Tupakka lääkkeenä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Nyt se selvisi.

Tupakka-aiheisen dokumentin mukaan tupakassa on masennusta lieventävää yhdistettä.

En ole ikinä kokenut olleeni tupakka-addiktoitunut, mutta jostain syystä välillä, varsinkin stressin aikaan on pakko saada tupakkaa. Tai siis ei pakko, mutta tupakka tuntuu tekevän minulle hyvää. Vieroitusoireita en ole ikinä kokenut.

Olen muutenkin taipuvainen jonkinlaiseen "pohjoissuomalaiseen masennukseen", niin näemmä olen löytänty ihan oikean lääkkeen...

Kommentit (10)

Vierailija

Tupakkaa voidaan määrätä lääkkeeksi myös jatkuvaan seisokkiin, jos seisokki koetaan negatiivisena ilmiönä.

Savor

;):)

Vierailija

Vai , että olet löytänyt oikean lääkkeen masennukseen ja sehän on tupakka! En suosittele tietyistä syistä , jotka varmasti tunnemme.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Et varmaankaa ole tupakka-addikti vielä. Sen kehittyminen kesti minulla monta vuotta. En piitannut varoituksista, koska oli ihan helppo olla ilmankin. Ja eikö perkele, nainen liittyy tähänkin. Sillonen tuprutteli koko ajan, eikä voinut olla ilman tupakkaa. Tuli sitten itsekin polteltua ja jäin koukkuun. Jos tuo nykyinenkin juo alkoholia, heti pitää alkaa polttaan ketjussa, vaikka muuten pärjää vähemmälläkin. Se raivostuttaa minua suuresti, ketjupolttaminen, vetää kuulemma poskisavuja. En oikein usko, mutta istuu koko ajan parvekkeella tai sen oven edessä ja tupakan pitää ainakin sormissa kärytä melkein koko ajan. Lähdenkin tupakalle, kun tuli puheeksi.

Lierikki Riikonen

Vierailija

Ja lisäisin vielä , että rahaa siihen menee. Laskeppas paljonko säästäisit jos et käyttäisi tupakkaa. 4 euroa per aski eli viikossa poltat 1-5 askia ja (4-20€ viikossa) kuukaudessa se on sitten aika paljon(16-60€). Eli voisit ostaa noilla rahoilla jotain tarpeelisempaa kuin tupakkaa joka vain haittaa kehoasi ja ehkä jopa myös ympärillä oleviasi.

Vierailija

En meinannut, että tupakkaa olisi viisasta käyttää lääkkeenä.

Mielestäni vaan tuo masennusta lieventävä vaikutus selittää sen, miksi ylipäätään meikäläinen ajautui polttelemaan enemmän tai vähemmän vakituisesti.

Vierailija

Juu, on tutkittu, että depressioon sairastuneet tupakoivat enemmän kuin muita( psykiatrisia) sairauksia potevat, juuri tuon antidepressiivisen vaikutuksen takia.

Yleisin itsehoito deppariin on alkoholi. Alussa se todella vähentää masennusta, mutta laskuhumalassa tulee rekyyli ihan välittäjäainetasolla. Tästä johtuukin krapulamorkkis.

Olen joskus kuvannut depressiota niin, että muistakaa pahinta kammotuskrapulaanne. Sitten kerrotte tunteen sadalla ja jatkatte olotilaa viikoilla ja kuukausilla, ilman helpotuksen hetkeä.

Vierailija
Kalevi
Tupakka ei kelpaa lääkkeeksi mihinkään tappavien sivuvaikutustensa takia.

Osta masennuslääkettä.

Ei saa ilman reseptiä. En usko, että sitäkään kirjoitettaisiin niin heppoisilla perusteilla, että välillä pikkuisen masentaa. Sitä paitsi, jos kirjoitettaisiinkin, niin kestäisi vähintään puoli vuotta päästä psykiatrille ja silloinkin pitäisi teeskennellä, että olen sekopäisempi, mitä olenkaan. Akuutit päänsekoamistapauksetkin kun saavat ajan täällä päin vasta kolmen kuukauden päästä.

Ajattelin kyllä lopettaa tupakanpolton...keuhkoahtauma ei houkuta.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Valeriaanaa ja mäkikuismaa sisältäviä (apteekki)luontaistuotteita kannattaa kokeilla. Apteekista siksi, että valeriaana nukuttaa (luont.tuotekaupat eivät aina tiedä kertoa) ja mäkikuisma vaikuttaa muiden lääkkeiden ja aineiden imeytymiseen (jota tätäkään puljut eivät usein tiedä). Mäkikuisma käy lievään masennukseen, kunhan ei pitkiä aikoja käytä. Tiedä heidän varsinaisesta terveellisyydestään, mutta vähemmän ainakin ikäviä sivuvaikutuksia kuin tupakalla.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Uusimmat

Suosituimmat