Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

Tässä pari vuotta tullut tehtyä solkenaan uusia innovaatioita tuulivoimaloita kulkupelehin ja kaikkea siltä väliltä paikallisessa yrityshautomossa. Yksi pieni nyanssi on ollut useiden kommentoijien huulilla...kunpa ton vois tehdä printtaamalla 3D tulostimella. Se alkaa mun korvissa jo kuulostaa pahalta unelta. Miksi kaikk pitäisi pystyä tekemään aina helposti ja äkkiä ? Varsinkin 3-pyöräinen ajoneuvo. Jos työ on monivaiheinen mutta melko yksinkertaista eikö sille kuitenkin aina tekijä löydy jopa huokealla.

Suhteeni rehellisen työhön on seuraava
Tykkään tehdä asioita käsillä siinä aika kuluu kivasti kun joku vielä maksaa siitä
Tykkään tehdä asioita käsillä siinä aika kuluu kivasti kun joku vielä maksaa siitä
54.0%
Ennemmin olen työtön kuin tekisin autoja käsilläni 24/7
Ennemmin olen työtön kuin tekisin autoja käsilläni 24/7
17.1%
Mulla on peukalo keskellä kämmentä siksi olen insinööri enkä duunari
Mulla on peukalo keskellä kämmentä siksi olen insinööri enkä duunari
14.4%
Käsityö on niin kallista, että ne hommat pitää viedä Kiinaan ja Malesiaan.
Käsityö on niin kallista, että ne hommat pitää viedä Kiinaan ja Malesiaan.
10.8%
Nykyään vain kaikki pitää tehdä koneilla ja roboteilla heti
Nykyään vain kaikki pitää tehdä koneilla ja roboteilla heti
3.6%
Ääniä yhteensä: 111

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Sivut

Kommentit (138)

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

Onko Nokialla kännyköitä tehneillä ihmisillä joku neuroottinen sisäänrakennettu tarve viedä kaikki työnteko pois maasta ? Opetetasako se siellä ja mihin se perustuu ?

mdmx
Seuraa 
Viestejä4289
Liittynyt23.11.2009

Käsillä tekeminen on mukava harrastus, ja kun tekee itselle ei verottaja saa senttiäkään.

Sen sijaan ihmisten työllistäminen Suomessa on kaikkea muuta kuin mukava harrastus.

Creativity Is Intelligence Having Fun

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

mdmx kirjoitti:
Käsillä tekeminen on mukava harrastus, ja kun tekee itselle ei verottaja saa senttiäkään.

Sen sijaan ihmisten työllistäminen Suomessa on kaikkea muuta kuin mukava harrastus.

Miten tähän on tultu?

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

Voisiko maahan tulleita pakolaisia joilla on kädentaitoja käyttää täällä kohtuuhintaisen työn tekijöinä valtiohan maksaa heille jo ylöspidon...olisiko se laitonta ?

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

Mä rakensin 1/6 mallia ajoneuvosta tänään pari tuntia...sitten pelasin itseni toiseksi Suomessa Hill Climb Racing 2 pelissä ja 42 sijalle globaalisti.

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

satunnainen seuraaja kirjoitti:
Windspeed kirjoitti:
Seuraavaksi teen ainutlaatuisen iskarisysteemin.

Mitenkäs se lenskari jaksaa, muista se kymppitonni.....

Koska sulla ei ollut aikomustakaan maksaa niin pitää se unohtaa.

satunnainen seuraaja
Seuraa 
Viestejä233
Liittynyt23.6.2016

Windspeed kirjoitti:
satunnainen seuraaja kirjoitti:
Windspeed kirjoitti:
Seuraavaksi teen ainutlaatuisen iskarisysteemin.

Mitenkäs se lenskari jaksaa, muista se kymppitonni.....

Koska sulla ei ollut aikomustakaan maksaa niin pitää se unohtaa.

Ei mulla ollut minkäänlaista riskiä maksamisen suhteen, tämä autojuttu on samanlainen ankka kuin nuo sinun älyttömät lentolaitteesi, parin kuukauden kuluttua sulla on joku uusi "projekti" taas  aluillaan, et pääse missään alkua pidemmälle

mdmx
Seuraa 
Viestejä4289
Liittynyt23.11.2009

Windspeed kirjoitti:
mdmx kirjoitti:

Miten tähän on tultu?

Jaa, pikkuhiljaa kai?

Se ero hinnassa on vaan niin valtava, työvoima jossain Pakistanissa tai Intiassa esim. Ja ostaminen suhteellisen helppoa internetistä. Maailma on pahassa epätasapainossa.

Ei niitä valmiita lopputuotteita joiden tuotanto tehtäis Suomessa saa sillä hinnalla kaupaksi edes Suomessa. Paitsi joissain tietyissä kategorioissa kun mainostaa suomalaisuutta näkyvästi, sillon voi pyytää tuplahinnan. Vaikka huonekaluissa se toimii jotenkin. Mutta ei isommat liikkeet taas hevillä ota toista suomalaismerkkiä edustukseensa, ei niille ole kysyntää niin paljoa.

Kansa haluaa ostaa halpaa. Halpaa ei tuoteta Suomessa.

mdmx
Seuraa 
Viestejä4289
Liittynyt23.11.2009

3D printtejä saa muuten alumiinista, teräksestä, titaanista, yms. Kyllähän tollasen auton 3D printattuna saa tehtyä. Pitää vaan piirrellä komponentit. Google Sketchup on helppo omaksua. :)

Kokoonpanon voi sitten tehdä Suomessa kun tilaa palapelin Kiinasta printattuna.

mdmx
Seuraa 
Viestejä4289
Liittynyt23.11.2009

Tuo on hyvä ja nykypäivän tapa protoilla. Sitten kun on kaikista osista 3D mallit tietokoneella, on helppo tilata suurempaa volyymiä jos niin mukavasti käy. Tai tehdä muutoksia osiin.

Ja toi 3D mallinnus on opetusmielessä melkein sama kun rakentais itse, kun kokoaa virtuaalisesti kaiken pala palalta. Saa optimoitua komponentteja pitkälle ilman että kuluu mitään raaka-aineita.

Miksi et siis tekisi niin kuin sua on siellä neuvottu?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat