Seuraa 
Viestejä10709
Liittynyt20.6.2009

Tänä armon vuonna 3 jälkeen ensimmäisen palstahakkuun tuskin kovin monen rinnassa enää palaa räiskyvin mahdollinen intohimo foorumin nykytilaa kohtaan. Softauudistukset ottivat kauhalla ja antoivat lusikalla. Korjauksia ei sittemminkään ole sadoista pyynnöistä huolimatta tehty, eikä ketään kiinnosta edes kertoa miksi. Kiinnostus myös moderointiin näyttää lopahtaneen siinä määrin, että ketju jos toinenkin on muuttunut vapaakävelyllä kadotettujen kansallisaarteiden palautuspisteeksi. Jos siis jollakulla on tuoda sanaa paremmasta vastaavasta palstasta, en varmasti olisi ainoa, joka sen mielellään kuulisi. Toinen mahdollisuus olisi kokonaan uuden foorumin perustaminen, jos tarpeeksi väkeä vain on kiinnostunut evakkoon lähtemään. Pikaisen haun perusteella tähän tarkoitukseen löytyy myös ilmaispalveluja. Loin malliksi yhden palstan tänne ja toisen tänne. Kuka vain voi helposti tehdä saman; ei ole monen kymmenen sekunnin vaiva.

Millaistapa ollaan mieltä? Kaikki ehdotukset ovat tervetulleita - kielteiset myös.

Olli S. paljastaa salaisuutensa: "Mä puhun tahallani ristiin, että Japetus saisi oikeita aiheita syyttää mua."
o_turunen arvostaa rehellisyyttä: "Minä en todellakaan kuse housuuni vaan sinun silmääsi."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

Kommentit (8)

ovolo
Seuraa 
Viestejä6119
Liittynyt7.7.2007

Minua kyllä huolestuttaa, mitä laajentuvalle työntyjälle on tapahtunut. Illalla tulee 5 vrk ilman yhtään työntymistä. Onko hän jo menossa galaksin keskustaa kohti. Vai onko hänet yllättäen kutsuttu Nobelin palkintogaalaan? Kävisikö joku Kuopijolainen tarkastamassa Pölkkypurontiellä, onko hän täysissä ruumiin ja sielun voimissa. Toisaalta on taivaallinen olo, kun ei ole laajentuvasti työntynyt, mutta lähimmäisen rakkaus panee ajattelemaan, onko hän nyt ihan kunnossa,

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä10965
Liittynyt13.7.2015

Joo, kertokaa mihin Jukteri on häipynyt, niin tiedän välttää sinne menemistä.

Mitä avaukseen tulee, niin en usko että mikään koordinoitu joukkopako onnistuu. Sitä on koetettu aiemminkin eikä se ole merkittäviä tuloksia tuottanut. Johonkin näkökulmaan taisi useita kirjoittajia rekkautua yhdessä vaiheessa ja muutama ehkä hävisi täältä pysyvästi samalla, mutta muutenhan tällainen palstatouhuilu on aika individualistista ja järjestelmänä kaoottista puuhaa. Jokaisella ihmisellä on tietyn palstan suhteen tietty elinkaari, kiinnostus lopahtaa useimmilla aikanaan - poislukien kenties maaniset julistajat ja muut hullut. Tämäkin palsta on kirjavan porukan tiettyjen intressien suhteen muodostunut leikkauspiste, eikä sellaisenaan liene ihan toistettavissa missään muussa ympäristössä, koska useille jokin erilainen paikka ei tarjoa mitään kiinnostavaa.

Palstan kannalta tilanne on se, että keskustelijoitahan aina tulee ja menee. Palsta voi vaikuttaa lähinnä siihen, kuinka kauan he täällä viipyvät. Ts. onko käyttäjämäärä nouseva vai laskeva. Statistiikkaa en tunne, mutta arvelisin että oikea trendi on laskusuuntainen. Tietysti aina voi feikata jonkin aikaa dataa raportoitavaksi ylemmille tahoille, jos vaikkapa pakotetaan pilkkomaan viestit moneen osaan keinotekoisen pituusrajoituksen vuoksi tai paskan suunnittelun vuoksi generoidaan tarpeettomia sivulatauksia ja ansoitettuja vahinkomainosklikkauksia. Ja tietysti statistiikan valossa ne maaniset julistajat ovat hedelmällisiä sikäli, että tuottavat paljon paskaa tietokantaan itse sekä aiheuttavat runsaasti vastakommentteja. 

Japetus
Seuraa 
Viestejä10709
Liittynyt20.6.2009

Ab Surd Oy kirjoitti:

Mitä avaukseen tulee, niin en usko että mikään koordinoitu joukkopako onnistuu. Sitä on koetettu aiemminkin eikä se ole merkittäviä tuloksia tuottanut. Johonkin näkökulmaan taisi useita kirjoittajia rekkautua yhdessä vaiheessa ja muutama ehkä hävisi täältä pysyvästi samalla, mutta muutenhan tällainen palstatouhuilu on aika individualistista ja järjestelmänä kaoottista puuhaa.

Niinhän se on. Näkökulmalle kyllä aikanaan lähti aika hyvä osa porukkaa, mutta sittemmin siellä on toiminta  lakkautettu. Kun toista vastaavaa vaihtoehtoa ei sitten enää löydy, on tällä ylläpidon helppo ajatella, ettei palstaa tarvitsekaan parantaa. Miksi suotta, kun ei se väkimääräänkään juuri vaikuta?

Lainaus:

Jokaisella ihmisellä on tietyn palstan suhteen tietty elinkaari, kiinnostus lopahtaa useimmilla aikanaan - poislukien kenties maaniset julistajat ja muut hullut. Tämäkin palsta on kirjavan porukan tiettyjen intressien suhteen muodostunut leikkauspiste, eikä sellaisenaan liene ihan toistettavissa missään muussa ympäristössä, koska useille jokin erilainen paikka ei tarjoa mitään kiinnostavaa.

Idea olisikin tehdä samanlainen mutta toiminnoiltaan parempi paikka. Uskoakseni se voisi vähitellen vetää väkeä puoleensa. Ongelma vain on, ettei sellaista pysty tarpeeksi valmiina tarjoamaan. 

Lainaus:

Palstan kannalta tilanne on se, että keskustelijoitahan aina tulee ja menee. Palsta voi vaikuttaa lähinnä siihen, kuinka kauan he täällä viipyvät. Ts. onko käyttäjämäärä nouseva vai laskeva. Statistiikkaa en tunne, mutta arvelisin että oikea trendi on laskusuuntainen. Tietysti aina voi feikata jonkin aikaa dataa raportoitavaksi ylemmille tahoille, jos vaikkapa pakotetaan pilkkomaan viestit moneen osaan keinotekoisen pituusrajoituksen vuoksi tai paskan suunnittelun vuoksi generoidaan tarpeettomia sivulatauksia ja ansoitettuja vahinkomainosklikkauksia. Ja tietysti statistiikan valossa ne maaniset julistajat ovat hedelmällisiä sikäli, että tuottavat paljon paskaa tietokantaan itse sekä aiheuttavat runsaasti vastakommentteja. 

Näinpä. Siksi pienoinen kuluttajakapina voisi saada perustukset liikkeelle, mutta kuluttajia on aika vaikea näin vähällä saada innostumaan.

Olli S. paljastaa salaisuutensa: "Mä puhun tahallani ristiin, että Japetus saisi oikeita aiheita syyttää mua."
o_turunen arvostaa rehellisyyttä: "Minä en todellakaan kuse housuuni vaan sinun silmääsi."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29582
Liittynyt16.3.2005

Sitä voi yrittää tehdä palstan ja väki tulee jos tulee. Sitä on vaikea sanoa onnistuuko se. Toistaiseksi yksikään kilpailija ei ole oikein menestynyt. Näkökulman ongelma oli minusta liian tiukka moderointi, joka tappoi kiinnostavat aloitteet. Keskustelu oli pääasiassa muodollisen korrektia saivartelua epäoleellisuuksista, tai niin minä sen koin. Moderointi on varmasti vaikea saada tasapainoon. Heivaa ärsyttävä folio-osasto pihalle, niin siellä me sitten hymistellään ja taputellaan toisiamme selkään. Ei sekään hyvä ole. Palstan ylläpidossa on myös aikamoinen homma harrastuksena tehtäväksi. Alussa se voi olla kiinnostavaa, mutta kuka jaksaa vuosia. Tulen katsomaan jos joku yrittää jotain, mutta jatko riippuu siitä mitä siellä lopultakin on.

Jos pitäisi arvata, niin Sanoma haluaa meidän lähtevän ja näivettävän palstan sellaiseksi, että sen voi lakkauttaa aiheuttamatta liikaa älämölöä ja huonoa mainetta muilla foorumeilla. Tämä lienee ylläpitävälle firmalle nykyään pelkkä riippa. Ne joutuvat moderoimaan sen mikä laki vaatii ja me vain sinnittelemme jääräpäisesti vaikka koodiorjat paiskivat yötä päivää töitä luodakseen niin surkean palstasoftan, ettei kukaan pysty käyttämään sitä vajoamatta psykoosiin vartissa.

Japetus
Seuraa 
Viestejä10709
Liittynyt20.6.2009

Principia kirjoitti:
Iltalehden jatkoksi perustettu foorumi: http://torikahvila.keskustelu.info/index.php

Hyvä softa ja mukavasti porukkaa, mutta tiedepainotteisille aiheille ei näytä paljon sijaa löytyvän - ja voi olla, että väkikin on sen mukaan valikoitunut, vaikken juuri keskustelujen sisältöä vilkaissutkaan.

Japetus
Seuraa 
Viestejä10709
Liittynyt20.6.2009

Neutroni kirjoitti:
Sitä voi yrittää tehdä palstan ja väki tulee jos tulee. Sitä on vaikea sanoa onnistuuko se. Toistaiseksi yksikään kilpailija ei ole oikein menestynyt. Näkökulman ongelma oli minusta liian tiukka moderointi, joka tappoi kiinnostavat aloitteet. Keskustelu oli pääasiassa muodollisen korrektia saivartelua epäoleellisuuksista, tai niin minä sen koin.

Kuin myös. Sain itse bannit viikossa. Vähän löysemminkin rantein olisi varmasti selvitty.

Lainaus:

Moderointi on varmasti vaikea saada tasapainoon. Heivaa ärsyttävä folio-osasto pihalle, niin siellä me sitten hymistellään ja taputellaan toisiamme selkään. Ei sekään hyvä ole.

Eipä niin. Ongelma näissä on tyypillisesti enemmän volyymi kuin itse sisältö. Uskomattominkaan kuravesi ei ole juuri haitaksi, jos sillä ei hukuta koko keskustelua.

Lainaus:

Jos pitäisi arvata, niin Sanoma haluaa meidän lähtevän ja näivettävän palstan sellaiseksi, että sen voi lakkauttaa aiheuttamatta liikaa älämölöä ja huonoa mainetta muilla foorumeilla. Tämä lienee ylläpitävälle firmalle nykyään pelkkä riippa. Ne joutuvat moderoimaan sen mikä laki vaatii ja me vain sinnittelemme jääräpäisesti vaikka koodiorjat paiskivat yötä päivää töitä luodakseen niin surkean palstasoftan, ettei kukaan pysty käyttämään sitä vajoamatta psykoosiin vartissa.

Tuskinpa lopettamista maineen vuoksi arastellaan. Ei siitä Näkökulmankaan kohdalla ole taidettu pahaa puhua. Todennäköisemmin mainostulot vielä pitävät toiminnan kannattavana. Softat kaiketi yhdistettiin muiden Sanoman sivustojen kanssa, jotta niitä voisi hallita keskitetysti - ja siis halvemmalla. Täysin kiistatonta kuitenkin on, ettei täällä palvelun käyttäjien toiveista välitetä pätkääkään. Itse asiassa yhtiö luultavasti huonontaa mainettaan enemmän olemalla piittaamatta kaikesta siitä kritiikistä, jota täällä on esitetty, kuin se lopettamalla foorumin olisi koskaan voinut.  

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat