Seuraa 
Viestejä2917
Liittynyt13.1.2015

Näin on.

Puoli vuotta sen jälkeen, kun olin viimeksi lähtenyt, moderaattori "Phony" kirjoitti minulle ilmastoblogiini:

"Tule takaisin, sinussa oli ytyä, nyt täällä on pelkkiä trolleja"

Annoin asian olla pari vuotta, tuli tekemistä tuon yllättävän politiikkaan siirtymiseni johdosta. Sitten päätin kokeilla ja puhua pelkästään tiedettä, osin omien laajojen kokemusteni myötä

Se ei onnistunut. Tarkkaa syytä en tiedä, joku vakiporukka täällä vihaa minua niin paljon, että he sabotoivat joka aloituksen.. Onko se kateutta? Ovatko he pervoja, jotka eivät pidä siitä, että joku sanoo asiat niinkuin ne ovat?

Joka tapauksessa,kuten hyvä ystäväni vuosien takaa, tietotekniikkaguru Petteri Järvinen sanoi, "nimimerkin takaa selkään ampuvia vellihousuja". "Älä vain ärsytä niitä", hän lisäsi.

Nyt on kuitenkin taas päästy niin pitkälle, että harkitsen lopullista lähtöä, sitten ei auta loitsu eikä rukous, kuten Mauri Sariola sanoisi. Nuori polvi ei tätä viimeistä suomalaista MIESTÄ tietenkään tunne.

No, "Tieteen" päätoimittajaksi nimeäminen voisi vielä saada harkitsemaan.

Olen puhunut.

Sivut

Kommentit (64)

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Dr Strangelove kirjoitti:
Näin on.

Puoli vuotta sen jälkeen, kun olin viimeksi lähtenyt, moderaattori "Phony" kirjoitti minulle ilmastoblogiini:

Annoin asian olla pari vuotta, tuli tekemistä tuon yllättävän politiikkaan siirtymiseni johdosta. Sitten päätin kokeilla ja puhua pelkästään tiedettä, osin omien laajojen kokemusteni myötä

Se ei onnistunut. Tarkkaa syytä en tiedä, joku vakiporukka täällä vihaa minua niin paljon, että he sabotoivat joka aloituksen.. Onko se kateutta? Ovatko he pervoja, jotka eivät pidä siitä, että joku sanoo asiat niinkuin ne ovat?

Joka tapauksessa,kuten hyvä ystäväni vuosien takaa, tietotekniikkaguru Petteri Järvinen sanoi, "nimimerkin takaa selkään ampuvia vellihousuja". "Älä vain ärsytä niitä", hän lisäsi.

Nyt on kuitenkin taas päästy niin pitkälle, että harkitsen lopullista lähtöä, sitten ei auta loitsu eikä rukous, kuten Mauri Sariola sanoisi. Nuori polvi ei tätä viimeistä suomalaista MIESTÄ tietenkään tunne.

Olen puhunut.

Milloin alat keskustelemaan tieteestä ja teknologiasta?
Olethan huomannut että täällä on tieteeseen ja teknologiaan liittyviä viestiketjuja useitakin. Äkkiä voisi luulla että sinulla olisi niihin painavaa sanottavaa ja uskottavaa uutta tietoa.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä2917
Liittynyt13.1.2015

Joku väitti Phonyn olevan taas täällä.

Se tuntuu uskottavalta siinä valossa, ettei minua ole heitetty ulos vaikka olen ihan tosissani yrittänyt ylittää ärsytyskynnyksen.

Teoriani on, että Phony on/oli Marko Hamilo, ainoa järkevä Tieteessä ja koko konsernissa.

Nämä Hamilo ja asdf (Paukku) eivät ymmärtääkseni Hamilon ollessa hesarissa tulleet oikein hyvin toimeen keskenään. Tasoero oli niin suuri Hamilon hyväksi.

Niin ja Phony kerran Helsingissä käydessään ehdotti kahville menoa, mutta en silloin päässyt.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä2917
Liittynyt13.1.2015

Ei.

Ymmärsin että viihdettä kaivattiin, mutta olin juuri siirtynyt politiikkaan, joka ei naurata.

Tosin tiedettäkin, taso oli hävettävän alhainen, vaikea ymmärtää että siitä on voitu vielä alemmas mennä.

Edes heliumpallon liikettä ei ymmärretty kolmesta piitkästä valistuskeskustelusta huolimatta.

Pitäisiköhän aloittaa neljäs?

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Koska olet Dr Strangelove kemisti, luulisin että sinulla olisi tietotaitoa ottaa kantaa esim tähän:
http://www.tiede.fi/keskustelu/69490/kyokkikemistit-ohoi-tummuneiden-lus...

.
Tohtorismiehenä ja fysiikkaa hyvin ymmärtävänä minä tahtoisin että sinä ottaisit kantaa myös tähän ketjuun:
http://www.tiede.fi/keskustelu/35985/ketju/melkein_oikeat_telaketjut
Tuo telaketjuasia ei ole enää merkittävä, mutta kyseisen viestiketjun jälkipuolella pohdiskelen kaksiroottorisen lentolaitteen dynamiikkaa. Herra Neutroni minua siinä ohjasi oikeaan suuntaan, mutta hän laitostieteen edustajana eräässä taltioimattomassa keskustelussa esitti vahvan epäilyksensä ajatukseni toimivuutta vastaan.
On totta että toimilaitteiden vapausasteet määräävät kontrolloitavan laitteen kontrolloitujen vapausasteiden määrän, mutta minä olen sitä mieltä että nopealla ja jatkuvasti aktiivisella ns. säädöllä voidaan pitää ilmassa ja liikuttaa kaikkiin suuntiin myös toimilaitteiltaan vajaata lentolaitetta. Säätöalgoritmi(t) täytyisi vain hinkata kohdilleen. Se vaatii ymmärrystä holtittoman kappaleen dynamiikasta, säätöalgoritmien teoriasta ja matematiikasta. Simulointitaitoja jollain tavalla tarvitsee myös. Silloin viimeistään tulee eteen z-muunnokset sun muut uskonnot.
Mutta kun olet kuitenkin tohtori ja tekniikan asiantuntija, niin etkö osallistuisi tähänkin
http://www.tiede.fi/keskustelu/35985/ketju/melkein_oikeat_telaketjut?pag...
keskusteluun?

Principia
Seuraa 
Viestejä1787
Liittynyt16.4.2016

Edes heliumpallon liikettä ei ymmärretty kolmesta piitkästä valistuskeskustelusta huolimatta.

Kyllä sinä sen olisit ymmärtänyt jos vain lukisit mitä sinulle kirjoitetaan. Nyt se pysyy sinulle mysteerinä...

Uolevi Kattun
Seuraa 
Viestejä88
Liittynyt1.7.2015

Enpä ole palstalla pahemmin luuhannut, mutta tämän avauksen lisäksi myös ”Peruskoulu tuhonnut suomalaisten älykkyyden” ja ”Kuinka moni on nähnyt avaruussukkulan lähdön?” on tullut luetuksi kauttaaltaan. Kai sinä Dr Strangelove maksat palstalaisille provikat, kun saat kirjasi julkaistua? Lienet tarkoituksella etsinyt vinteistä pimeitä nurkkia ja niihin sohittuasi saanut kaiken maailman peikot ja öttiäiset kömpimään ihmisten ilmoille. Niistä kirjoittaa satukirjan jos toisenkin.

Malevitsh Malevitshista: Olisin itse tehnyt tämän paremmin.

Titanic
Seuraa 
Viestejä930
Liittynyt10.5.2014

Lienen toinen niistä trolleista ja olen muutaman vuoden mielestäni tarpeeksi harvakseltaan kirjoitellut.

Kaikessa opiskelussa on neljä peruskulmakiveä: Viisaus, ymmärrys, tieto ja tarkkanäköisyys.

Viisaudesta kuuluisa kuningas Salomo kirjoitti aikoinaan: Kun kaksi riitelee ja kolmas menee väliin (kertoen oman kantansa ehkä) SYNTYY tarkkanäköisyys. Kun on siis teesi ja antiteesi niin kolmannen riitaa seuranneen henkilön väliin tuleminen ja kannanotto tuo usein mukanaan tarkkanäköisyyden. Siksi ei koskaan pitäisi suuttua minkäänlaisesta kritiikistä. Tieteessä kritiikki enemmän kuin kuuluu asiaan toisin kuin ehkä politiikassa on asian laita.

Joka tapauksessa jokainen kyllä huomaa aloitustenne ja kirjoittelunne korkean tason ja siitä olen ainakin itse kiitollinen. Mutta kyllä kaikenlainen kritiikki kuuluu asiaan. Nyt tosin mielestäni on liian monta kriittisesti suhtautuvaa tahoa (ajojahdin makua). Joku muu voisi kanssani kyllä yhtyä myös kiitokseen. Sillä ennen paluutanne foorumille foorumi tosiaan oli puulla päähän lyöty.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Ei.

Ymmärsin että viihdettä kaivattiin, mutta olin juuri siirtynyt politiikkaan, joka ei naurata.

Tosin tiedettäkin, taso oli hävettävän alhainen, vaikea ymmärtää että siitä on voitu vielä alemmas mennä.

Heliumpallon liikehdinnän syyt ymmärtävät kaikki. Jopa minä, peruskoulun käynyt mopoilija.

Kingisghan
Seuraa 
Viestejä94
Liittynyt16.1.2016

Näin on.

Olen puhunut.

Miten persuilla nykyään pyyhkii....?

Joka kauvan elää, se paljon näkee.

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

16LA kirjoitti:
Näin on.

Olen puhunut.

Miten persuilla nykyään pyyhkii....?

Persut ovat ottaneet Adolfinus Schinkengruperin jalanjäljissä ilmastodenialismin uskonnokseen ja marssivat ruskeapaitoineen voitokkaasti hymyillen mahdollisimman ökyhenkisesti järjettömän suurilla amerikanraudoilla ja nauravat leveästi öljyn loppumiselle.

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Titanic kirjoitti:
Lienen toinen niistä trolleista ja olen muutaman vuoden mielestäni tarpeeksi harvakseltaan kirjoitellut.

Kaikessa opiskelussa on neljä peruskulmakiveä: Viisaus, ymmärrys, tieto ja tarkkanäköisyys.

Viisaudesta kuuluisa kuningas Salomo kirjoitti aikoinaan: Kun kaksi riitelee ja kolmas menee väliin (kertoen oman kantansa ehkä) SYNTYY tarkkanäköisyys. Kun on siis teesi ja antiteesi niin kolmannen riitaa seuranneen henkilön väliin tuleminen ja kannanotto tuo usein mukanaan tarkkanäköisyyden. Siksi ei koskaan pitäisi suuttua minkäänlaisesta kritiikistä. Tieteessä kritiikki enemmän kuin kuuluu asiaan toisin kuin ehkä politiikassa on asian laita.

Joka tapauksessa jokainen kyllä huomaa aloitustenne ja kirjoittelunne korkean tason ja siitä olen ainakin itse kiitollinen. Mutta kyllä kaikenlainen kritiikki kuuluu asiaan. Nyt tosin mielestäni on liian monta kriittisesti suhtautuvaa tahoa (ajojahdin makua). Joku muu voisi kanssani kyllä yhtyä myös kiitokseen. Sillä ennen paluutanne foorumille foorumi tosiaan oli puulla päähän lyöty.

Vittu sä oot pahvi :D

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä2917
Liittynyt13.1.2015

No nyt kuulostaa paremmalta. Eräät tietenkään eivät koskaan opi.

CE-hyväksytty: Perehdyn noihn ketjuihin ja palaan jos minulla jotain annattavaa. Kiitokseni asiallisesta kommentista.

Uolevi Kattun: ajattelin kyllä kirjoittaa ihan tositapahtumista, jää lukijan uskon varaan. Miksi pitäisi maksaa provikkaa, eipä minua juuri ole rohkaistu?

Titanic: Kiitos myös. En usko sinun olleen mainittuja trolleja.

16LA: Minähän en ole enää pariin vuoteen ollut persujen jäsen ja eivät huolineet edes ehdokkaakseen enää nämä paikalliset, vaikka puoluesihteerinsä Slunga-Poutsalo suositti.
Olettaisin, ettei mene kovin hyvin, puheenjohtajansa petos katkeroitti monet ja liike on nyt takaisin demareihin päin, osa on " isänmaattomia".

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat