Seuraa 
Viestejä1464
Liittynyt10.3.2016

Silmähän on vain elin, jonka voi korvata ja on korvattukin jonkinlaisilla kameroilla ja kohta ilmeisesti toimivilla silmäproteeseilla joista hehkutetaan että ne voivat olla paljon silmää parempia. Mutta olen ennenkin miettinyt, että.. meillähän kun on rajallinen tarkkuus näössä johtuen silmästä. Näemme vain tietyllä tarkkuudella yksityiskohtia näkymästä. Mitä tapahtuu kun silmä korvataan esim 100x erottelukyvyltään tarkemmalla laitteella? Miten aivot tulkitsevat tuon kuvan? Itse en ainakaan yksinkertaisesti kykene kuvittelemaan, miltä 100x tarkempi näkymä näyttäisi kuvittelematta mukaan jonkinlaista zoomefektiä. Tuleeko kaikki tavallaan "lähemmäs"? En oikein osaa pukea kunnolla sanoiksi mitä ajan takaa, toivottavasti joku hiffaa. Mutta asia on sellainen jonka haluaisin ehdottomasti joskus kokea, koska se on periaatteessa ihan mahdollista toteuttaa enkä kertakaikkiaan tiedä miltä se sitten lopulta tuntuu nähdä 100x tarkemmin. Ja miltä tuntuisi nähdä muukin kuin keskikohta tarkasti? Sekoavatko aivot? Voivatko aivot mukautua tuollaiseen niin että on ihan "fine" että kaikki näkyy 100x tarkempana keskeltä reunoille asti? Fuck.

Kommentit (3)

jarppah
Seuraa 
Viestejä1140
Liittynyt12.7.2016

Itse pohtinut samaa. Esim haukoilla on paljon tarkempi näkö mutta ei sitä mitenkään pysty kuvittelemaan millaista se olisi nähdä siten..

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat