Seuraa 
Viestejä8411

Jotta en sotke tämän selvittämiseen olemassa olevia threadeja nioin aloitan uuden.

Euroopassa DeMonge ja amerikoissa Vincent Burnelli vaalivat tätä asiaa.

http://www.meridian-int-res.com/Aeronautics/Burnelli.htm

Runkosiipi on meille luonnostaan tuttu..nykyään mm. liitopuvuista; https://fi.wikipedia.org/wiki/Liitopuku

Liito-oravalla on tavallaan tällainen.

Tällä on etuja...reynoldslukualue kasvaa jolloin tehoa saadaan vaikka siipi on lyhyt...siis nostovoimaa. Myös rakenteellinen keveys on luontainen ominaisuus tälle.

mm. 1998 on asiaa patentoitu; http://www.google.com/patents/US5813628

Eurooppalainen DeMonge oli ilmailun pioneereja; http://www.century-of-flight.net/Aviation%20history/flying%20wings/early...

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Sivut

Kommentit (219)

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

Burnelliin liitetään usein sana " unattractive " eli kauniisti sanottuna...epäkaunis.

http://aviation.stackexchange.com/questions/3842/what-were-the-disadvant...

Ehkä ikävä kyllä juuri se syy miksi hänen laitteet eivät saavuttaneet samaa suosiota kuin perinteiset koneet.

http://www.historynet.com/vincent-j-burnelli-and-his-flying-fuselage.htm

Burnellin pointti; https://www.youtube.com/watch?v=YdIqm9FOSV0

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006

Windspeed kirjoitti:
CE-hyväksytty kirjoitti:
Kai tiedät että vaikkapa liito-oravan kaltaisen liitävän esineen tekeminen on nykytekniikalla aika haastavaa? Eli mahdotonta.

Tämä uskomus on niin vahva, että pilotit kieltäytyivät lentämästä XF5U koneella.

Tosin se lentää kyllä; https://www.youtube.com/watch?v=gnTEXdialsk[/quote]

Ei se ole uskomus. Eläimet säätävät äruumiinosiensa asentoa tavalla joka ei vielä ole mahdollista koneelle. Ja vaikka periaatteessa melkein olisikin, niin vehje olisi kalleutensa takia lähinnä tutkijoiden lelu.

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

CE-hyväksytty kirjoitti:
Windspeed kirjoitti:
CE-hyväksytty kirjoitti:
Kai tiedät että vaikkapa liito-oravan kaltaisen liitävän esineen tekeminen on nykytekniikalla aika haastavaa? Eli mahdotonta.

Tämä uskomus on niin vahva, että pilotit kieltäytyivät lentämästä XF5U koneella.

Tosin se lentää kyllä; ">https://www.youtube.com/watch?v=gnTEXdialsk

Ei se ole uskomus. Eläimet säätävät äruumiinosiensa asentoa tavalla joka ei vielä ole mahdollista koneelle. Ja vaikka periaatteessa melkein olisikin, niin vehje olisi kalleutensa takia lähinnä tutkijoiden lelu.[/quote]

Ai sä tarkoitat kirjaimellisesti, etkä liito-oravan tyyppisellä laitteella..se on totta aerodynamiikka ja hännän liikuttelu on ihmiselle täysin vierasta...paitsi häntäheikeille.

Another XF5U model...  https://www.youtube.com/watch?v=zQhw3WtxiDc .

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä12313

Windspeed kirjoitti:
Lentokoneen runko todellakin kantaa aina jonkinverran.

Siis mikä ylläri tämä on? Mikä tahansa ilmassa liitävä esine kantaa jonkin verran. Olkoon kyseessä vaikkapa kivi tai pallo. Ladonovi lentää, kun siihen liitetään moottori.

Kantavassa rungossa ei ole mitään uutta tai yllättävää. Syy miksi lentokoneilla on erilliset siivet, on käytännöllinen. On edullista tehdä hyötykuormaa kantavasta rungosta putkilo. On helppoa aerodynamiikan ja mekaniikan kannalta tehdä koneesta rakenne, jossa erilliset nosteen ja ohjauspinnat muodostavat siivet ja siivekkeet roikottavat välissään tätä putkiloa. Se on halpaa, toimintavarmaa ja tehokasta.

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

Ab Surd Oy kirjoitti:
Windspeed kirjoitti:
Lentokoneen runko todellakin kantaa aina jonkinverran.

On edullista tehdä hyötykuormaa kantavasta rungosta putkilo. On helppoa aerodynamiikan ja mekaniikan kannalta tehdä koneesta rakenne, jossa erilliset nosteen ja ohjauspinnat muodostavat siivet ja siivekkeet roikottavat välissään tätä putkiloa. Se on halpaa, toimintavarmaa ja tehokasta.


Joo tämä on se syy...se on helppoa tehdä....mutta huomattavasti huokeampaa ja moninkertainen tehokkaampaa olisi tehdä runkosiipiratkaisu. Voit kysyä tätä myös Boeingilta.

https://youtu.be/cVU1V74VOGQ

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä12313

Windspeed kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Windspeed kirjoitti:
Lentokoneen runko todellakin kantaa aina jonkinverran.

On edullista tehdä hyötykuormaa kantavasta rungosta putkilo. On helppoa aerodynamiikan ja mekaniikan kannalta tehdä koneesta rakenne, jossa erilliset nosteen ja ohjauspinnat muodostavat siivet ja siivekkeet roikottavat välissään tätä putkiloa. Se on halpaa, toimintavarmaa ja tehokasta.


Joo tämä on se syy...se on helppoa tehdä....mutta huomattavasti huokeampaa ja moninkertainen tehokkaampaa olisi tehdä runkosiipiratkaisu. Voit kysyä tätä myös Boeingilta.

Jännä, että Boeing polttaa roviolla osakkeenomistajiensa rahoja rakentelemalla siipikoneita edelleen. 

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

Ab Surd Oy kirjoitti:
Windspeed kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Windspeed kirjoitti:
Lentokoneen runko todellakin kantaa aina jonkinverran.

On edullista tehdä hyötykuormaa kantavasta rungosta putkilo. On helppoa aerodynamiikan ja mekaniikan kannalta tehdä koneesta rakenne, jossa erilliset nosteen ja ohjauspinnat muodostavat siivet ja siivekkeet roikottavat välissään tätä putkiloa. Se on halpaa, toimintavarmaa ja tehokasta.


Joo tämä on se syy...se on helppoa tehdä....mutta huomattavasti huokeampaa ja moninkertainen tehokkaampaa olisi tehdä runkosiipiratkaisu. Voit kysyä tätä myös Boeingilta.

Jännä, että Boeing polttaa roviolla osakkeenomistajiensa rahoja rakentelemalla siipikoneita edelleen. 


Siipihän se on runkosiipikin, mutta huomattavasti tehokkaampi sellainen.

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat