Kommentit (2)

John Carter
Seuraa 
Viestejä15373

Joo, sain tänä kesänä seurata erittäin läheltä pääskysten pesintää ja yleensäkin käyttäytymistä. Pääskyset näyttävät olevan paikallaan vain pakollisen ajan, eli silloin kun lisääntyvät. Heti kun siivet vain kantavat, niin ne lähtevät lentoon ja samantien takaisin muuttomatkalle kohti etelää. Siinä kestää n.viikko sen jälkeen kun poikaset lähtevät ensimmäisen kerran lentoon pesästään. Muutenkin poikasten kehitys näytti erittäin nopealta sen jälkeen kun ne olivat kuoriutuneet. Kaikin puolin mukavia lintuja, jotka tuntuivat erittäin leikkisiltä ja ihmisystävällisiltä, joka tosin saattoi johtua siitä, että olin niiden kanssa läheisissä tekemisissä siitä asti, kun ne muuttivat yläkerran terassini kattoon. Hyödyllisiäkin olivat, koska hajottivat puolestani pari ampiaispesää ja häätivät ampiaiset pois taloni läheisyydestä. Ehkä taitavimpia lintuja lentämään, mitä olen koskaan nähnyt. Pystyvät lentämään erittäin ahtaissa paikoissa ja kuten kolibrit, niin paikallaan ilmassa. Luulen, että ensi kesänä parvekkeelleni tulee asumaan jotkut noista kuudesta poikasesta, jotka siellä tänä kesänä syntyivät.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat