ootko käyny Lenin museossa Tampereella???

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

ootko käyny, mitä mieltä olet ollut asiasta oliko hyvä. Kannattaako käydä, rupeeko naapurit epäileen kommariksi jos käy kattoon leninin viiksiä museossa.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Kyllä siellä käydä kannattaa jo sen takia, että sen on maailman ainoa laatuaan! Olen käynyt siellä aikaa sitten ja kyllä sieltä hyvän kuvan Leninin elämästä ja poliittisista teoista saa. Syksyllä museossa avautuu näyttely menneistä maailman nuorison ja ylioppilaiden rauhan ja ystävyyden festareista. Koska itsekin aikoinaan näillä festareilla kävin Havannassa ja Berliinissä ajattelin syksyllä käväistä museossa uudestaan.

Vierailija

Oletkos Snaut nähnyt Goodbye Leninin? Entäs tämän uuden Kenen joukoissa seisot? Ostalgiaa Suomivirityksellä kuulemma.

Vierailija
Mummo
Oletkos Snaut nähnyt Goodbye Leninin? Entäs tämän uuden Kenen joukoissa seisot? Ostalgiaa Suomivirityksellä kuulemma.

Olen sen "Goodbye Leninin" nähnyt ja se oli todellakin ostalgiaa parhaimmillaan. Tuota kotimaista en ole nähnyt mutta kävin kyllä joskus nuoruudessani kuuntelemassa Agit Propia ja Kristiina Halkolaa ym. Mutta en ikinä oikein pitänyt heidän kireästä ja agressiivisesta laulutyylistään olkoonkin, että kyseessä olivat ns. työväen taistelulaulut.

Vierailija

En ole käynyt mutta muutama kaveri asuu samassa talossa, ja he ovat monta kertaa sanoneet, että kannattaisi käydä.

Vierailija

Samoja ikiä sitten ollaan Snaut...Agit Prop oli tosin hyvä. Monna Kamua kävin noin vuosi sitten konsertissa kuuntelemassa. Laulaa edelleen aivan upeasti. Chydeniuksen CD:n löysin täynnä Monna Kamun lauluja. Aah oih. En taistolaisia tai edes enemmistöläisiä ollut, mutta se musiikki. Se oli Mummon nuoruutta.

Vierailija

Kerran yritin käydä muttei ollu auki. Vaikkakin tuo Lenin on minun silmissäni menettäny arvoaan niin voisinpa silti vielä mielelläni hankkiutua tuonne museoon ehkä oppisin vielä lisää Leninin historiasta...

Chair
Seuraa 
Viestejä2799
Liittynyt6.9.2005
ootko käyny Lenin museossa Tampereella???

Se on joko "Ootko käyny, Lenin, museossa Tampereella?" tai "Oootko käyny Lenin-museossa Tampereella?"

Kumpaa tarkoitat?

"Die Theorie bestimmt was wir beobachten können."(Albert Einstein)

BlackKnight
Seuraa 
Viestejä320
Liittynyt28.3.2006
tiäremiäs
ootko käyny, mitä mieltä olet ollut asiasta oliko hyvä. Kannattaako käydä, rupeeko naapurit epäileen kommariksi jos käy kattoon leninin viiksiä museossa.

Kerran ollessani töissä Tamperelaisessa firmasssa minulle tuli outo puhelu. Vastasin puheluun ja sanoin firman nimen ja oman nimeni. Toisesta päästä vastattiin "Lenin museo". Ihmettelin sitten miksi he soittavat minulle ja toisesta päästä ihmeteltiin myös miksi minä soittelen heille. Sitten siellä Lenin-museon päässä välähti ja kaveri kiroili vähän aikaa ja lähetti sitten terveisiä Supolle. Olivat varmaan jo tottuneet moisiin puheluihin.

Onkos tiäremiäs näitä Supon miähii ?

Vierailija

"Goodbye Lenin" oli todella hauska leffa. Kävin sen ensin Hesassa katsomassa ja myöhemmin pikkukaupungin kinon keskiviikkonäytöksessä. Se taisi keväällä Suomessa tulla telkkaristakin, mutta jäi sattuneesta syystä katsomatta. Jotenkin vaan huumorihermoja kutittava harmiton elokuva oli.

Vierailija

Eipä ole tullut käytyä. Sotamuseossa kyllä kävin, ja piruuttani suuntasin käytävällä olleiden panssarintorjuntatykkien tähtäimet kohti käytävän päässä olleen Isä Aurinkoisen muotokuvan ohimoa. Saavatpa tähtäimiin seuraavaksi tirkistelevät hieman ajattelemisen aihetta. Aatukin oli siellä, mutta pylvään takana niin, ettei siihen saanut sihtiä.

Vierailija

En ole käynyt, enkä mene. Yksi viime vuosisadan suurimmista rikollisista koko ukko. Törkeää, että Suomessa on kyseinen mausoleumi. Ihan yhtä hyvin voisi olla vaikka museo Hitlerille, Stalinille ja vaikka Maolle, Kaikki samanlaisia rikollisia.

Vierailija
Mummo
Samoja ikiä sitten ollaan Snaut...Agit Prop oli tosin hyvä. Monna Kamua kävin noin vuosi sitten konsertissa kuuntelemassa. Laulaa edelleen aivan upeasti. Chydeniuksen CD:n löysin täynnä Monna Kamun lauluja. Aah oih. En taistolaisia tai edes enemmistöläisiä ollut, mutta se musiikki. Se oli Mummon nuoruutta.

"Kai muistat toveri Viljasen ja ohranan hotellin..."
Matti Rossi teki kovia lauluja ja oli totinen toveri varmaan muutenki. Minä vähän pelkäsin koko taistolaisuutta ja niiden laulut ja laulutyyli oli jotenkin kolakkaa. Nykyään niitä kyllä kuuntelee.

Vierailija

Peksu, peksu. Historia on harvoin kaunista, mutta aina mielenkiintoista. Lenin-museo on erästä Suomen historian vaihetta valaiseva museo ja sellaisena tärkeä.

K.K.

Opiskelin HY:ssä 70-luvulla ja taistolaiset riehuivat silloin täydellä voimalla joka paikassa.

Kahdesti olen julkisesti saanut turpaani. Toinen mojauttaja oli naisstallari, joka luentolakon taas kerran julistettuaan koetti välivalloin estää ihmisiä menemästä laudatur-seminaariin. No, minähän menin. Sen verran olen lyöjäni vaiheita seurannut, että työskentelee nykyisin psykoterapeuttina eräässä Helsingin sairaalassa.

Vaan kaikessa on hyvääkin. Laululiike oli voimissaan ja tuotti upeita lyriikan ja säveltämisen liiton hedelmiä. Matti Rossi säilyy mielessäni aina ilmiantajapetturina, sori.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat