Seuraa 
Viestejä1
Liittynyt1.12.2016

Moikka! Oon tässä nyt vähän miettinyt ostavani jonkin laisen radiopuhelin systeemin. Lapsille ois kiva saada poliisi leikkeihin ja muutenkin kun meidän perheellä on iso mökki alue, niin ei tarttis aina puhelimilla soitella ja kuluttaa akkua sekä rahaa! Oon katellu tuolta netistä, niin löysin esimerkiksi www.trailcon.fi ja www.connect.fi ?

T: tunnollinen luonnonsääsätäjä-äiti

Kommentit (10)

Haahuilija
Seuraa 
Viestejä282
Liittynyt9.2.2011

Hongkong.fi tai joku vastaava radiopuhelinpari tai useampi.

Hinnat pyörii kolmen kympin tietämillä pari.

Akulla tai patterilla nekin toimii, ja eikös puhelimissä nykyään ole melkeinpä poikkeuksetta jonkinlainen puhepaketti, että en sitten tiedä säästämisestä?

Haahuilija
Seuraa 
Viestejä282
Liittynyt9.2.2011

Esimerkiksi:

Cobra MT245 radiopuhelimet

Lupavapaa radiopuhelin kommunikoi kaikkien muiden PMR 446 radioiden kanssa. Kuuluvuus jopa 5 km.

Eikös näitä PMR radioita voi käyttää rinnakkain vaikka kuinka monta yhtäaikaa,

niinkuin vaikka metsästyskäytössä?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29583
Liittynyt16.3.2005

Muistanko väärin, että jossain lasten lelukuvastossa olisi ollut jotain radiopuhelimia. Nuo "oikeat" ovat aika tyyriitä lasten leluksi. Se pilaa helposti ilon, jos pitää varjella kalliita leluja, puhumattakaan että vanhemmat varjelevat niitä.

Akun ja rahan kuluminen on huono argumentti. Radiopuhelimetkin toimivat akuilla. Ja nykyään liittymissä on yleensä puheaikaa aika paljon kiinteällä hinnalla. Mutta tietenkään puhelimella ei saavuteta agenttifiilistä tai voi kuunnella muuta radiopuhelinliikennettä alueella. Muista sitten saarnata lapsille tarpeeksi radiokurista, etteivät he ala häiritä muuta viestintää. Sekin voi parhaimmillaan lisätä agenttileikin fiilistä, kun keksitään peitetyt termit ja noudatetaan oikeaa protokollaa, eikä vain lärpätetä mitä sattuu.

ekavekara
Seuraa 
Viestejä5334
Liittynyt7.8.2016

PMR puhelin on oikea ratkaisu lasten leikkeihin. Kuten jo kerrottu, maksaa muutaman kympin ja ovat lupavapaita. Lisäetuna pieni koko. Toinen vaihtoehto on LA/CB -systeemi, jossa voi sitten perustaa tukiaseman kotiin ja antaa lapsille käsikapulat metsään. Vaatii antennijärjestelyitä, mutta kuuluvuus on parempi. PMR kuuluu muutaman kilometrin, LA/CB 10-20 km maastosta ja antennista riippuen.

Ero radiopuhelimen ja kännykän välillä on siinä, että radiopuhelin on koko ajan päällä ja sillä ei tarvitse soittaa minnekään. Sen kun painaa tangenttia ja huutelee asiansa. Toki molemmilla (kaikilla) pitää olla sama kanava käytössä. Lisäksi vanhemmat voivat näppärästi yhdellä puhelimella kuunnella mitä kanavalla puhutaan, tarvittessa kutsua vaikka syömään. :)

Haahuilija
Seuraa 
Viestejä282
Liittynyt9.2.2011

"Lelupuhelimet" ei, ainakaan ne mitä itse olen kokeillut, kuulu oikein mihinkään.

Kantoalue saattaa olla muutama metri, eli puhe kuuluu paremmin ilman sitä "puheinta" siinä välissä, voi olla tietysti parempiakin tarjolla, mutta kun oikeat puhelimet maksaa halvimmillaan saman kun lelupuhelimet, niin en lähtisi kokeilemaan.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29583
Liittynyt16.3.2005

Haahuilija kirjoitti:
"Lelupuhelimet" ei, ainakaan ne mitä itse olen kokeillut, kuulu oikein mihinkään.

Kantoalue saattaa olla muutama metri, eli puhe kuuluu paremmin ilman sitä "puheinta" siinä välissä, voi olla tietysti parempiakin tarjolla, mutta kun oikeat puhelimet maksaa halvimmillaan saman kun lelupuhelimet, niin en lähtisi kokeilemaan.

Jos ne oikeat maksavat muutaman kympin, en minäkään suosittele leluja. Nuo pro-vehkeet, joihin aloittaja viittasi, vain näyttivät ylihintaisilta.

ekavekara
Seuraa 
Viestejä5334
Liittynyt7.8.2016

CE-hyväksytty kirjoitti:
Montako luuria tarvitsette? Kahden luurin systeemejä saa halvalla, mutta kolme ja siitä yli pompsauttaa hinnan ylös.

Radiopuhelimia voi olla vaikka sata samalla taajudella. Tietty käyttö hankaloituu, mutta tuollainen PMR puhelin on aina itsenäinen lähetin/vastaanotin. Mitään määrärajoitusta ei siis sinänsä ole. Jos haluaa neljä edullista puhelinta, niin kaksi samanlaista (samat kanavat) tuplapakkausta toimii hyvin.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat