Paras auto?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mikä on tänä päivänä paras henkilöauto. Jos otetaan huomioon teho, polttoaineen kulutus, ajomukavuus, turvallisuus ja pienipäästöisyys. Onko se Audi Quatro. Hintaa ei tässä kysymyksessä vertailla. Onko joku testi niin puolueeton, että siihen voisi luottaa? Tekniikan maailma ym. autolehdet ovat jotenkin epäluotettavia; autotehdas on esim. maksanut testin.

Sivut

Kommentit (148)

Vierailija

Miten painottaisit nuo ominaisuudet? Tehoa, polttoainetaloutta ja päästöjä on aika vaikea mennä valehtelemaan, sillä useimmat testaajat mittaavat nuo arvot kokeissaan.

Olen monenlaista purkkia pyöritellyt, mutta silti tuo oma kulkine on reippasti paras, tehon ja ajomukavuuden ollessa suurimmat painoarvoltaan. SAAB 9000 tuli aika lähelle noissa ominaisuuksissa, mutta veti väärästä päästä. Skoda SuperB:n kytkin taas oli kytkimien aatelistoa. Oho meni offtopic, kysehän olikin uusista autoista.

EDIT: Ja dieselkin vielä yök

PS: se on Quattro

Vierailija

Ajan Toyota Corollan pikkudieseliä. Kulutuksessa olen päässyt pitkässä ajossa 4,3l/100kim. Joku lehti oli valinnut Tojon dieselin vuoden ekoautoksi 2005. Dieselit kuluttaa aika paljon vähemmän kuin bensiiniversiot. Ajan vuodessa noin 40000km.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26870
Liittynyt16.3.2005
K. K.
Mikä on tänä päivänä paras henkilöauto. Jos otetaan huomioon teho, polttoaineen kulutus, ajomukavuus, turvallisuus ja pienipäästöisyys.



Nuo ovat keskenään ristiriitaisia vaatimuksia. Monet ovat myös hyvin henkilökohtaisia, minulle mukava tarkoittaa todennäköisesti jotain ihan muuta kuin sinulle mukava. Myös sen tiedät vain itse, miten painotat noita ominaisuuksia. Paljonko olet valmis tinkimään tehosta ja mukavuudesta saavuttaaksesi pienet polttoainekulut ja niin edelleen.

Onko se Audi Quatro.



Jollekin varmaan on, jollekin toiselle ei. Kyllä nelivetoaudi olisi ainakin minun listoillani harkittavana, jos olisin sen hintaluokan autoa ostamassa.

Onko joku testi niin puolueeton, että siihen voisi luottaa? Tekniikan maailma ym. autolehdet ovat jotenkin epäluotettavia; autotehdas on esim. maksanut testin.

En tiedä maksamisista, mutta jokainen testi kertoo lähinnä lehden toimittajien henkilökohtaisista mielipiteistä. Tekniset mittaukset ovat tietysti mittauksia, mutta tuollaiset asiat kuin mukavuus ja jossakin määrin turvallisuus ovat aina hyvin subjektiivisia kokemuksia. Jos toimittajalla sattuu olemaan samanlaiset mieltymykset kuin itsellä, testi tuntuu oikealta, mutta jos toimittaja pitääkin erilaisista autoista, testi tuntuu heti maksetulta vaikka se ei sitä olisikaan.

Ei kai tuossa voi muuta ohjetta antaa, kun että tee itse testi oma testisi. Koeaja mielenkiintoisia autoja ja valitse se mikä tuntuu juuri sinusta parhaimmalta. Tuskin kadut valintaasi, oli se sitten mikä tahansa, jos ostat auton yli 40 kE:n hintaluokasta. Kysymys mikä auto on paras on samanlainen kuin mikä ruoka on paras. Oikeita vastauksia on yhtä paljon kuin ihmisiä.

Vierailija

Jos haluat AUTON, osta amerikkalainen.

Jos haluat nuhakiikun, osta eurooppalainen.

Jos haluat riisikiikun, osta japsi.

Täällä ollaan hulluina japseihin, mainoslause
"Datsun kestää, kestää ja kestää" iski syvään,
suomalainenhan ostaa auton perintökaluksi.
Sen näkee ja haistaa liikenteessä, Euroopan
vanhimmat kiikut.

Jenkeillä on AUTOT, täällä kulkuneuvot

Vierailija
Jos haluat nuhakiikun, osta eurooppalainen.

Riisikiikun joten kuten ymmärän, mutta miksi jokin auto on nuhakiikku?

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
BUSHMAN
Jos haluat AUTON, osta amerikkalainen.

Yksikään ajamani jenkki ei täytä omaa käsitystäni AUTOsta.

Ensinnäkin Corvetet ovat leluja ja ikäviä ajettavia. Joku uusi chrysler neon oli kerran ja sen alusta ei riitä edes nopeusrajoituksen ylläpitoon kuivalla asfalttitiellä. Sitten oli entisen firman joku Oldsmobile: hirvitysten hirvitys.

Vierailija

Hmm... Jenkit ei oo tehny hyvää autoa sitten 70-luvun alun muskelimobiilien. Ja niissäkään ei ollut oikeastaan muuta hyvää kuin valtava moottori ja muhkea ulkonäkö.

Nelivetoautoa on melko turha hankkia ellei vedä kärryä tai asioi vaikeapääsyisissä paikoissa. Monimutkaisempi vetotapa on ensinnäkin kalliimpi, helpommin vioituvampi, raskaampi, hukkaa 2WD:tä enemmän tehoa ja lisää polttoaineenkulutusta.

Kyllä japanilainen auto on ihan järkihankinta Suomen oloihin. Tekniikka on pomminvarmaa ja korikin kestää jos sen suojaa kunnolla. Korroosiovikoja on uusissa autoissa ilmennyt melkein kaikissa merkeissä, joten sen ei enää voi laskea olevan vain japsien "ominaisuus". Ongelma voi tietenkin olla se että naapurilla on ihan samanlainen arjenharmaa kottero, tai pökäle, jolta nykymuoti mielestäni näyttää.

Jos haluaa erottua massasta, niin 5th Gear tai Top Gear testasi premium-luokan autoja, ja voittajaksi nousi Jaguar koska sellaista ei ollut kovin monella. Laatu sellaisessa on tietenkin jotain ihan muuta kuin saksalaismerkeissä.

Vierailija

Nyt varmaan ei puhuta ihan tämänlaisista autoista, mutta kyllä esim.Corvette on aikas hyvä ajaa ja kivan näköinen. Nuo perusjenkit, Chrysler Neon,Stratus,300M ja C ym. ovat kieltämättä aika veteliä ajaa.

Tossa:

http://www.rental.fi/edustus.asp?nro=64

Muistaakseni Corvetesta on nykyään saatavana myös 7.0L versio.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
K. K.
Mikä on tänä päivänä paras henkilöauto. Jos otetaan huomioon teho, polttoaineen kulutus, ajomukavuus, turvallisuus ja pienipäästöisyys. Onko se Audi Quatro. Hintaa ei tässä kysymyksessä vertailla. Onko joku testi niin puolueeton, että siihen voisi luottaa? Tekniikan maailma ym. autolehdet ovat jotenkin epäluotettavia; autotehdas on esim. maksanut testin.

Skoda

Suberb tai Octavia.

Skodat on halpoja ja syö vähän polttoainetta ja myös turvallisia.

Wolkkari tekee skodat, porsche, audit.

Dieselversiot on hyviä.

2.0 TDl on tehokas 103 kW:n tehoinen moottori. Se on markkinoiden kehittyneimpiä turbodieselmoottoreita ja antaa Octavialle erinomaiset suoritusarvot (huippunopeus 208 km/h, kiihtyvyys 0 - 100 9,6 s) erittäin pienellä polttoaineenkulutuksella (yhdistetty kulutus 5,5 l/100 km). Sen yhteyteen on saatavana myös vallankumouksellinen DSG-vaihteisto.

5.5 litraa vie 100 km skodan hyvät dieselit.

myös moottorista saa sellaisen että se kestää biodieseliä ja kasviöljyjä. Ei pala letkut puhki.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Volitans
BUSHMAN
Jos haluat AUTON, osta amerikkalainen.



Yksikään ajamani jenkki ei täytä omaa käsitystäni AUTOsta.

Ensinnäkin Corvetet ovat leluja ja ikäviä ajettavia. Joku uusi chrysler neon oli kerran ja sen alusta ei riitä edes nopeusrajoituksen ylläpitoon kuivalla asfalttitiellä. Sitten oli entisen firman joku Oldsmobile: hirvitysten hirvitys.

Jenkit on ihan paskoja, täällä autokauppiaat myyvät chrysleria käyttettynä. 6000 eurolla, kuin vastaava europpalainen maksaa aina yli 10000 euroa.

Olen ajatellut, että sielä amerikassa ja amerikkalaisten ohjeilla tehdään heikompia autoja, että autot hajoavat ajokunnottomaksi ja valmistajat saa rahaa.

Vierailija

Testailin tuossa vasta kymmeniä ja kymmeniä autoja, ja vastaan täysin aiheen vierestä, mutta vastaanpa kuitenkin.

Tuli todettua, että on niitä järkipohjaisia autoja paljon, pienine ja isoine vikoineen. Vaikka miten niitä katsoo, niin muuten hyvä auto voi olla tuskaisa ajettava, kun taas bensasyöppö "alta-hajoava" ajomukavuudeltaan mitä parhain.

Siteeratakseni isääni auton ostoa suunnitellessanii: "jos rattiin tarttuessa ei rupea hymyilyttämään, auto on väärä". Tältä pohjalta tuli ostettua, eikä kaduta yhtään, vaikka öljyiset kädet ja työkalut on tullut opittua.

Vierailija

Hmm... huomaan, ettei käsitykseni hyvästä autosta
saanut jakamatonta suosiota

Kyllähän Wanhasta Euoropasta ihan mukavia rasseja
löytyy ja jos ei aio kolmea vuosikymmentä pitää
ja pojalle/tytölle rippilahjaksi antaa niin esimerkiksi
Alfa Romeo, joita "Busmanilla" oli kolme peräkkäin
( 164 ) on ihan veikeä ajettava.

Japsit... tjaah... kopio on aina kopio. Mersun edustaja
kerran Stuttgardissa "Bushmania" varoitti ( B:lla oli
silloin uusi Honda Accord ): Aja varovasti noilla japanilaisilla,
ne eivät kestä sitä mitä euroopalainen HYVÄ auto.
Ja olihan japseilla mm. murtumaton ohjausakseli vielä
vuosikymmentä myöhemmin kuin täällä ja USA:ssa.

Mutta jos puhutaan ajo-MUKAVUUDESTA, jenkkiä ei
pieksä mikään ! V-6 tai kasi, automaatti, kaikki sähköistettyä,
vauu... äänettömyys.... you mention ! ( Bushman on
City-ihminen, ei kesämökkiä ja karjapolkuja ). Ja nehän
kestävät ikuisesti, jos niin haluaa ( Bushman vaihtaa kyllä
autoa viimeistään aina kahden vuoden välein ).

Howdee !

Vierailija
K. K.
Jos haluat nuhakiikun, osta eurooppalainen.

Riisikiikun joten kuten ymmärän, mutta miksi jokin auto on nuhakiikku?

JOO, 2CV:N ELI "RÄTTISITIKAN" MAINOSHAN
TUO ALUNPERIN OLI, MUTTA MONET EUROOPPALAISET,
BRITEISTÄ NYT PUHUMATTAKAAN, ALKAVAT
VETÄÄ ERI PAIKOISTA ENSIMMÄISEN PUOLEN VUODEN
JÄLKEEN

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat