Seuraa 
Viestejä94
Liittynyt16.1.2016

Tietääkö toimitus lainkaan miten surkeasti tomiva tämä keskustelufoorumi on.
Selkeitä puutteitakin on esim. muokkaus, lainaukset jne..Eihän näin surkeaa palstaa ole. 4H kerhon virkkaus foorumikin pelittää paremmin ja on parempi käyttää.

Joka kauvan elää, se paljon näkee.

Sivut

Kommentit (26)

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6057
Liittynyt8.11.2012

Kohta poliisi valvoo näitäkin viestejä. Kehityksellä on Suomessa vain yksi suunta, eli alaspäin. Kannattaa siis olla tyytyväinen nykyiseen mitä se onkin ja olla pyytämättä mitään muutoksia mihionkään koskaan, koska silloin ainakin niitä muutoksia tulee.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28391
Liittynyt16.3.2005

HuuHaata kirjoitti:
Kohta poliisi valvoo näitäkin viestejä.

Ällös huoli. Sisäministeriö päättää sen valvonnan lopettamisesta hyvin nopeasti, koska puolet Suomen poliiseista on latamossa ja toinen puoli hermolomalla tai irtisanoutunut alle kuukaudessa näiden viestien lukuvelvollisuuden alkamisesta. Sosiaali ja terveysministeriökin on tyytyväinen, ettei kukaan kysele sen enempää, miksi tämän tason tapaukset saavat olla avohoidossa. Ei niillä ole rahaa rakentaa hullujenhuoneita kaikille sitä tarvitseville.

ing geolog
Seuraa 
Viestejä6245
Liittynyt28.9.2008

Kolmas kerta toden sanoo ? m&&&&&

Mutta minäkin voin tehdä virheitä, kerran nuorena sytytin, Haaparannan kaupunginhotellissa, tupakin väärästä päästä.

Titanic
Seuraa 
Viestejä935
Liittynyt10.5.2014

Olen hieman mietiskellyt asioita ja kun olen huomannut kuinka suuria vaihteluja on keskustelijoiden älykkyyden tasossa niin on selvää, että kaikista älykkäimpiä varten, mikäli he turhaantuvat matti meikäläisten tasoon, pitäisi perustaa oma foorumi esim. MENSA:n alaisuuteen: MENSA forums.

Olen miettinyt myös millainen foorumisoftan pitäisi olla.

1. Olisi selkeä kirjastoluokituksen UDK tai aakostuksen mukainen aluejako. Alueita olisi jopa 5000-20000.

2. Jokaisen yksittäisen ketjun aloituksen voisi nostaa uudeksi alueeksi äänestyksen perusteella.

Esim. nappia painamalla voisi luoda alueen Hitausvoima mekaniikassa, koska sellainen ketjun avaus on olemassa. Pitäisi olla hyvin dynaaminen softa ja mahdollisuudet. Hakuominaisuudet ja muut.

Foorumille eivät pääsisi kaikki, vaan se olisi suljettu ja vaadittaisiin suosituksia muilta jäseniltä tai/sekä älykkyystestin mukainen profiili.

syytinki
Seuraa 
Viestejä9148
Liittynyt18.8.2008

Titanic kirjoitti:
Olen hieman mietiskellyt asioita ja kun olen huomannut kuinka suuria vaihteluja on keskustelijoiden älykkyyden tasossa niin on selvää, että kaikista älykkäimpiä varten, mikäli he turhaantuvat matti meikäläisten tasoon, pitäisi perustaa oma foorumi esim. MENSA:n alaisuuteen: MENSA forums.

1. Olisi selkeä kirjastoluokituksen UDK tai aakostuksen mukainen aluejako. Alueita olisi jopa 5000-20000.

2. Jokaisen yksittäisen ketjun aloituksen voisi nostaa uudeksi alueeksi äänestyksen perusteella.

Esim. nappia painamalla voisi luoda alueen Hitausvoima mekaniikassa, koska sellainen ketjun avaus on olemassa. Pitäisi olla hyvin dynaaminen softa ja mahdollisuudet. Hakuominaisuudet ja muut.

Foorumille eivät pääsisi kaikki, vaan se olisi suljettu ja vaadittaisiin suosituksia muilta jäseniltä tai/sekä älykkyystestin mukainen profiili.

En tiedä, mutta veikkaan. Mensalla on jo tuollainen salainen keskustelupalsta. Sen ominaisuuksia en lähde ennustamaan, mutta varmaan ovat hyvin älykkäitä.

Hyvinkin voivat jotkut tämän palstan jutut olla suoria kopioita sieltä. Kuten esim. kuujutut, 911 ja työntyvät voimat, jne.

MooM
Seuraa 
Viestejä6153
Liittynyt29.6.2012

Titanic kirjoitti:

Mitä hyötyä tästä olisi? Sitäpaitsi, ainakin minä katson aluejakoa vain, kun teen itse aloituksen. Muuten vain etusivua, jossa näkyy kaikki viestit.

Titanic kirjoitti:

Montako nykyistä kirjoittajaa arvelet jäävän/pääsevän ja montako tulee lisää uuden älykköpalstan innoittamina? Itse veikkaan neljää nykyistä, joista kaksi kyllästyy tyhjänä kaikuvaan foorumiin viikossa ja kaksi jankkaa keskenään + kaksi ulkopuolista, jotka käyvät toteamassa, että ei täällä mitään keskustelua ole ja häipyvät.

MooM
Seuraa 
Viestejä6153
Liittynyt29.6.2012

Nähdäkseni eloisan  foorumin elinehto on joko tarkka rajaus+ tarvittaessa tiukka moderointi + riittävän iso määrä aiheesta kiinnostuneita aktiivisia käyttäjiä (onnistuu esim. joillain harrastusfoorumeilla Suomessakin tai isossa maailmassa hyvinkin detaljiaiheessa). Tai sitten laajasti rönsyilevät aiheet salliva moderointi ja  sopivasti perseilyä ja provosointia. Vauvan AV taitaa olla malliesimerkki, vaikka ymmärtääkseni sielläkin moderointi nappaa tiukasti pois "väärät" aiheet. 

käyttäjä-7929
Seuraa 
Viestejä217
Liittynyt22.3.2015

syytinki kirjoitti:
Titanic kirjoitti:

En tiedä, mutta veikkaan. Mensalla on jo tuollainen salainen keskustelupalsta. Sen ominaisuuksia en lähde ennustamaan, mutta varmaan ovat hyvin älykkäitä.

Hyvinkin voivat jotkut tämän palstan jutut olla suoria kopioita sieltä. Kuten esim. kuujutut, 911 ja työntyvät voimat, jne.

Veikkaaan myös että lättämaateoriat ovat sieltä.

Japetus
Seuraa 
Viestejä9913
Liittynyt20.6.2009

MooM kirjoitti:
Titanic kirjoitti:

Mitä hyötyä tästä olisi? Sitäpaitsi, ainakin minä katson aluejakoa vain, kun teen itse aloituksen. Muuten vain etusivua, jossa näkyy kaikki viestit.

Titanic kirjoitti:

Montako nykyistä kirjoittajaa arvelet jäävän/pääsevän ja montako tulee lisää uuden älykköpalstan innoittamina? Itse veikkaan neljää nykyistä, joista kaksi kyllästyy tyhjänä kaikuvaan foorumiin viikossa ja kaksi jankkaa keskenään + kaksi ulkopuolista, jotka käyvät toteamassa, että ei täällä mitään keskustelua ole ja häipyvät.

Taisivat olla sarkasmia nuo ehdotukset. Itse ihan vakavissani olen puoltanut tällaista:

Jos palstan moderoinnissa olisi vielä jokunen tolkku tallella, ehdottaisin sille periaatetta, jossa skippivilpin aloittamisesta rangaistaisiin asianosaisen kaikkien viestien poistamisella niin kauan kuin yksi niistä joko vastaa positiolle liian vaikeaksi koettuun kysymykseen tai sisältää myönnön vastauskyvyttömyydestä. Ehdollinen banni voisi napsahtaa, kun 3-4 kertaa saman kysymyksen joutuu toistamaan. Todennäköisesti parantaisi keskustelua enemmän kuin mikään muu kuviteltavissa oleva käytäntö.

Turhiapa nämä kaikki nootit kuitenkin ovat. Pitäisi vain laittaa uusi palsta pystyyn.

jussipussi: "Ennusteeni: Japetus esittää kunnolliset perustelut ja vastapuoli esittää 'mutta kun minusta tuntuu siltä että'."
o_turunen rohkeana: "Kun kerran suoraan väität, niin turhaa on tuosta minun on ruveta väittelemään."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

syytinki
Seuraa 
Viestejä9148
Liittynyt18.8.2008

käyttäjä-7929 kirjoitti:
syytinki kirjoitti:
Titanic kirjoitti:

Veikkaaan myös että lättämaateoriat ovat sieltä.

Tämä on tiedepalsta ja siksi suosittelen, että käytetään täsmällisiä käsitteitä, nimikkeitä ja määreitä. Maa on litteä ei lättänä.

Merlin
Seuraa 
Viestejä4095
Liittynyt25.9.2017

Japetus kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Titanic kirjoitti:

Titanic kirjoitti:

Taisivat olla sarkasmia nuo ehdotukset. Itse ihan vakavissani olen puoltanut tällaista:

Jos palstan moderoinnissa olisi vielä jokunen tolkku tallella, ehdottaisin sille periaatetta, jossa skippivilpin aloittamisesta rangaistaisiin asianosaisen kaikkien viestien poistamisella niin kauan kuin yksi niistä joko vastaa positiolle liian vaikeaksi koettuun kysymykseen tai sisältää myönnön vastauskyvyttömyydestä. Ehdollinen banni voisi napsahtaa, kun 3-4 kertaa saman kysymyksen joutuu toistamaan. Todennäköisesti parantaisi keskustelua enemmän kuin mikään muu kuviteltavissa oleva käytäntö.

Turhiapa nämä kaikki nootit kuitenkin ovat. Pitäisi vain laittaa uusi palsta pystyyn.

Japetus ei tyypilliseen tapaansa kykene näkemään järkeä oman vaikutusalueensa ulkopuolella.

Tää on näitä "miksei tossa käytetty parempaa ruuvia" kysymyksiä, joihin on aina sama vastaus ja se on raha. Rahalla saa ja hevosella pääsee.

Ainoa toimiva malli moderoinnille on vertaismoderointi, joka sekin vaatii huomattavasti massia, mutta siirtää sitä algoritmeille. Tekoälyn ei tarvitse pinnistellä niin hirveästi väärien positiivisten ja negatiivisten kanssa kun se valvoo valvojia.

Uusimpien tutkimusten mukaan uusimmat tutkimukset ovat keskimäärin yhdentekeviä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat