Seuraa 
Viestejä1422
Liittynyt15.1.2014

http://nyt.fi/a1474003238074

Onko meillä itärajan meininki johdossa vai lessuhuumoria ei osata tulkita "Etelän Mediassa"?

Kommentit (15)

Kurkö
Seuraa 
Viestejä178
Liittynyt16.10.2013

Media on epäonnistunut. Se ei muutenkaan enää tarjoa faktaa, vaan pelkkää viihdettä kansalaisille. Eli toisin sanoen julkaisevat sitä mitä me jotkut haluamme kuulla ja lukea. 

Ei se toki täysin epäonnistunut ole. Joskus voi tulla ihan faktaakin. Siis sieltä fiktion sekamelskasta. Siksi en pahemmin seuraakaan enää mitään, muuta kuin vähissä määrin. Olen onnellisesti tietämätön.

''Mikään ei ole niin varmaa, kuin epävarmaa.''

Lyde19
Seuraa 
Viestejä2925
Liittynyt7.7.2013

Suomeenkin voitaisiin perustaa sellainen järjestelmä jossa televisio, radio ja netti siirtyy aina uuden hallituksen suoraan valvontaan. Näin vältyttäisiin aina jatkuvalta median moittimiselta siitä että se kertoo vääriä asioita.

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä9574
Liittynyt20.1.2013

Sipilä jaksaa yhä välillä yllättää, melko suurestikin, mikä on sinänsä hyvä, sillä olisi muuten vain tylsä tyyppi, joka sattuu olemaan suomen (välillä mokaileva) pm.

Lentotaidoton
Seuraa 
Viestejä5531
Liittynyt26.3.2005

Lyde19 kirjoitti:
Suomeenkin voitaisiin perustaa sellainen järjestelmä jossa televisio, radio ja netti siirtyy aina uuden hallituksen suoraan valvontaan. Näin vältyttäisiin aina jatkuvalta median moittimiselta siitä että se kertoo vääriä asioita.

1984 ?

jussipussi
Seuraa 
Viestejä36449
Liittynyt6.12.2009

Lyde19 kirjoitti:
Silloin meidän kannattaa lähettää ryhmä Venäjälle katsomaan miten se on toteutettu käytännössä.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä5978
Liittynyt8.11.2012

Suomessa media on yhtäkuin lobbareiden hörhöimmät höpötykset. Esimerkkinä tuosta esimerkiksi tälläkin palstalla ollut YLE:n uutisoima sairaudet  loppuu kun Suckerberg laittaa 3 miljardia lääketeollisuuden tutkimukseen. Todellisuus: maailmassa tuollainen 3 miljardia on pientä pienempi loro siitä mitä siihen tutkimukseen käytetään nyt.

Puolueet ja hallitus ovat merkittäviä lobbareita, mutta eivät koko kenttä. EK, AY-liike, yksittäiset ja järjästäytyneet yksityisen sektorin pelurit jne. Kaikille noille pelureille on yhteisenä piirteenä suuri viha kansaa kohtaan ja äärimmäinen pyrkimys omien etujen maksimaaliseen maksoimiseen hinnalla millä hyvänsä.

Muutamia asiapitoisia juttuja kaikesta huolimatta Suomen mediassa vielä on. Yhtenä esimerkkinä vaikkapa YLE Puhe, joka siksi että sitä niin harva kuuntelee on enemmän vapaa lobbareiden suurpainostuksesta.

Nature
Seuraa 
Viestejä8021
Liittynyt15.1.2014

Media on sensaatiohakuista ja myös sensaatioita ruokkivaa. Ei kaukana ole ajatus 007:n mediamogulista, joka järjestelee asioita sopivasti saadaakseen aikaan mahtavimman jutun.

Eikä mediaa kiinnosta esim. keksivertosuomalaisen yleinen mielpide (ns. maan hiljaisten)  vaan sellaisten tahojen (ääriryhmien edustajien) mielipiteet, jotka se saa agitoitua toimimaan. Viimeaikaisista osoituksena rasistiset ja antirasistiset ryhmät, joiden arvomaailmat ovat tasan yhtä sairaat, kantaväestöön kuuluvan tavallisen suomalaisen näkökulmasta katsottuna. Molemmat kehitysssuunnat johtavat ennemmin tai myöhemmin täydelliseen inhimilliseen katastrofiin.

Nature
Seuraa 
Viestejä8021
Liittynyt15.1.2014

jussipussi kirjoitti:
Nature kirjoitti:
Media on sensaatiohakuista ja myös sensaatioita ruokkivaa.
Ihminen on.

Kuka on kuka ei. Minä en ole. Pidän eniten rauhallisesta rinnakkaiselosta, ilman ylikorostettuja kohu-uutisia. Typerät lööpit lähinnä ärsyttävät. Kysehän on tietysti mediamarkkinoiden luomasta illuusiosta (eräänlaisesta huumeesta), jonka aallonharjalla kohulehdet ratsastavat. Haluaako / tarvitseeko ihminen tosiasiassa jokapäiväisen (media)huumeensa?

Nature
Seuraa 
Viestejä8021
Liittynyt15.1.2014

jussipussi kirjoitti:
Nature kirjoitti:

Kuka on kuka ei. Minä en ole.

Ei toki, naapuri on.

Naapurilla on vapaus, medilalla valta. Se jolla on valta, pitäisi olla myös vastuu.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä36449
Liittynyt6.12.2009

Nature kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Nature kirjoitti:

Ei toki, naapuri on.

Naapurilla on vapaus, medilalla valta. Se jolla on valta, pitäisi olla myös vastuu.

Lukijalla/lukematta jättävällä on myös valta /vastuu. Minä en lue esim MV julkaisua.

insinjööri
Seuraa 
Viestejä486
Liittynyt20.6.2016

jussipussi kirjoitti:
Nature kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Nature kirjoitti:

Ei toki, naapuri on.

Lukijalla/lukematta jättävällä on myös valta /vastuu. Minä en lue esim MV julkaisua.

Sinä oletkin tuollainen tuupovaaralainen junddi.

Mikään media Suomessa ei ole niin avantgardistinen kuin Ilomantsilaisen rattopoija Janitskinin pyörittämä MV-lehti. Hauska läpyskä. Parempi kuin Pahkasika oli.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat