Seuraa 
Viestejä10
Liittynyt2.4.2016

Hei,
Aloitin 2 viikkoa sitten ottamaan Betolvex 1mg B12-vitamiinia.
Sitä ennen meni nukahtamisvaikeuksien takia olantsapiinia 30 mg ja 240mg Tenoxia.
Nyt 2 viikon käytön jälkeen olen pystynyt vähentämään olantsapiinin 20 milligrammaan ja Tenoxin 90 milligrammaan.
Vireys on parantunut ja oma-aloitteisuus, myös tupakoinnin olen vähentänyt 30 savukkeesta noin 15kpl per päivä.
Luin netistä että tupakointi vähentää B12-vitamiinia elimistössä.
Olen 32-vuotias insinöörimies ja olen joutunut käyttämään unilääkkeitä vuodesta 2009 alkaen.
Runsas Tenoxin käyttö on aiheuttanut muistin heikkenemisen lisäksi ilmeisesti vielä päihdedementiankin.

Olen tässä keskustellut useiden lääkäreiden kanssa Tenoxin lopettamisesta. Heidän mukaansa paras tapa lopettaa Tenox, on että sitä vähennetään esimerkiksi puoli tablettia noin viikon välein.

Eräs päihdehoitoon erikoistunut lääkäri kertoi että Tenoxin voisi korvata reilulla annoksella Diapamia, joka auttaisi sitten iltaisin nukahtamisvaikeuksiin. Diapam on hänen mukaansa siitä hyvä että se on pitkävaikutteisempi ja siksi sitä on helpompi vähentää asteittain.

Olisiko teillä kokemuksia Tenoxin vähentämisestä asteittain tai Diapamin käytöstä unettomuuden hoitoon?

Minulta otettiin verikoe neljä päivää B12-vitamiinin aloittamisen jälkeen, jonka mukaan B12-vitamiinia oli reilusti yli viiterajan. Tämän perusteella ja voinnin parantumisen perusteella voisi päätellä, että B12-vitamiini minulla ainakin imeytyy ruuansulatuksen kautta, enkä tarvitsisi tällä hetkellä B12-vitamiinipistoksia.

En ole käyttänyt mitään monivitamiinia, vaan ainoa muutos oli että aloitin käyttämään Betolvex 1 mg tabletteja 5-7kpl per päivä. Otan annoksen aamuisin ja sen jälkeen tuntuu että päivä lähtee käyntiin.

B12-vitamiini on lisännyt energisyyttä kohtuullisesti, olen pystynyt jo vähän juoksemaankin. Myös unettomuuden hoitoon B12-vitamiinilla vaikuttaisi olevan hyötyä.

Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Sivut

Kommentit (17)