Seuraa 
Viestejä8411

Tekniikasta kiinnostuneena päätin suunnitella auton.

Riippumatta nyt mitenkään siitä onko ydinvoimakayttöinen, sähkölaite, polttomoottori tai vetyvehje on monet tekniset ratkaisut vastaavia.

Tässä ensiksi jousitus/suspension/ripustukset.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Suspension_(vehicle)

http://www.autowiki.fi/index.php/Jousitus

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Sivut

Kommentit (164)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006

Windspeed kirjoitti:
Tekniikasta kiinnostuneena päätin suunnitella auton.

Riippumatta nyt mitenkään siitä onko ydinvoimakayttöinen, sähkölaite, polttomoottori tai vetyvehje on monet tekniset ratkaisut vastaavia.

Tässä ensiksi jousitus/suspension/ripustukset.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Suspension_(vehicle)

http://www.autowiki.fi/index.php/Jousitus
.

Nää. Suunnittelu on helppoa. Sen kun piirtää vaan paperille ja kirjoittelee viereen jotain mittoja ja muita numeroita.

NotYet
Seuraa 
Viestejä4124

Uudet innovaatiot ymmärrettävästi tulevat norsunluutorneihinsa jämähtäneiden kirjanoppineiden piirin ulkopuolelta. Ei varmaankaan esimmäisen auton kehittäjä ollut opiskellut auton suunnittelua ja koko fysiikan mullistanut Einstein oli patenttitoimistossa töissä.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä54544

Veli H. kirjoitti:
Uudet innovaatiot ymmärrettävästi tulevat norsunluutorneihinsa jämähtäneiden kirjanoppineiden piirin ulkopuolelta. Ei varmaankaan esimmäisen auton kehittäjä ollut opiskellut auton suunnittelua ja koko fysiikan mullistanut Einstein oli patenttitoimistossa töissä.
Mikälaista tilastoa sinulla on tuoda väitteesi todennukseksi vai heittikö Veli hatusta?

jussipussi
Seuraa 
Viestejä54544

Veli H. kirjoitti:
Uudet innovaatiot ymmärrettävästi tulevat norsunluutorneihinsa jämähtäneiden kirjanoppineiden piirin ulkopuolelta. Ei varmaankaan esimmäisen auton kehittäjä ollut opiskellut auton suunnittelua ja koko fysiikan mullistanut Einstein oli patenttitoimistossa töissä.
Minä myös vedän hatusta, veikkaan että merkittävä osa keksinnöistä/innovaatioista tulee vahingossa jonkun muun tutkimuksen sivutuotteena, ihan ammattilaisten tekeminä.

ing geolog
Seuraa 
Viestejä7278

Veli H. kirjoitti:
Uudet innovaatiot ymmärrettävästi tulevat norsunluutorneihinsa jämähtäneiden kirjanoppineiden piirin ulkopuolelta. Ei varmaankaan esimmäisen auton kehittäjä ollut opiskellut auton suunnittelua ja koko fysiikan mullistanut Einstein oli patenttitoimistossa töissä.
VarmastiEinstein olisi mieluusti työskennellyt tutkijana Suhteellisuusteoria labrassa, v

Mutta minäkin voin tehdä virheitä, kerran nuorena sytytin, Haaparannan kaupunginhotellissa, tupakin väärästä päästä.

Jakob
Seuraa 
Viestejä1719

Veli H. kirjoitti:
Uudet innovaatiot ymmärrettävästi tulevat norsunluutorneihinsa jämähtäneiden kirjanoppineiden piirin ulkopuolelta.

Apple Iphone oli hieman tämäntapainen, tuli tavallaan "ulkopuolelta" ja tuhosi Nokian.

(Ja tästä ei tarvitsisi saivarrella mitään kovin tyhmää, tunnen niin Nokian kuin Applenkin taustat hyvin).

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

Litium akuilla tämä laillisesti ajettava pelimme liikkuu yhdellä latauksella n. 5000 km. Eihän se pärjää Ecomarathon laitteille, mutta riittää hyvin jopa USAn kokoisessa valtiossa.

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä13317

Shell-konsernin, öljkriisin vasta orastaessa, hieman Opel Olympia P1 1959 mallia modifioimalla 1973 pikkubudjetilla toteutettama konseptiauto, joka osoitti että autot kuluttavat järjestään huomattavasti enemmän polttoainetta kuin mitä oikeastaan olisi tarpeen.

Projekti haudattiin testiajojen jälkeen vähin äänin, eikä esitetty vastaavia tempauksia moneen vuoteen.

Miksiköhän?

http://www.376mpg.com .

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

jussipussi kirjoitti:
Veli H. kirjoitti:
Uudet innovaatiot ymmärrettävästi tulevat norsunluutorneihinsa jämähtäneiden kirjanoppineiden piirin ulkopuolelta. Ei varmaankaan esimmäisen auton kehittäjä ollut opiskellut auton suunnittelua ja koko fysiikan mullistanut Einstein oli patenttitoimistossa töissä.
Minä myös vedän hatusta, veikkaan että merkittävä osa keksinnöistä/innovaatioista tulee vahingossa jonkun muun tutkimuksen sivutuotteena, ihan ammattilaisten tekeminä.

Niin kuka sitten on se ammattilainen kulloinkin.

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

Brainwashed kirjoitti:
Shell-konsernin, öljkriisin vasta orastaessa, hieman Opel Olympia P1 1959 mallia modifioimalla 1973 pikkubudjetilla toteutettama konseptiauto, joka osoitti että autot kuluttavat järjestään huomattavasti enemmän polttoainetta kuin mitä oikeastaan olisi tarpeen.

Projekti haudattiin testiajojen jälkeen vähin äänin, eikä esitetty vastaavia tempauksia moneen vuoteen.

Miksiköhän?

http://www.376mpg.com .


1983 jälkeen on 2010 mennessä henkilöauton keskipaino noussut 1440 kilosta 1810 kilon pintaan.

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä13317

Windspeed kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Shell-konsernin, öljkriisin vasta orastaessa, hieman Opel Olympia P1 1959 mallia modifioimalla 1973 pikkubudjetilla toteutettama konseptiauto, joka osoitti että autot kuluttavat järjestään huomattavasti enemmän polttoainetta kuin mitä oikeastaan olisi tarpeen.

Projekti haudattiin testiajojen jälkeen vähin äänin, eikä esitetty vastaavia tempauksia moneen vuoteen.

Miksiköhän?

http://www.376mpg.com .


1983 jälkeen on 2010 mennessä henkilöauton keskipaino noussut 1440 kilosta 1810 kilon pintaan.

Aivan, ja vaikka hevosvoimat ovat ns. halventuneet, niin niitä on nyt autoissa lähestulkoon tuplasti kautta linjan, ja peräti enemmän, 1983 vs 2010, joten silmään kustaan yhä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat