppi on mahtavan näköinen lintu luonnossa ja todella älykäs, monesti metsässä korppi on jäänyt seuraamaan touhujani, jos olen kerännyt jotain, kuten sieniä tai marjoja.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Sheriffi
Seuraa 
Viestejä104
Liittynyt27.8.2016

John Carter kirjoitti:
Lyde19 kirjoitti:

Olen nähnyt korppeja varmaan satoja kertoja ja ne voivat olla hyvinkin isoja (verrattuna normi varikseen), siipien kärkiväli saattaa olla parhaimmillaan lähelle 1,5 metriä. Korppi on mahtavan näköinen lintu luonnossa ja todella älykäs, monesti metsässä korppi on jäänyt seuraamaan touhujani, jos olen kerännyt jotain, kuten sieniä tai marjoja.

Korpin tavallinen siipien kärkiväli on 115-130 cm  1.5 m saattaa olla erittäinkin harvinainen jopa luonnon oikku!

https://youtu.be/KT4mZ7PJz74?t=68

Sininen tulevaisuus is in.

John Carter
Seuraa 
Viestejä8357
Liittynyt17.2.2006

Sheriffi kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
Lyde19 kirjoitti:

Korpin tavallinen siipien kärkiväli on 115-130 cm  1.5 m saattaa olla erittäinkin harvinainen jopa luonnon oikku!

https://youtu.be/KT4mZ7PJz74?t=68

Jep, en ole luonnollisestikaan päässyt tarkkaan mittailemaan korppien siipien kärkiväliä. Arvioni koski isoimpien näkemieni korppien siipien kärkiväliä (silmämääräisesti arvioituna), 130 cm saattaa olla todellisuudessa lähempänä, kuin 150 cm.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

Oon samaa mieltä väitän nähneeni vieläkin suuremman ehkä 170 senttimetriä kv olevan korpin. Pidin sitä ensin maakotkana.

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3199
Liittynyt30.5.2010

Ne korpit, jotka eivät toisten korppien silmiä noki, ovat olleet vielä isompia, jotkut lähemmä kaksmetrisiä.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

Goswell
Seuraa 
Viestejä10994
Liittynyt8.3.2010

Pieniä on silakat joulukalaksi, meillä on ainakin kuusmetrinen korppi, jos ei yheksän. Yksi oli niin iso että aurinko ei paistanut ainakaan viikkoon kun se lensi yli.

Minun mielestä noin.

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

iMuke kirjoitti:
Joo, meillä päin ne syö karhuja. Ja eilenkin näin kun yksi korppi lenteli hirvi nokassaan.

Melkoinen korppi sekin.

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Lyde19
Seuraa 
Viestejä2913
Liittynyt7.7.2013

Eikö kukaan muu ole lentänyt korpilla? Arvasin tämän.
Ollessani Nasan koulutuksessa lensin koulutusohjelmaan kuuluneen lennon korpin selässä halki Alaskan.

Lyde19
Seuraa 
Viestejä2913
Liittynyt7.7.2013

John Carter kirjoitti:
Lyde19 kirjoitti:

Korppi voi seurailla karhuja kun karhu saattaa johdattaa haaskalle. Luultavasti korpit ovat sinunkin tohujasi seuranneet siinä toivossa että maastoon kätkemäsi haaskat paljastuisivat.

Goswell
Seuraa 
Viestejä10994
Liittynyt8.3.2010

No joo, hiukan vakavammin, niitä on paljon, jatkuvasti riistakameran kuvissa ruokintapaikalla, ovat kesyyntyneet, lentelevät ihmisten ilmoilla nykyään, aiemmin ihan korpien asukas. Komea on ja jännä ääni.

Minun mielestä noin.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat