Seuraa 
Viestejä1478

Moi kaikille vaan! Onko kukaan kokeillut tulostaa isompaa taulua pienemmistä osista? Esim A3-kokoisista tulosteista jotain parin metrin kokonaisuutta? Lähinnä mietin niitä saumakohtia. Jos ne A3-kuvat liimaa johonkin taustaan huolellisesti ja suurta tarkkuutta noudattaen yhteen, niin tuleeko kokonaisuudesta ihan ok taulu, jota kelpaa pitää seinällä? Vai häiritseekö ne saumakohdat kovastikin? Olen vähän miettinyt että olisi hienoa tulostella seinät täyteen 1,5 metrisiä tauluja. Teetettynä maksaisivat vissiin aika paljonkin. Ei se itse itsetehtynäkään ihan ilmaista ole, mutta luultavasti paljon edullisempaa. A3-valokuvapaperi maksaa jotain euron kappale kaiketi. Muste maksaa jotain myös. Tulostin maksaa. Jos on jotain hyviä muita ideoita niin otan vastaan. Pointtina siis saada omia valokuvia seinällä isokokoisina. Tyyliin 1,5m x 1,0m luokkaa.

Kommentit (7)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31348

Tuollaisten asioiden häiritsevyys on niin henkilökohtainen asia, ettei siihen voi toisen puolesta vastata. Minua ei häiritsisi, jos se olisi jonkun toisen taulu, mutta omissa en voisi sietää. Se on vain tyhmää harrastusperfektionismia, mutta ei se ole vaiva josta pääsee järjellisellä päättelyllä eroon.

Kysy tarjousta jostain julisteita printtaavasta firmasta. Se voi olla halvempaa kuin valokuvafirmojen tekeleet. Yleensä itse tulostaminen ei kilpaile hinnalla firmoja vastaan vaan hifistelymahdollisuuksilla, mutta en sitten tiedä mikä tilanne on isoissa tulosteissa, jos hommaa halvimmat harakiripaperit ja musteet ja tyytyy siihen mitä tulemaan sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä17818

Entä jos tulostaisi taulun vaikka 8sta A3 kokoisesta arkista ja maalaisi siinä olevan kuvan sitten siististi päälle öljyväreillä..saisi täydellisen taideteoksen..olisiko sen arvokas ?

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Vänni
Seuraa 
Viestejä328

En usko, että saumakohdat näkyisi häiritsevästi kokemusta on 4A kuvia 4kpl yhdeksi kuvaksi olen tehnyt. Epäilen kylläkin tuon kotitulostimen edullisuutta jos ei sitten ole erillismusteita ruiskiva printteri käytettävissä.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31348

Major_Breakthrough kirjoitti:
Entä jos tulostaisi taulun vaikka 8sta A3 kokoisesta arkista ja maalaisi siinä olevan kuvan sitten siististi päälle öljyväreillä..saisi täydellisen taideteoksen..olisiko sen arvokas ?

Ei nimettömien taiteilijoiden töistä niin paljoa makseta, että saisi työlleen liiketaloudellisessa mielessä järkevän korvauksen. Ja nimekkäiden ei tarvitse nyhrätä mallin mukaan, sen kun suhertavat "todellista" taidetta. Fotorealistinen maalaustyyli meni pois muodista joskus 1800-luvun lopulla.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31348

Sukkula kirjoitti:
Lasertulostimella saa melko hyvää jälkeä. Varsinkin jos kotoa löytyy värilaser.

Jos nyt puhutaan siitä laadusta mitä valokuvavedoksilta odotetaan, niin lasertulostimien jälki on täysin kelvotonta. Parhaimmillaan (monen tonnin toimistokoneilla) jotain keskinkertaista aikakauslehtilaatua.

mdmx
Seuraa 
Viestejä6167

Saahan noita nykyään suht edullisesti tilattua tulostuspalveluita tarjoavista firmoista.

Jos 36" x 48" riittää niin vaikkapa https://www.vistaprint.com/ $25/kpl

Ei välttämättä kannata hommailla kallista A3 photo mustesuihkua ja alkaa liimaileen. Omasta kuvasta tulostettua tapettiakin saa tilattua jos haluu koko seinänkokosen kuvan.

https://www.techlicious.com/tip/best-places-to-print-your-own-wall-art-w...

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat