Seuraa 
Viestejä1422
Liittynyt15.1.2014

Sivut

Kommentit (37)

mdmx
Seuraa 
Viestejä4265
Liittynyt23.11.2009

Mieti sitä rekursioo, kun me kehitetään täälä simulaatiossa uusi simulaatio, sitten ne taas kehittää sielä uuden.

Jossain vaiheessa pamahtaa väkisinkin jotain, kun tulee tarpeeks monta sisäkkäistä simulaatioo.

Creativity Is Intelligence Having Fun

salai
Seuraa 
Viestejä7365
Liittynyt17.3.2005

jussipussi kirjoitti:
Overlander kirjoitti:
Aika päräyttävä kirjoitus?
http://nyt.fi/a1478486397483?ref=hs-etusivub-luetuimmat-#1

Tästä aiheesta on oma ketjunsa jo ja siellä materiaalia joten kannattaa jatkaa vanhaa ketjua mieluummin.

Mitähän ketjua tarkoitit? Minä löysin palstan surkealla hakutoiminnolla yhden lyhyen huuhaaketjun vuodelta 2011:

http://www.tiede.fi/keskustelu/52941/ketju/totuus_yhteiskunnasta_ja_elam...

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

JPI
Seuraa 
Viestejä24788
Liittynyt5.12.2012

Tuli mieleen karmea ajatus: Vain minä elän simulaatiossa ja omaan tietoisuuden, te kaikki muut olette vain tiedottomia hahmoja minun simulaatiossani, pelkkää bittimössöä. 😨

3³+4³+5³=6³

Himuli
Seuraa 
Viestejä1462
Liittynyt10.3.2016

JPI kirjoitti:
Tuli mieleen karmea ajatus: Vain minä elän simulaatiossa ja omaan tietoisuuden, te kaikki muut olette vain tiedottomia hahmoja minun simulaatiossani, pelkkää bittimössöä. 😨

Se on oikeastaan aika karmaiseva ajatus koska se voisi pitää paikkaansa aivan yhtä hyvin. Mutta edes noin ei tarvitse olla jotta olisi "yksin". Entä jos kaikkien meidän kokemusmaailmamme toteutuvat subjektiivisella tasolla eri ajoissa? Jos kerta aika olisi universumin ulottuvuus niin että kaikki ajanhetket ovat olemassa pysyvästi, niin mikä oikeastaan sitoisi subjektiivisen kokemuksen nykyhetkestä yhtään mihinkään? Miksi olisi tavallaan yhteinen nykyhetki, miksi tarvitsisi olla. Jos nykyhetki ei todellisuudessa tarkoitakaan edes mitään. Tämä hetki kun kirjoitan tätä ja koen että tämä tapahtuu juuri nyt, niin kohtahan se onkin jo muisto vain, menneisyyttä, mutta mitä jos se onkin jo kaukaista menneisyyttä jollekin toiselle. Asia mitä emme voisi koskaan selvittää. 

Himuli
Seuraa 
Viestejä1462
Liittynyt10.3.2016

Siis sama efekti kuin jossain Paluu Tulevaisuuteen elokuvissa ja muissa vastaavissa, missä oletetaan, että ihmiset "jatkavat elämäänsä" jossain menneisyydessä ja tulevaisuudessa. WTF nyt menin sekaisin, ei, stop heti tähän paikkaan. 

QS
Seuraa 
Viestejä4348
Liittynyt26.7.2015

Jos simussa mahdollista sammuttaa yksittäisiä prosesseja, niin tilaisin yhden viruksen pysäyttämään W-Savorisen työntymiset. Kiitos.

Titanic
Seuraa 
Viestejä929
Liittynyt10.5.2014

Mä olen nyt muutaman vuoden ajan ihmetellyt kun puut eivät lainkaan kasva paikkakunnalla, jossa olen asunut vuodesta 1981 alkaen. Kaikki puut vain nököttävät saman kokoisina vuodesta toiseen tai oikeammin vuosikymmenestä toiseen. Ympäristö ei ole yhtään muuttunut paitsi, että on tullut uusia rakennuksia.

Eräässä kirjassa mainitaan, että täydellisen keinomaailman luomisen suurin este on tietokoneiden muistikapasiteetin vähyys. Fotosynteesin yms. mallintaminen ei onnistu kun muisti ei riitä? Mutta tämä saattaa olla jälleen omaa juttuani. Ehkä luin väärin rivien välistä. 

Himuli
Seuraa 
Viestejä1462
Liittynyt10.3.2016

Titanic kirjoitti:
Mä olen nyt muutaman vuoden ajan ihmetellyt kun puut eivät lainkaan kasva paikkakunnalla, jossa olen asunut vuodesta 1981 alkaen. Kaikki puut vain nököttävät saman kokoisina vuodesta toiseen tai oikeammin vuosikymmenestä toiseen. Ympäristö ei ole yhtään muuttunut paitsi, että on tullut uusia rakennuksia.

Eräässä kirjassa mainitaan, että täydellisen keinomaailman luomisen suurin este on tietokoneiden muistikapasiteetin vähyys. Fotosynteesin yms. mallintaminen ei onnistu kun muisti ei riitä? Mutta tämä saattaa olla jälleen omaa juttuani. Ehkä luin väärin rivien välistä. 

Luulisi ilmenevän enemmänkin bugeja jos muisti ei riitä paikkakuntasi puiden kasvattamiseen. 

mdmx
Seuraa 
Viestejä4265
Liittynyt23.11.2009

Lainaus:

Puhetta johti yksi maailman arvostetuimmista fysiikan kansantajuistajista, yhdysvaltalainen astrofyysikko Neil deGrasse Tyson.
Hänen arvionsa sille, että elämme jonkin toisen olevaisen luomassa simulaatiossa?
50 prosenttia.

Joo oon samaa mieltä kans et fifty-sixty. Simulaatio on ihmisen parasta aikaa.

Lainaus:

Tyson päätti keskustelun hurjaan havaintoon:
Jos elämme tietokonesimulaatiossa, olisi mukavaa, ettei ohjelmistossa oleva bugi kaataisi sitä.

Näkökulmasta riippuen, voisi ajatella että niitä pienempiä bugeja on kyllä vähän liikaakin.

Mä veikkaisin että todennäköisesti se kaatuilee ihan päivittäin, mutta siinon automaattinen restart ja recovery edellisestä datadumpista.

Ja siitähän me ei tiedetä mitään, voihan olla että eletään tätä päivää uudelleen ja uudelleen ja huomista ei koskaan tule. On vain illuusio eilisestä, joka elettiin miljoona kertaa ennenkö päästiin kaatumatta läpi, mutta tietenkin minulle simulaation sisällä on olemassa vain se viimeisin ajo.

Ilmankos asiat tuntuu etenevän niin hitaasti. Se johtuu siitä et restarttia pukkaa kokoajan.

On meinaan ihan mahdollista, että koodaajan pienen jekun vuoksi kaikilla ei muutama neuroni palaudukaan tossa restartin jälkeisessä recoveryssä samalla tavalla vaan osa datasta säilyy tuoreempana. Ja silloin simuloitu ihminen kykenee jollain tasolla aistimaan ne edelliset iteraatiot. Ne voi tuntua kaukaisilta, "edellinen elämä" tyyppiseltä utuiselta hötöltä.

Syön punasia karkkeja.

Creativity Is Intelligence Having Fun

jussipussi
Seuraa 
Viestejä36409
Liittynyt6.12.2009

salai kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Overlander kirjoitti:
Aika päräyttävä kirjoitus?
http://nyt.fi/a1478486397483?ref=hs-etusivub-luetuimmat-#1

Tästä aiheesta on oma ketjunsa jo ja siellä materiaalia joten kannattaa jatkaa vanhaa ketjua mieluummin.

Mitähän ketjua tarkoitit? Minä löysin palstan surkealla hakutoiminnolla yhden lyhyen huuhaaketjun vuodelta 2011:

http://www.tiede.fi/keskustelu/52941/ketju/totuus_yhteiskunnasta_ja_elam... Tällä haulla nämä. Usemapi löytyy, monet tynkiä, siksi ois hyvä ettei lisää enään uusia.

http://www.tiede.fi/haku?search_term=el%C3%A4mmek%C3%B6+simulaatiossa

jussipussi
Seuraa 
Viestejä36409
Liittynyt6.12.2009

Titanic kirjoitti:

Lykkää yhtälöön kvanttitietokone ja kosmoksen kokoiset luvut on paperia. Se on ihan eri mylly kuin klassinen tietokone.  Jos toimii joskus.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä36409
Liittynyt6.12.2009

jussipussi kirjoitti:
Titanic kirjoitti:

Lykkää yhtälöön kvanttitietokone ja kosmoksen kokoiset luvut on paperia. Se on ihan eri mylly kuin klassinen tietokone.  Jos toimii joskus.
Siksi kaikki tiedustelupalvelut ja vakoilubyroot seuraa tarkasti missä mennään kvanttitietokoneen kehityksen kanssa. Kaikilla klassisilla salausmuodoilla voi heittää kuikkaa sen jälkeen.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat