Seuraa 
Viestejä72
Liittynyt24.6.2007

Tarkoitus ostaa halpa auto ja tässä kriteerit:

-Halvat varaosat, niitä on saatavilla paljon ja perus eläkeläiskorjaajani osaa sitä huoltaa :D
-Kokoluokkaa "Golf"
-Mielellään vähemmän sähköongelmaista merkkiä/mallia
-hintaa max 4-5t €

Autolla ajellaan 10-12.000km vuodessa.
Edellinen oli v99 micra ja se oli vähän pieni, mutta loistava. Alkoi vaan hajota käsiin.

Kommentit (12)

mdmx
Seuraa 
Viestejä4332
Liittynyt23.11.2009

Xopo kirjoitti:
Tarkoitus ostaa halpa auto ja tässä kriteerit:

-Halvat varaosat, niitä on saatavilla paljon ja perus eläkeläiskorjaajani osaa sitä huoltaa :D
-Kokoluokkaa "Golf"
-Mielellään vähemmän sähköongelmaista merkkiä/mallia
-hintaa max 4-5t €

Autolla ajellaan 10-12.000km vuodessa.
Edellinen oli v99 micra ja se oli vähän pieni, mutta loistava. Alkoi vaan hajota käsiin.

No miten olis vaikka se Golf? Tuohon hintaan saa jotain 2003-2004,  130-160tk ajettua.

http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/ala-osta-pommia-katso-vahavikaisim...

Golf mk6 (2008-2013) mainittu, mutta budjetti paukkuu.

Creativity Is Intelligence Having Fun

Lyde19
Seuraa 
Viestejä2955
Liittynyt7.7.2013

Tsekkailet ensin katsastustilastoista mitkä haluamasi vuosikerran automerkit ovat saaneet vähiten hylkyjä ja korjauskehotuksia. Sitten etsit nettiauto hausta tuon vuosimallin ja merkin autot. Luulisin että Toyotat ja muutama muu merkki keikkuu listojen vähiten hylättynä tuossa ikäluokassa

Nature
Seuraa 
Viestejä8034
Liittynyt15.1.2014

Nissan Almera, isommalla 1.8 koneella ? Tilastojen mukaan kohtuu kestäviä, saa nykyään aika edullisesti. Luultavasti myös helppoja ja halpoja  korjata. Vastaavat Toyotat ovat kalliita, hyvästä maineestaan johtuen. Toki sitten Opel ja Golf eurooppalaisista. Opelia ainakin on tarjolla pilvin pimein.

Jakob
Seuraa 
Viestejä902
Liittynyt11.7.2015

Lyde19 kirjoitti:
Tsekkailet ensin katsastustilastoista mitkä haluamasi vuosikerran automerkit ovat saaneet vähiten hylkyjä ja korjauskehotuksia. Sitten etsit nettiauto hausta tuon vuosimallin ja merkin autot. Luulisin että Toyotat ja muutama muu merkki keikkuu listojen vähiten hylättynä tuossa ikäluokassa

Tälleen saat selville mitkä merkit ovat ylihinnoiteltuja omistajiensa silmäteriä. Vältä niitä ja osta joku Opel tms. kaikkien vihaama auto, saat paljon enemmän vastinetta rahalle.

mdmx
Seuraa 
Viestejä4332
Liittynyt23.11.2009

Autot on yksilöitä. Ei sitä siitä merkistä näe mikä kannattaa ostaa jos haluaa huolettoman auton.

Jos miljoonassa Golffissa on 5000 hajonnutta bensapumppua ja Corollassa on 4000hajonnutta bensapumppua, niin eipä tosta voi johtaa vielä oikein yhtään mitään.

Jos haluaa hyvän käytetyn auton, kannattaa pitää kaikki sopivankokoiset/näköiset mallit mukana ja etsiä hyvää yksilöä hyvään hintaan.

mdmx
Seuraa 
Viestejä4332
Liittynyt23.11.2009

Paitsi tietysti siis jos ostaa uuden, silloin voi sitä merkkiä katsoa siinä mielessä.

Mutta 100tkm ajettu Mersu tai Audi voi olla täysi pommi, jos ei ole vaikka vaihdettu öljyjä kertaakaan.

Lyde19
Seuraa 
Viestejä2955
Liittynyt7.7.2013

Minä kyllä luotan noihin katsastustilastoihin sellaisena keskiarvona että jos muuten löydän ehjän ja huolletun auton niin voi odottaa että mitään isoa ja yllättävää vikaa ei ilmene. Pikkuvikoja on tietysti kaikissa.

Xopo
Seuraa 
Viestejä72
Liittynyt24.6.2007

Oon tässä miettiny että soittelen ja yritän löytää jonkun mummelin/papparaisen, joka luopuu autosta. Ne pitävät käsittääkseni autojaan aika hyvänä...

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3203
Liittynyt30.5.2010

Kun ostat auton, niin aina poljet kanankakkaan, niin että se oikein silmään asti tirskahtaa.

Voi se äveriäämmillä olla oikein lehmänläjäkin.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Xopo kirjoitti:
Oon tässä miettiny että soittelen ja yritän löytää jonkun mummelin/papparaisen, joka luopuu autosta. Ne pitävät käsittääkseni autojaan aika hyvänä...

Mun Ibiza on semmonen. Vm 2003 ja ajettu vaan 150 tkm. Huoltokirja täydellinen. Tingattiin hinnasta vielä muutama satku ni jäiköhän sille hintaa joku 2 500 e.

Hämmentää.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28275
Liittynyt16.3.2005

Xopo kirjoitti:

Eivät välttämättä. Vanhuksilla on usein lyhyttä ajoa, jossa auto ei lämpene kunnolla, ja auto seisoo usein. Maaseudulla vanhusten ajo voi tapahtua paljon huonoilla metsäteillä. Vanhukset ajavat usein tarpeettoman pienellä vaihteella ja kuluttavat pahimmillaan kytkimen loppuun 20 tuhannessa kilometrissä. Sellaiset kilometrit kuluttavat autoa moninkertaisesti maantiekilometreihin verrattuna. Minä suosin ennemmin vanhoja autoja, joilla on ajettu pitkää työmatkaa, jos siihen on mahdollisuutta. Mutta aina se on arvontaa, ei sille mitään voi. Täytyy kyllä sanoa, jos vertaa sitä aikaa minkä isä aikoinaan makasi autonromujen alla ja minkä minä makaan, että autot ovat kehittyneet 25 vuodessa aivan suunnattomasti.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat