Kommentit (7)

mdmx
Seuraa 
Viestejä4289
Liittynyt23.11.2009

Onhan se hienoa, jos pitää paikkaansa, mikä on vielä aika epätodennäköistä. Näitä on nähty ennenkin.

Mutta thumbs up!

Tämä vähän ärsytti:

Lainaus:
Viestin väitetään varoittavan meitä heidän olemassaolostaan, kirjoittaa muun muassa The Independent ja AOL.

Toimittaja päätti sitten lipsauttaa freudilaisen käännösvirheen. Kun lähdemateriaali sanoo että:

"Who are trying to alert us to their existence."

Tarviiko sitä paniikkia lietsoa joka välissä. :)

Creativity Is Intelligence Having Fun

JPI
Seuraa 
Viestejä24797
Liittynyt5.12.2012

Sanoo: "Viesti on paikannettu vain 234 tähteen kaikkiaan 2,5 miljoonasta tähdestä.".
Siis noin monestako tähdestä se viesti tulee? Mitäs järkee alienit näkee siinä, että laittavat laitteensa noin moneen paikkaan viestittämään? Jos kerran pystymme laskemaan että lähteitä on 234, niin silloinhan pystymme laskemaan 1, 2, 3....234. Siis jokainen lähde kussakin noista 234 tähtijärjestelmästä riittää silloin yksinäänkin viestin lähetykseen. Jos minä oisin uhvolaisten pr päällikkö niin laittaisin nuo 234 lähetintä skannaamaan avaruutta useampaan suuntaa eikä kaikkia kerralla samaan suuntaan.
Vähän eppäilyttää.

3³+4³+5³=6³

Himuli
Seuraa 
Viestejä1462
Liittynyt10.3.2016

JPI kirjoitti:
Sanoo: "Viesti on paikannettu vain 234 tähteen kaikkiaan 2,5 miljoonasta tähdestä.".
Siis noin monestako tähdestä se viesti tulee? Mitäs järkee alienit näkee siinä, että laittavat laitteensa noin moneen paikkaan viestittämään? Jos kerran pystymme laskemaan että lähteitä on 234, niin silloinhan pystymme laskemaan 1, 2, 3....234. Siis jokainen lähde kussakin noista 234 tähtijärjestelmästä riittää silloin yksinäänkin viestin lähetykseen. Jos minä oisin uhvolaisten pr päällikkö niin laittaisin nuo 234 lähetintä skannaamaan avaruutta useampaan suuntaa eikä kaikkia kerralla samaan suuntaan.
Vähän eppäilyttää.

Luulen että siinä tarkoitettiin, että 2,5 miljoonan tähden joukosta onnistuttiin rajaamaan viestin lähde jonnekin 234 tähden joukkoon. Että kyse on siis paikannustarkkuudesta eikä siitä että se tulisi monesta paikasta.

JPI
Seuraa 
Viestejä24797
Liittynyt5.12.2012

Tuuba kirjoitti:
JPI kirjoitti:
Vähän eppäilyttää.

Luulen että siinä tarkoitettiin, että 2,5 miljoonan tähden joukosta onnistuttiin rajaamaan viestin lähde jonnekin 234 tähden joukkoon. Että kyse on siis paikannustarkkuudesta eikä siitä että se tulisi monesta paikasta.

Juu, kävi tuo sama ensin mullakin mielessä.
Lause "Viesti on paikannettu vain 234 tähteen joukkoon kaikkiaan 2,5 miljoonasta tähdestä"
pitäisi siis ehkä kuulua: "Viesti on paikannettu vain 234 tähden joukkoon kaikkiaan 2,5 miljoonasta tähdestä"

Toisaalta jos katsot yo. linkin ekan englanninkielisen linkin ja lyhyen videon siellä, niin ihmetyttää miksi tuota ei kyetä selvästi esittämään siten kuin sanot.
Lisäksi Aolin linkissä sanoo:
"An analysis of 2.5 million stars that researchers have been watching has revealed 234 stars giving off "strange modulations" that suggest their origins are likely caused by an alien species, rather than natural causes."

Aika selvästi tarkoittaa, että jokaisesta noista 234 tähdestä se viesti erikseen tulee. Mutta jälleen toisaalta tällaisia käännös- ja käsitysvirheitä pukkaa tulemaan aika usein kun media käy puuhiin. :-))

3³+4³+5³=6³

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat