Seuraa 
Viestejä1
Liittynyt4.12.2016

Hei virtsatievaivaiset!

Olen 19-vuotias laboratorioalan opiskelija. Minua on vaivannut kymmenen vuotta ärhäkät ja toistuvat virtsatieinfektiot. Tästä syystä kiinnostuin laboratorioalasta ja päädyin opiskelemaan alaa. Tuli juuri opettajan kanssa puhetta, että hän on sitä mieltä, ettei karpalomehun pH voisi vaikuttaa terveyteen, kun mahassa kaikki menee kuitenkin sekaisin (mahan pH lähentelee yhtä). Muutenkin, miksi juuri karpalo parantaisi, kun on niin monta muutakin, mikä voisi juuri pH:n kautta parantaa.

Vitamiinin puutokset ovat hyvin yleisiä. Kaikilla ihmisillä vitamiinit eivät imeydy kehoon yhtä helposti ja se ilmenee yleensä juuri iholla. Nykymaailmassa raha on hirveän merkittävä asia ja se ohjaa tutkijoita ja lääkefirmoja yms. Tämä on yleisessä tiedossa. Miksi beetakaroteenia ei siis tutkita, eikä myöskään kroonisen virtsatieinfektion syytä?

Oletteko huomanneet beetakaroteenin vaikutusta virtsatieinfektioiden vähyyteen?
Olen sairastanut lukemattomia virtsatietulehduksia vuodessa kymmenen vuoden ajan. Aloin tutkia beetakaroteenin vaikutuksia, kun infektiot alkoivat tosissaan häiritä elämääni.
Beetakaroteenia sisältäviä ruokia:
- karpalo
- mustikka
- porkkana
- kurpitsa

Edellämainittuja ruokia on käytetty virtsa- munuais- iho- ja limakalvo-ongelmiin. Kaikki sisältävät beetakaroteenia. Tästä kyseisestä vitamiinista on todella vähän tutkimustietoa. Tutkijat ovat tietojeni mukaan jopa valehdelleet sen haittavaikutuksista teeveessä ja ne on todistettu vääräksi. Löysin jostain englanninkieliseltä sivulta hyvin mielenkiintoisia kirjoituksia beetakaroteeniin liittyen. Harmi kun en nyt muista mistä sivuilta nämä tiedot ovat enkä nyt tässä viitsi hakea.

Virtsatieinfektiot ovat hyvin yleisiä Suomessa ja siksi se on lääkefirmoille hyvin iso voitto. Se on kuitenkin huono meille. Itse yli 10 antibioottikuuria vetäneenä tiedän, ettei kannata. Olisi meidän kärsivien etu, että tätä asiaa tutkittaisiin. Voisi vähentää sairaslomapäiviäkin. En halua enää yhtäkään antibioottikuuria.

http://www.terve.fi/laakarikirja/74191-antibiootteja-tulee-kayttaa-harkiten

Ei olisi varmaan huono jos tutkittaisiin beetakaroteenin yhteyttä näihin vaivoihin. Jos olisin rikas, lahjoittaisin rahaa vti:n syyn tutkimiseen ja terveellisempien lääkkeiden tutkimiseen...

Tänään paransin vti:ni mustikalla ja porkkanalla. Voisin kokeilla beetakaroteenilisää, jos se veisi nämä tulehdukset mennessään.

Olisi todella kiva kuulla, millaisia kokemuksia muilla on tästä kyseisestä aineesta. 

Kommentit (2)

Titanic
Seuraa 
Viestejä1041
Liittynyt10.5.2014

Luitteko muuten uutisen Tiede lehden sivulta: HYVÄOSAISUUS PARANTAA VASTUSTUSKYKYÄ

Siinä kerrotaan mm: 

"Kun solureaktioita testattiin laboratorioviljelyin, osoittautui, että huonompiosaisen naaraan solut tulehtuivat herkemmin.

Tämä voisi selittää, miksi huono-osaisilla on enemmän tulehdussairauksia kuten diabetesta, sanoo tutkijaryhmään jäsen Luis Barreiro Montrealin yliopistosta tiedotteessa."

Olen kokeillut muutaman kerran ravinnolla leikkimistä. Jätin esim. noin vuoden ajaksi margariinin ja voin kokonaan pois. Sydän muuttui iloiseksi, kevyeksi ja oli jatkuva hymy huulilla. Sydämen syke taisi nousta myös melkoisesti.

Mutta haittavaikutukset olivat melko pahat. Ranteissa ja ohimoissa kipua.

Minulla on aina ollut hyvä hämäränäkökyky. Mutta kun olin ilman porkkanaa se katosi. Eikä koskaan enää palautunut, vaikka söin tauon jälkeen paljon porkkanoita. Näyttää siltä, että beetakaroteenia pitää saada jatkuvasti ainakin pieniä määriä, jotta sen vaikuttamat hyvät ominaisuudet säilyisivät. Jos kerran menettää puutosten seurauksena hämäränäön; se ei enää palaudu.

Tietenkin nämä ovat vain mielipiteitä eikä tiedettä. En tahdo kehottaa ketään leikkimään ruualla. Siitä voi olla jopa vakavia seurauksia.

ROS
Seuraa 
Viestejä101
Liittynyt22.1.2013

vtinaine kirjoitti:
Hei virtsatievaivaiset!

Olen 19-vuotias laboratorioalan opiskelija. Minua on vaivannut kymmenen vuotta ärhäkät ja toistuvat virtsatieinfektiot. Tästä syystä kiinnostuin laboratorioalasta ja päädyin opiskelemaan alaa. Tuli juuri opettajan kanssa puhetta, että hän on sitä mieltä, ettei karpalomehun pH voisi vaikuttaa terveyteen, kun mahassa kaikki menee kuitenkin sekaisin (mahan pH lähentelee yhtä). Muutenkin, miksi juuri karpalo parantaisi, kun on niin monta muutakin, mikä voisi juuri pH:n kautta parantaa.

Karpalo sisältää bentsoehappoa, joka erittyy virtsaan hippurihappona. Hippurihappo happamoittaa virtsaa ja sillä on bakteerien kasvua hillitseviä ominaisuuksia tarpeeksi happamissa olosuhteissa. Karpalossa on kuitenkin sen verran vähän bentsoehappoa, ettei karpalomehua litrakaupallakaan juomalla virtsaa saada niin happamaksi että hippurihapon bakteerien kasvua hillitsevät vaikutukset tulisi esiin. Nykyään tiedetään, että karpalossa on molekyylejä, proantosyanidiineja, jotka estävät bakteerien kiinnitymistä virtsateiden epiteeliin (mikä on edellytys infektion syntymiselle). Tämä on se mekanismi, millä karpalon ajatellaan ehkäisevän virtsatieinfektioita. Karpalon lisäksi tälläisia molekyylejä on kaikissa puolukoissa (mustikat, juolukat, varsinaiset puolukat).

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat