Seuraa 
Viestejä1152
Liittynyt12.7.2016

Maalaan, piirrän ja kynäruiskuakin tulee käytettyä. Useimmiten jostain mallista tulee tehtyä. Onko se taidetta, en tiedä ja en oikeastaan usko että sillä olisi väliäkään.

Sivut

Kommentit (78)

Käyttäjä2844
Seuraa 
Viestejä27
Liittynyt15.9.2016

jarppah kirjoitti:
Maalaan, piirrän ja kynäruiskuakin tulee käytettyä. Useimmiten jostain mallista tulee tehtyä. Onko se taidetta, en tiedä ja en oikeastaan usko että sillä olisi väliäkään.

Niin ilmaiseeko ihminen itseään itselleen vai muille?

jarppah
Seuraa 
Viestejä1152
Liittynyt12.7.2016

Käyttäjä2844 kirjoitti:
jarppah kirjoitti:

Niin ilmaiseeko ihminen itseään itselleen vai muille?

Kai se itselle tärkeintä on. Vaikka Ikäänkuin muille tekisi. Itselleen sitä jotain kuitenkin todistaa ja näyttää. Ja siitä saa ihan oikeaa mielihyvää.

jarppah
Seuraa 
Viestejä1152
Liittynyt12.7.2016

Käyttäjä2844 kirjoitti:
Hienoa jälkeä mutta miksi ihmisen pitää saada tunnustusta taiteelle.haluaako ihminen tunnustusta itselle vai itse taiteelle.

Omalta kohdaltani vastaus on helppo, itselle ja juurikin sille tietylle taidolle jonka saanut/hankkinut. Enpä tosin lienekkään oikea taiteilija sanan varsinaisessa merkityksessä.. Ja jos olen niin olen juuri tällainen.

ovolo
Seuraa 
Viestejä6124
Liittynyt7.7.2007

jarppah kirjoitti:
Käyttäjä2844 kirjoitti:
Hienoa jälkeä mutta miksi ihmisen pitää saada tunnustusta taiteelle.haluaako ihminen tunnustusta itselle vai itse taiteelle.

Omalta kohdaltani vastaus on helppo, itselle ja juurikin sille tietylle taidolle jonka saanut/hankkinut. Enpä tosin lienekkään oikea taiteilija sanan varsinaisessa merkityksessä.. Ja jos olen niin olen juuri tällainen.

Hienoa jälkeä. Olis varmaan mahiksia rahahommiin vaikka kustomoitujen  maalausten tekoon autoihin, moottoripyöriin, jne. Eli vois toteuttaa itseään rahan virratessa samalla pankkitilille tai lompakkoon.

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä10210
Liittynyt20.1.2013

Kaveri teki aikoinaan sievoisen tilin, kun oli se kustomoitiujen kännykkäkuorien buumi - maalaili niitä kuoria ns. liukuhihnavauhdilla asiakkaiden toiveiden mukaisesti - iltapuhteina parikin satkua ja joskus enemmänkin illassa.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä40729
Liittynyt6.12.2009

jarppah kirjoitti:
Lyijykynää. Hyppäävälohi matkittu jostain, en muista mistä mainoksesta
Mitsubishi Hi-Uni B, kokeile jos mahdollista ja anna palautetta. 

jussipussi
Seuraa 
Viestejä40729
Liittynyt6.12.2009

Kannatta esitellä tuotoksesi taiteena. Se muuttaa tämän tutkimuksen mukaan katsojan reaktioita siihen.

https://www.sciencedaily.com/releases/2016/09/160918180006.htm

"A pilot study from a group of Dutch scientists implies that being told that an image is an artwork automatically changes our response, both on a neural and behavioural level. This may mean that our brains automatically up or down-regulate emotional response according to the whether they think something should be understood at face value, or whether it should be interpreted as art. This tends to lend support to an over 200 year old theory of art, first put forward by the philosopher Immanuel Kant in his Critique of Judgement."

“This work suggests that when we expect to be dealing with an artwork, our brain responds differently than when we expect to be dealing with reality” said lead researcher Noah van Dongen (Erasmus University, Rotterdam). “When we think we are not dealing with reality, our emotional response appears to be subdued on a neural level. This may be because of a tendency to ‘distance’ ourselves from the image, to be able to appreciate or scrutinize its shapes, colours, and composition instead of just its content. We know that our brains may have evolved with ‘hard-wired’ mechanisms that allow us to adjust our response to objects depending on the situation. What this work indicates, is that Kant’s two century old theory of aesthetics*, where he proposed that we need to emotionally distance ourselves from the artwork in order to be able to properly appreciate it, might have a neurological basis and that art could useful in our quest to understand our brain, emotions, and maybe our cognition.”

offmind
Seuraa 
Viestejä15965
Liittynyt19.8.2008

Eräs maailman parhaista fantasiataiteilijoista (John Howe) totesi eräässä haastattelussa (löytynee jonkin Sormusten herra -leffan ekstroista) että hän ei pidä itseään ole taiteilijana vaan kuvittajana.

“He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher...or, as his wife would have it, an idiot.” Douglas Adams

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat