Seuraa 
Viestejä35
Liittynyt11.4.2016

Jep. Oon selvittäny noi. Nyt tiedän kvanttikoneen toiminta periaatteen. Olis teoria valonnopeudella toimivasta avaruus aluksesta ja kaikenlaista muuta

Sivut

Kommentit (26)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29582
Liittynyt16.3.2005

janinurmi kirjoitti:
Jep. Oon selvittäny noi. Nyt tiedän kvanttikoneen toiminta periaatteen. Olis teoria valonnopeudella toimivasta avaruus aluksesta ja kaikenlaista muuta

Pidätkö tätä pölyttyneiden laitostieteilijöiden ummehtuneena tutkijankammiona, kun tulet rehvastelemaan aataminaikaisilla keksinnöillä? Muototietomies selvitti atomien muodot perinpohjaisesti jo kymmenkunta vuotta sitten. Italialaisilla ja amerikkalaisilla on hienoja hydriinokvanttikoneita, jotka ovat ensi vuonna K-raudassa, ja puinen sähköavaruuslentokone, joka lentää yhdeksänmetrisillä puupotkureillaan valon nopeutta pelkällä pintakaasulla on jo viittä vaille tuotannossa. Eli ei kun takaisin kirjoituspöydän ääreen uusia ideoita keksimään.

janinurmi
Seuraa 
Viestejä35
Liittynyt11.4.2016

Ei kiinnosta kulta eikä kunnia, mutta ajattelin napata tästä löydöstä itselleni pikkusen vastuuta, sillä joskus sitten kun aika kone keksitään...käy mulle ehkä hassusti.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29582
Liittynyt16.3.2005

janinurmi kirjoitti:
Ei kiinnosta kulta eikä kunnia, mutta ajattelin napata tästä löydöstä itselleni pikkusen vastuuta, sillä joskus sitten kun aika kone keksitään...käy mulle ehkä hassusti.

Joo, arvelinkin, että sinun tasoinen kaveri on keksinyt viisasten kiven jo aikoja sitten ja muuttaa romurautaa kullaksi tuosta vain, jos sattuu sitä johonkin keksintöönsä tarvitsemaan suuria määriä. Olet oikeassa, että aikakoneiden kanssa ei kannata leikkiä. Siinä on hassusti käyminen lähellä, jos löytää itsensä keskeltä toisen maailmansodan mattopommitusta tai pimeästä tyrannosauruksen luolasta.

Mr Bauglir
Seuraa 
Viestejä1704
Liittynyt10.4.2005

Monille neroille on historian saatossa naureskeltu omana aikanaan, älä anna näitten kateellisten plebeijien masentaa horinoillaan!

Itse ainakin kerron lapsenlapsilleni että olin paikalla kun sir Jani muutti maailman.

Oikeiston ja vasemmiston erohan on nykyisin taantumuksellisuus ja uudistusten halu.-Puuhevonen-
Verkkomedia ja Venäjän ääni ovat asiallisia ja antavat oikeata tietoa. -pinklin1-
Huumekauppaa ei säätele mikään lainsäädäntö -:)lauri

jussipussi
Seuraa 
Viestejä40617
Liittynyt6.12.2009

janinurmi kirjoitti:
Kiva keskustelu sentää tuli. Siitä vaan teoriaa kumoamaan
Ei se noin mene. Me istumme täällä jalat pöydällä, syljemme kattoon, odotamme kun todennat teoriasi ja kipaset siinä välissä kaupasta meille olutta. Varsinkin BW.lle, hän ei ole vielä kuussakaan käynyt.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä10965
Liittynyt13.7.2015

janinurmi kirjoitti:
joskus sitten kun aika kone keksitään...käy mulle ehkä hassusti.

Nyt tarkkana aikamuotojen kanssa. Jos tuo on tuleva tapahtumaan, se kaikki tapahtui jo. Mutta jotain hassua sinulle epäilemättä onkin tapahtunut.

PS. Itse pidin erityisesti tuosta kohdasta "VETY ATOMI H", lähinnä siksi, että yhdyssanavirheestä huolimatta se oli julkaisun ainut suhteellisen selkeä ja ymmärrettävä kohta.

iMuke
Seuraa 
Viestejä1348
Liittynyt13.3.2008

jussipussi kirjoitti:
janinurmi kirjoitti:
Ei se noin mene. Me istumme täällä jalat pöydällä, syljemme kattoon, odotamme kun todennat teoriasi ja kipaset siinä välissä kaupasta meille olutta. Varsinkin BW.lle, hän ei ole vielä kuussakaan käynyt.

Juuri näin. Sitä odotellessa tosiaan olut maistuisi, joten kipaiseppas OP hakemassa kaljat ennenkuin alat todistelemaan ja kumoamaan nykyfysiikkaa.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä10965
Liittynyt13.7.2015

iMuke kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
janinurmi kirjoitti:

Juuri näin. Sitä odotellessa tosiaan olut maistuisi, joten kipaiseppas OP hakemassa kaljat ennenkuin alat todistelemaan ja kumoamaan nykyfysiikkaa.

Olisiko muuten hyvä idea alkaa järjestää sellaisia Tiede-palstan seminaareja, joissa höyrypäät kategorioittain voisivat esitellä yleisölle ja tuomaroivalle raadille tieteellisiä läpimurtojaan? Osallistumismaksuna pari koppaa kaljaa, joka jaettaisiin sitten palstan ateisti/virkkari/skeptikkokaartille, joka muodostaisi palautetta antavan paneelin/tuomarineuvoston. Tämän pääsymaksusysteemin voisi ajatella vaikkapa kognitiivisena tasoitusjärjestelmänä, jotta kritiikki ei olisi niin tyrmäävää ja ylikäymätöntä. Lisäksi ei tuohon selvin päin kukaan suostuisi.

Filosofi
Seuraa 
Viestejä128
Liittynyt7.2.2016

Neutroni kirjoitti:

Muototietomies selvitti atomien muodot perinpohjaisesti jo kymmenkunta vuotta sitten.

**

:)

No en kyllä selvittänyt,,kerroin vaan että emme tiedä aineen rakennetta,,vaan atomimalli on vain kuolleen aineen ainejaottelumalli jonka avulla ihminen pyrkii hallitsemaan luontoa ja että loppujen lopuksi emme tiedä aineen rakenteesta vielä paljoakaan.

Puhumattakaan siitä atomin muodosta. :)

Miksi muuten te jotka tiedätte kaiken,,niin herkästi sitten tyrmäätte jonkun uuden ihmisen uuden ajatuksen joko vitsillä tai muuten vaan,,,eihän kukaan ole seppä syntyessään,,

Muototietohan oli silloin aikoinaan hyvinkin selkeä ajatus,,jokainen ainemuoto rakentuu aineesta ja syntyy aineen ohjaamana aineessa ja aine sisältää aina sen tiedon millainen syntyvän ja kasvavan muodon tulee olla,,tai sinne päin se meni tai menee,,,

No onko atomi sitten muototieto-lain alainen,,ja no se riippuu siitä syntyykö atomeja koko ajan vai onko ne ollut ikuisia,,tai niin kvarkkeja,, että tuleeko tyhjästä mitään vaiko ei tule,,,

Ei ne atomin osat lennä sen lujempaa kuin itse atomikaan,,jos sitä atomia ei lennätä mikään. :)

Ehkä näin tai sitten ei. :)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29582
Liittynyt16.3.2005

Ab Surd Oy kirjoitti:
Olisiko muuten hyvä idea alkaa järjestää sellaisia Tiede-palstan seminaareja, joissa höyrypäät kategorioittain voisivat esitellä yleisölle ja tuomaroivalle raadille tieteellisiä läpimurtojaan? Osallistumismaksuna pari koppaa kaljaa, joka jaettaisiin sitten palstan ateisti/virkkari/skeptikkokaartille, joka muodostaisi palautetta antavan paneelin/tuomarineuvoston. Tämän pääsymaksusysteemin voisi ajatella vaikkapa kognitiivisena tasoitusjärjestelmänä, jotta kritiikki ei olisi niin tyrmäävää ja ylikäymätöntä. Lisäksi ei tuohon selvin päin kukaan suostuisi.

Kannatan. Seminaari voisi olla vaikka osa jokavuotista miittiä.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29582
Liittynyt16.3.2005

Filosofi kirjoitti:

No en kyllä selvittänyt,,kerroin vaan että emme tiedä aineen rakennetta,,vaan atomimalli on vain kuolleen aineen ainejaottelumalli jonka avulla ihminen pyrkii hallitsemaan luontoa ja että loppujen lopuksi emme tiedä aineen rakenteesta vielä paljoakaan.

Härreguud. Ajattelin kyllä, että tyylissäsi on jotain tuttua.

Lainaus:
Miksi muuten te jotka tiedätte kaiken,,niin herkästi sitten tyrmäätte jonkun uuden ihmisen uuden ajatuksen joko vitsillä tai muuten vaan,,,eihän kukaan ole seppä syntyessään,,

Ei toki. Eikä kukaan tule sepäksi keksimällä rautaa ja vasaraa itse, vaan toimimalla vuosia sepän oppipoikana. Uusien ihmisten uudet ajatukset ovat yleensä selvästi virheellisiä havaittavissa olevaan todellisuuteen verrattaessa. Esimerkiksi väite äänen nopeuden ja taajuuden pienenemisestä sen edetessä ilmassa. Ei siinä mitään, että tekee virheitä, mutta ärtymys tulee siitä, että ne tyypit ovat niin rakastuneita virheellisiin ajatuksiinsa, etteivät he kuuntele mitään perustetta, jolla ne osoitetaan vääriksi, vaan jatkavat inttämistä niin kauan että saavat muut ärsyyntymään.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat